تبیان، دستیار زندگی
مصاحبه با بهترین های مراحل سوم و چهارم و پنجم جام حذفی تبیان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با بهترین‌های مراحل سوم و چهارم و پنجم جام حذفی تبیان

جام حذفی تبیان

در مرحله سوم مسابقات جام حذفی تبیان کاربران استان‌های راه یافته به این مرحله در قالب 8 تیم با هم به رقابت پرداختند. در این مرحله 4 تیم موفق به راهیابی به دور چهارم نشدند  و 4 تیم دیگر به مرحله بعدی راه پیدا کردند. از کاربران 4 تیم حذف شده در این مرحله که بیشترین امتیاز را در استان خود کسب کرده اند 4 سوال پرسیده ایم. شما می توانید پاسخ‌های این دوستان را مطالعه کنید و چنانچه مایل بودید در قسمت نظرات شما هم به این 4 سوال پاسخ بدهید .

سوالات تبیان:

1- نظر شما درباره مسابقه جام حذفی تبیان چیست؟

2- چگونه از برگزاری مسابقه مطلع شدید؟

3- در صورتی که خاطره‌ای از شرکت در مسابقه دارید بیان کنید.

4- در صورتی که انتقاد یا پیشنهادی دارید ذکر بفرمایید.

جناب اقای مرتضی اختراعی طوسی

استان:خراسان رضوی

 امتیاز کسب شده: 46

مرتضی اختراعی طوسی

1- خوب بود، ولی یک سری اشکال داشت که با admin محیط چت در ارتباط بودیم و مطرح کردیم؛ از قبیل مربوط نبودن لینک یا تصویر نداشتن سوال که گفتند از 15000 سوال یکی دو مورد وجود دارد.

2- از طریق سایت فهمیدم.

3- خاطره که زیاد است که در ویژه نامه می نویسیم، ولی روز آخر خیلی فشار زیادی را تحمل کردیم و تا آخرین لحظات ما جلو بودیم و در آخر من دیدم که 10% اختلاف داشتیم و من در مسابقه شرکت کردم که ثبت نشد و بعد از آن ما حذف شدیم و زنجان برنده شد. در سری دوم هم که من آخرین نفری بودم که شرکت کردم و استان اصفهان حذف شد. در مرحله بعد این شانس را نیاوردم و جواب من ثبت نشد و حذف شدیم.

البته امتیاز این دوست عزیز در هر سه مرحله ثبت شده. ایشان در مراحل مختلف به ترتیب امتیازهای 35، 44 و 46 را کسب کرده‌اند. اما چون امتیازها در انتهای فعالیت‌شان اعلام نشده است تصور کرده‌اند که امتیازشان ثبت نشده است.

4- مسابقه خوبی بود، اما بعضی لینک ها اشکال داشت و مربوط به خود سوال نبود.

سرکار خانم مریم فضلی مجرد

استان: قزوین

امتیاز کسب شده:  39

مریم فضلی مجرد

دیروقت بود که به سوالات جواب می دادم، همسر و دخترم خواب بودند و من یک لینک را می زدم و به دنبال پسرم می‌رفتم تا سروصدا نکند و آنها بیدار نشوند دوباره برگشتم سر پاسخگویی

1- به نظر من وقت کم بود. لینک مطالب خیلی دیر باز می شد.

2- سه -چهار ماه است در تبیان عضو شدم،  8 اسفند به موبایلم پیامک آمد.

3- دیروقت بود که به سوالات جواب می دادم، همسر و دخترم خواب بودند و من یک لینک را می زدم و به دنبال پسرم می‌رفتم تا سروصدا نکند و آنها بیدار نشوند دوباره برگشتم سر پاسخگویی.

4- خیلی جالب بود، هیجان آور بود، مطالبش عالی بود، به نظر من که عضو هستم لینک نداشته باشد بهتر است. چون ما سعی می‌کنیم هر چه در تبیان خواندیم، به خاطر بسپاریم.

جناب آقای وحید ملاشاهی

استان: سیستان و بلوچستان

امتیاز کسب شده: 43

وحید ملاشاهی

1- خوب بود، خیلی هیجان انگیز بود.

2- به تبیان سر می زنم، دو سه روز یک بار سر می زنم.

3- خاطره ای ندارم.

4- در مورد مطالب بود و مسابقه خوبی بود. عیبی نداشت فقط از خود مطالب خود سایت بود.

جناب آقای وهاب مرادی

استان: کرمانشاه

 امتیاز کسب شده:  42

وهاب مرادی

1- خوب بود، قوی بود از نظر برگزاری.

2- تبیان، به طور معمول از سایت تبیان.

3- خاطره خاصی ندارم.

4- نمره برگزاری خوب بود، پیشنهاد خاصی ندارم.

در مرحله چهارم این مسابقه 4 تیم با هم به رقابت پرداختند. در این مرحله 2 تیم موفق به راهیابی به دور بعد نشدند و 2 تیم دیگر به مرحله نهایی راه پیدا کردند. از کاربران 2 تیم حذف شده در این مرحله که بیشترین امتیاز را در استان خود کسب کرده اند همان  4 سوال پرسیده ایم.

جناب آقای محمدرضا طاهری

 استان: آذربایجان غربی

امتیاز کسب شده:  44

1- مسابقه خوبی بود ولی ایرادهای اساسی داشت.

2- من ساکن تهران هستم و بر حسب تصادف از برگزاری مسابقه آگاهی پیدا کردم. به نظرم روز چهارم مسابقه بود که رقابت میان زنجان و آذربایجان غربی بود.

3- خاطره‌ای ندارم.

4- اول اینکه مسابقه باید در سطح گروهی یا تیمی برگزار می شد. دوم اینکه برخی سوالات واقعاً بی ارزش بودند، مثل اینکه گل سوم فلان مسابقه فوتبال را چه کسی به ثمر رساند و سوم اینکه سرعت اینترنت در پاسخگویی سریع به سوالات نقش داشت و این ناعادلانه به نظر می رسد.

جناب آقای غنمی جابر

استان: اردبیل

امتیاز کسب شده: 42 

علیرغم تلاش فراوان متاسفانه موفق به صحبت با این کاربر گرامی نشدیم.

در مرحله نهایی دو تیم گیلان و زنجان با هم به رقابت پرداختند و با اختلافی اندک تیم زنجان پیروز این مسابقه شد. در این مرحله در استان گیلان جناب آقای فرشید فلاحی که مشاور بخش رایانه تبیان نیز هستند بیشترین امتیاز را کسب کردند. از ایشان نیز خواستیم پاسخگوی سوالات ما درباره مسابقه باشند.

جناب آقای فرشید فلاحی

استان: گیلان

امتیاز کسب شده:  44

فرشید فلاحی

اگر برای سوالات روزانه و هفتگی هم این روند اجرا شود خوب است که هر کاربر با شناسه کاربری خود سوال مخصوص به خود را مشاهده کند

1- مسابقه خوبی بود. در کل مسابقه ی برگزار شده، بسیار جذاب و عالی، با طرحی کاملا نو و متناسب با مناسبت هفته‌

ی وحدت بود که جا دارد از تمامی دست اندرکاران و افرادی که شبانه روزی سعی در برگزاری صحیح مسابقه داشتند تشکر کنم.نکات مثبت این مسابقه از نظر من:

-          بالا بردن اطلاعات عمومی (حداقل در مورد بنده این مورد صدق میکند، در این 5 مرحله خیلی از سؤالات به اطلاعات بنده اضافه کرد)

-          اتحاد افراد برای پیروزی؛ در کنار هم قرار گرفتن افرادی با سنین و تحصیلات و اطلاعات متفاوت برای کسب پیروزی و صعود به مرحله ی بعد بسیار جالب بود.

-          تلاش برای جواب دادن سؤالات با اطلاعات فردی (و نه کمک گرفتن از وبلاگ هایی که جواب های سؤالات روزانه را میگذارند)

-          زیاد بودن جوایز، افراد زیادی را به شرکت در مسابقه ترغیب کرد و هیجان مسابقه را بیش از پیش زیاد کرد.

و .... خیلی نکات مثبت دیگر که الان به ذهنم نمی آید.

2- مشاور سایت بخش رایانه هستم و روزانه به سایت سر می زنم.

3- روز 5 شنبه تا ساعت 2 اینترنت قطع بود خیلی ناراحت بودم تا بالاخره وصل شد و موفق شدم شرکت کنم. بعد از آن مدام نتیجه استان را چک می کردم که در آخر شب گیلان بالاتر از همه بود خیالم راحت شد ولی صبح جمعه که دوباره چک کردم فهمیدم دوباره زنجان زده بالا و بالاخره زنجان برد و این باعث ناراحتی من شد خیلی هیجان داشتم.

4- باید برای شرکت در مسابقه به کاربران از قبل در انجمن و یا از طریق اعلام آمادگی می‌کردند و کسانی که رسما ثبت نام کرده بودند فقط مجاز به شرکت در مسابقه بودند. اگر برای سوالات روزانه و هفتگی هم این روند اجرا شود خوب است که هر کاربر با شناسه کاربری خود سوال مخصوص به خود را مشاهده کند.

چند پیشنهاد در طول برگزاری 6 روزه مسابقات یادداشت کرده بودم که به نظرم بد نیست در صورت اجرای دوره های بعدی در صورت امکان مورد توجه قرار بگیرد:

با توجه به اینکه تعدادی از کاربران هنوز به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند و برای باز کردن صفحات سایت بعضاً با مشکل روبرو می شوند، بهتر است قبل از برگزاری مسابقات هر کاربری نوع دسترسی به اینترنت خود را ذکر کند تا در پروفایل عضویت او ثبت شده و در هنگام مسابقه به کاربری با اینترنت Dial-up زمان بیشتری (مثلا 40 دقیقه) اختصاص داده شود. بنده با وجود داشتن اینترنت پرسرعت، در اکثر مراحل پنجگانه مسابقه ، 50 سؤال را در 28 دقیقه تمام میکردم و به نظر می رسد کاربری با اینترنت Dial-up در مدت 30 دقیقه به حدود 20 سؤال نرسد.

خوب است که برای امتیاز دهی، فاکتور زمان باقیمانده را به فاکتور تعداد سؤالات صحیح پاسخ داده شده، اضافه کنید. مثلا کسی که تعداد بیشتری سؤال صحیح در زمانی بسیار کم جواب می دهد، امتیاز بیشتری نسبت به کسی بگیرد که همان تعداد سؤال را در زمان بیشتری جواب داده است. البته ملاک، کسری از زمان است؛ مثلا برای یک کاربر Dial-up اگر کل زمان 40 دقیقه باشد، در صورت ارسال پاسخ در 30 دقیقه، در 0.75 کسری از زمان، پاسخ را ارسال کرده؛ و یک کاربر اینترنت پرسرعت در صورت ارسال پاسخ در 20 دقیقه، در 0.66 کسری از زمان پاسخش را ارسال کرده. بنابراین در اینجا کاربر اینترنت پرسرعت در صورت داشتن تعداد سؤالات صحیح یکسان با کاربر دیگر، امتیاز بیشتری میگیرد.

بهتر است قبل از برگزاری مسابقات، ثبت نامی از اعضائی که تمایل به شرکت در مسابقه  دارند، صورت بگیرد تا کار شما در رابطه با شناسایی عضویت های جدید و تقلب راحتتر شود. یا می توانید فقط اعضای تایید نهائی را مجاز به شرکت در مسابقه کنید.

در این دوره از مسابقات، برای بیش از 40 سؤال از 50 سؤال مسابقه، لینک مربوط به سؤال وجود داشت. پیشنهاد میکنم مسابقاتی ترتیب داده شود که در آنها بمنظور سنجش اطلاعات واقعی افزاد، لینک سؤالات ذکر نشود. (مثل یک امتحان Open Book)

مسابقه انفرادی بین اعضاء هم برگزار شود. به اینصورت که در هر استان، تمام شرکت کننده ها ثبت نام کنند و یک مسابقه جام حذفی در هر استان بین اعضاء همان استان برگزار شود. پس از اینکه قهرمان هر استان معلوم شد، 32 برنده ی استان ها با هم جام حذفی را برگزار کنند تا قهرمان نهائی که یک نفر است، پیدا شود.

در دو مرحله ی آخر مسابقه، تایمر مسابقه دچار مشکل شده بود و از صفر شروع نمیکرد و اصلا عمل شمارش را انجام نمی داد و این باعث می شد که ندانیم چقدر از زمان گذشته. اگر برنامه نویسی تایمر مسابقه اصلاح شود، خیلی بهتر است.

برای تمامی این عزیزان شادکامی و پیروزی را در مراحل مختلف زندگی آرزومندیم