تبیان، دستیار زندگی
ملاقلی پور شریف و آزاده بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملاقلی پور شریف و آزاده بود

ملاقلی پور شریف و آزاده بود

محسن رضایی:

زنده نگه‌داشتن یاد «ملاقلی‌پور» تصویر زیبایی از هنر و هنرمند می‌سازد .

محسن رضایی گفت: رسول ملاقلی‌پور انسانی شریف، مخلص و آزاده بود و روحیه‌ی او هم‌چون چشمه‌ای جوشان، زلال و لطیف بود.

به گزارش ایسنا، مراسم آیین بزرگداشت رسول ملاقلی‌پورشامگاه گذشته ـ 18 اسفند ماه ـ‌ به همت موسسه‌ی فرهنگی _ هنری و ورزشی «نسل آفتاب» با حضور دكتر محسن‌رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیررضا خادم رییس موسسه نسل آفتاب و با حضور تعدادی از هنرمندان‌ برگزار شد.

محسن رضایی با بیان این‌كه زنده نگه‌داشتن یاد رسول ملاقلی‌پور تصویری زیبا از هنر و هنرمند را می‌سازد، تصریح كرد:من او را سال‌ها می‌شناختم و بنا به مناسبی هم رابطه‌ام با او بیشتر شد و در آن چند شب و روزی كه با او بودم احساس كردم كه انسانی شریف، مخلص، آزاده و هنرمندی به معنای واقعی است.

وی ادامه داد: او هرآنچه را می‌گفت در خودش وجود داشت و آدمی بسیار بانظم بود و از زشتی‌ها گریزان و روحیه‌اش هم‌چون چشمه‌ای جوشان، زلال و لطیف بود.

ملاقلی پور شریف و آزاده بود

رضایی در خصوص اخلاق و رفتار ملاقلی‌پور عنوان كرد: حتی در اوقاتی هم كه عصبی می‌شد؛ عصبانیتش هم از روی زلالیت‌اش بود و نه باب كینه و روی انتقام‌جویی و اگر به پشت‌صحنه فیلم‌های او بنگریم به خود رسول ملاقلی‌پور می‌رسیم، در حالی كه پشت صحنه خود او هم خانواده صبور او بودند كه گاها دوری او را تحمل می‌كردند.

ملاقلی پور شریف و آزاده بود

امیررضا خادم نیز در سخنانی گفت:رسول ملاقلی‌پور هنرمندی توانا بود كه نغمه‌ای خواند و آن را برای همیشه در ذهن ما ایرانی‌ها ماندگار كرد. تولید آثاری در زمینه‌ی دفاع مقدس را به منصه ظهور رسانید. فیلم‌های او هیچ‌وقت بزرگ‌نمایی را در حوزه دفاع مقدس القا نكرد و با الهامات خودش آثار ماندگاری آفرید.

او با بیان این‌كه باید قدر بزرگان را كه كمتر دیده می‌شوند، بیشتر دانست تصریح كرد: اگر ما قدر توانمندی‌های آنها را بدانیم، با حمایت مردم و هم‌چنین ارتباط بین هنر و ورزش می‌توانیم فرهنگ هنر ایران زمین را به بخش‌ واقع‌بینانه‌ی آن سوق بدهیم.

ملاقلی پور شریف و آزاده بود

حسین محجوب بازیگر نیز در این برنامه اظهار تاسف كرد و گفت:چرا وقتی زنده بود چنین قدردانی برایش تدارك ندیدیم، باید وقتی ملاقلی‌پور و دوستان دیگر در قید حیات هستند قدر آنها را دانست و پاسخ كارهای آنها را داد؛ نه در زمانی كه به دیار باقی سفر كردند.

او ادامه داد: من گمان می‌كنم ما مرده‌ها را بیشتر از زنده‌ها دوست داریم و مدیریت ما باید در قدردانی از بزرگان عرصه‌های مختلف تجدید‌نظری را اعمال كند.

در این مراسم از خانواده‌ی رسول ملاقلی‌پور تقدیر شد.

ملاقلی پور شریف و آزاده بود

به گزارش ایسنا، گروه موسیقی «رودكی» با اجرای عبدالحسین مختاباد در این برنامه نواختند.

در این مراسم كه مخاطبان زیادی نداشت؛ اجرای جلسه‌ را كوروش سلیمانی برعهده داشت و سعید مستغاثی، علی اعلایی،فیما امامی و... از حاضران بودند.

این برنامه با پخش كلیپی از آثار رسول ملاقلی‌پور و مستند «همچون آیینه‌» به كارگردانی مجید برزگر درباره‌ی ملاقلی‌پور همراه بود.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی