تبیان، دستیار زندگی
سفیر یونان در ایران: تیم ایران در المپیك آتن الگوی سایر تیم‌ها بود دكتر «مركوریوس كارا فوتیاس» سفیر یونان در ایران بعدازظهر دیروز در حضور رییس و دبیر كمیته ملی المپیك كشورمان نشان شهروندی آتن را به حسین رضازاده و هادی ساعی د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشان شهروندی آتن به هادی ساعی و حسین رضازاده اهدا شد

سفیر یونان در ایران: تیم ایران در المپیك آتن الگوی سایر تیم‌ها بود


دكتر «مركوریوس كارا فوتیاس» سفیر یونان در ایران بعدازظهر دیروز در حضور رییس و دبیر كمیته ملی المپیك كشورمان نشان شهروندی آتن را به حسین رضازاده و هادی ساعی دو قهرمان كاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیك 2004 آتن اهدا كرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سفیر یونان در این مراسم گفت: تنها كسب مدال ورزشكاران ایران برای من مهم نبود بلكه این ورزشكاران با روحیه دوستانه و ورزشی خود كه خواست كل تیم ایران بود برای ورزشكاران دیگر كشورها الگو بودند؛ ورزشكاران مدال آور طلایی ایران افتخار بزرگی برای كشورشان آفریدند.

وی در ادامه گفت: در یونان گفته می‌شد المپیك 2004 بازگشت منش المپیزم است، برای ما بسیار مهم بود كشوری مثل ایران چنین حضوری در مسابقات المپیك داشته باشد.

دكتر مركوریوس با اشاره به نوع حضور هادی ساعی در این مسابقات گفت: ساعی در رشته‌ای كه به تكنیك و تمركزی بالایی نیاز داشت واقعا خوب درخشید. در تكواندو تنها توان فیزیكی مطرح نیست و ورزشكار نیاز دارد كاراكترهای مختلفی را در خود پرورش دهد. این ورزش ساده‌ای نبود كه ساعی در آن به مدال طلا دست یافت به همین خاطر كسب مدال طلا توسط وی بازتاب گسترده‌ای در یونان داشت.

وی در ادامه به موفقیت بزرگ حسین رضازاده در مسابقات وزنه برداری المپیك اشاره كرد و خطاب به وی گفت: وقتی كه مسابقات انجام می‌شد همه سفرا باید در مأموریتهای خود باقی می‌ماندند و كسی نمی‌توانست مسابقات را دنبال كند اما همه می‌دانستند و دوست داشتند كه شما قهرمان باشید. زمانی كه هنوز نوبت وزن كشی شما نشده بود نگرانی من شروع شد كه آیا در مسابقات شركت می‌كنید و هنگامی كه اعلام شد نفر آخر هستید برای پیروزی‌تان دعا كردم.

وی افزود: در حقیقت كسب مدال طلا مانند شیر یا خط است! در آن لحظه یا همه چیز را از دست می‌دهید یا به دست می‌آورید، تا لحظه آخر كه شما حاضر شدید همه هیجان داشتند كه به مدال طلا دست می‌یابید یا خیر.

این زمان موقعیت خوبی است كه به شما تبریك بگویم و برای آینده تان آرزوی موفقیت كنم.

سفیر یونان در ایران در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار كرد: شهردار آتن و شورای شهر آتن پس از مسابقات المپیك تصمیم گرفتند به دارندگان مدال طلا لقب شهروند افتخاری را بدهند. چرا كه آتن علاوه پایتخت یونان كه مسابقات المپیك در آن برگزار شد، یك شهر بسیار با قدمت است كه پیشینه های تاریخی مشتركی با ایران دارد.

وی در ادامه با اهدای دیپلم‌های افتخار و نامه‌ی شهردار آتن به حسین رضازاده و هادی ساعی خطاب به رییس و دبیر كمیته ملی المپیك كشورمان گفت: این ورزشكاران موجب افتخار ایران هستند. پیش از این به كفاشیان گفتم كه تنها این دو ورزشكار نیستند بلكه تمام تیم ایران در المپیك آتن از ورزشكاران بااخلاق و باافتخاری برخوردار بود. این یك مأموریت ورزشی بود كه ورزشكاران ایران بهترین رفتارها را در مسابقات المپیك برجا گذاشتند. بنابراین كشور شما باید به وجود چنین ورزشكارانی افتخار كند.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: از آنجا كه یك رابطه سه هزار ساله بین دو كشور ایران و یونان وجود دارد این رابطه تنها به ورزش ختم نمی‌شود و مسابقات المپیك بخش كوچكی از آن است، بی تردید ما نیاز داریم در سایر زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتمای و .... با یكدیگر ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم.

در پایان صحبتهای دكتر مركوریوس، دكتر رضا قراخانلو رییس كمیته ملی المپیك كشورمان از سفیر یونان در ایران صمیمانه تشكر كرد و اقدام كشور یونان را بسیار پسندیده خواند و گفت: این حركت تكمیل كننده نگاه فرهنگی یونان به المپیك است.

وی خطاب به مدال آوران طلایی ایران در المپیك گفت: هادی ساعی از با اخلاق ترین ورزشكاران ماست كه تداوم قهرمانی‌هایش قابل توجه است و حسین رضازاده علاوه بر خصوصیات اخلاقی قویترین مرد جهان است كه وجود دو افتخار همزمان در این ورزشكار توجه سفیر یونان را جلب كرده است.

وی ادامه داد: من از سفیر یونان تشكر می‌كنم كه كلمات بسیار زیبایی را در مورد كاروان ورزشی ایران بكار برد.

رییس كمیته ملی المپیك كشورمان در ادامه كتاب قرآنی كه به چهار زبان زنده دنیا مفاهیم ارزشمند قرآن كریم را تفسیر كرده بود به سفیر یونان اهدا كرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم هادی ساعی قهرمان مسابقات المپیك آتن از سفیر یونان، شهردار و شورای شهر آتن به خاطر توجه آنها به كاروان ورزشی ایران صمیمانه تقدیر و تشكر كرد.

دكتر مركوریوس نیز خطاب به ساعی گفت: از اینكه ورزشكاری مانند شما همیشه در اوج است خوشحالم، این كاراكتر شخصیت شما واقعاً قابل توجه است كه آن را به شما و خانواده‌ محترمتان تبریك می‌گویم.

حسین رضازاده :

کسب این نشان متعلق به تمام مردم ایران است

اینکه به عنوان یک ورزشکارایرانی موفق شدم درالمپیک مدال طلا رابرای کشورم به ارمغان بیاورم و افتخارکسب نشان شهروندی این کشور را نصیب خود کنم بسیار خوشحالم.

حسین رضا زاده قهرمان سنگین وزن وزنه برداری جهان ضمن بیان مطلب فوق افزود: این افتخارتنها به من تعلق نداردومربوط به تمام مردم شریف ایران می باشد.

وی درخصوص برنامه های تمرینی خود برای حضور درمسابقات قهرمانی جهان گفت : تمرینات منظمی را زیرنظر ایوانف دنبال می کنم و ازآمادگی بالایی نیزبرخوردارم و تلاش می کنم تا درمسابقات جهانی قطربرای کشورم افتخارآفرین باشم.

رضازاده درخصوص تمرینات ایوانف نیزاظهارداشت : من از 17سالگی با تمرینات این مربی آشنایی دارم و با برنامه های وی می توانم خود را به آمادگی لازم و کامل برسانم. او تمرینات سختی را برای من درنظرگرفته تا بتوانم موفقیت های خود را دررقابتهای جهانی نیز تداوم بخشم.

هادی ساعی:

اقدام یونانی ها ارزشمند بود

امیدوارم همه میزبانان المپیک از این حرکت الگو برداری کنند

اهداء نشان شهروندی که از سوی یونانی ها برای نخستین بارانجام شده می تواند از سوی سایرکشورها نیز اجرا شود که این حرکت درجهت بالابردن انگیزه ورزشکاران در رقابتهای المپیک موثر خواهد بود.

هادی ساعی قهرمان پرافتخارتکواند کشورمان که درمسابقات المپیک 2004 آتن موفق شد مدال ارزشمند طلا را از آن خود نماید با بیان مطلب فوق افزود : اگر این حرکت نمادین از سوی سایرمیزبانان المپیک نیز الگو برداری شود می تواند انگیزه مضاعفی در ورزشکاران کشورهای مختلف ایجاد نماید تا به با تلاشی مضاعف تر برای رسیدن به مدال طلا تلاش نمایند.

وی خاطرنشان کرد : این اقدام یونانی ها موجبات دوستی بیش از پیش ورزشکاران دوکشورونیزسایرکشورها را درپی خواهد داشت و می تواند درجهت اهداف المپیک که همانا ایجاد دوستی و مراوادت بین ملتهاست محقق شود.