تبیان، دستیار زندگی
با سلام خدمت عزیزان زحمت کش در سایت تبیان من تازه به کاربران این سایت اضافه شدم (5روزه) و خوشحالم که در این رقابت سالم و مهیجی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطرات کاربران از اولین دوره جام حذفی تبیان (3)

خاطره

خاطرات مسابقات جام حذفی تبیان از زبان کاربران(1)

خاطرات مسابقات جام حذفی تبیان از زبان کاربران(2)

کاربر عزیز با نام مستعار mersad64 از استان یزد خاطره خود را چنین عنوان می کند:

با سلام خدمت عزیزان زحمت کش در سایت تبیان من تازه به کاربران این سایت اضافه شدم (5روزه) و خوشحالم که در این رقابت سالم و مهیجی که شما عزیزان راه انداختید شرکت کردم به همه هموطن های عزیز هم که در این مسابقه شرکت کردند خسته نباشید میگم.

راستش ما یه سایت داریم (انجمن فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد) یکی از دوستان درباره مسابقه شما تو سایتمون نوشته بود و این باعث شد که خیلی از کاربران اون سایت به شما اضافه بشن.

خواستم به نمایندگی از همه اونها از شما و زحماتتون و مسابقه قشنگتون و مهمتراز همه اینها هدف ارزشمندتون که کمک به جوانها و نوجوانها و ایجاد سرگرمی های خوب و آموزنده هست تشکر و قدردانی کنم.

امیدوارم در ادامه راهتان هم موفق باشید. خوشحال میشوم بتوانم در این راه همراهتان باشم.

کاربر گرامی با نام مستعار mansoor43 از استان اصفهان خاطره خود را بشرح زیر ثبت کرده است:

خاطره

خاطره ای بهتر از این پیدا نکردم که روز اول با ذوق و شوق تمام در مسابقه شرکت و 24 امتیاز گرفتم و به امید دیگر دوستان نشستم. صبح فردا در کلاس درس حاضر و با تمام شوق به انتظار زنگ آخر و رساندن خود به مسابقه بودم که از مدرسه اعلام کردند که کلاس ضمن خدمت داریم. به ناچار در آن کلاس حاضر شدم.

ساعت حدود هشت شب به خانه برگشتم و یک ضرب سر رایانه نشستم ولی هرچه تلاش کردم صفحه رایانه باز نشد که نشد شاید ده ها بار تکرار کردم ولی.... صبح فردا که دست بکار شدم دیدم یکی از کاربران نوشته شهر... پر. این خاطره برای همیشه در ذهن من بر جای خواهد ماند. انشاالله تا مسابقه بعدی و تلاشی دیگر. برای همه آرزوی موفقیت دارم.

امید به فردا همه را زنده کند یار / این است به فــــــــــردا ره پنـدار

از سرزنش دهر نرنجیم عزیزان/ صــــــــــد خاره بچینیم و دگــــر بار

برعهد وفاداری خود باز نشینیم / تا گل شکفد  در هـمـــه اعصـار       (فی البداهه)

تبیان : کاربر mansoor43 مدیر انجمن فرهنگ و ادب و از شاعران و نویسندگان دیار گهربار اصفهان هستند .

کاربر عزیز با نام مستعار roode13711219 از استان آذربایجان غربی خاطره خود را چنین توصیف می کند:

طی برگزاری اولین جام حذفی تبیان، برای من اتفاقات خوب و بد زیادی افتاد و این سه چهار روز كه مشغول شركت در مسابقه بودم، هر روزش برایم خاطره‌ خاصی داشت:

* روز اول كه با روحیه بالا وارد سایت شدم تا در مسابقه شركت كنم، قبل از شركت در مسابقه، سری به نتایج زدم و با نتیجه نا‌امید كننده ای مواجه شدم. بین 32 استان شركت كننده، استان ما (آذربایجان غربی) كمترین امتیاز را داشت (15 امتیاز) و حریفمان (ایرانیان خارج از كشور) بیشترین امتیاز را دارا بود (35 امتیاز). به هر حال من در مسابقه شركت كردم و امتیاز خوبی كسب نكردم (22 امتیاز). من كه دیگر به پیروزی استانم امیدی نداشتم و جبران كردن اختلاف امتیاز 20 امتیازی را غیرممكن می دانستم، وقتی روز بعد به نتایج مراجعه كردم و دیدم اختلاف فقط به دو امتیاز رسیده، امید در من زنده شد و خوشبختانه وقتی در آخرین ساعات روز مراجعه كردم، شاهد پیروزی استانم با اختلاف 3 امتیاز بودم!

* در مرحله دوم با خراسان جنوبی مسابقه داشتیم و من این بار امتیاز بهتری نسبت به قبل كسب كردم (32 امتیاز). در این مسابقه هم تا ساعت 8 شب از حریف عقب بودیم و نكته جالبی كه در این مسابقه برای من پیش آمد این بود كه ساعت یازده و نیم شب سری به نتایج زدم و دیدم كه هر دو استان در امتیاز 27.71 برابر هستند! و وقتی فردایش به سایت آمدم دوباره شاهد پیروزی استانم بودم.

* مرحله سوم مسابقات برای من با ناراحتی و خردشدن اعصابم آغاز شد. قضیه از این قرار بود كه با روحیه، دقت و سرعت بسیار بالا شروع به پاسخگویی به سوالات كردم و به طور شگفت‌آوری در مدت زمان 22 دقیقه به 49 سوال پاسخ دادم، به طوری كه مطمئن بودم كه حداقل 45 پاسخ صحیح داده‌ام. ولی چشمتان روز بد نبیند، زمانی كه خواستم سوال آخر را هم جواب دهم، مرورگر فایرفاكسم خود به خود بسته شد! ابتدا كمی ناامید شدم ولی بعد با خودم گفتم كه اگر دوباره به صفحه پاسخگویی به سوالات وارد شوم، همان سوالات را خواهم دید و اكثریت پاسخها را در حافظه دارم ولی گویا شانس با من یار نبود و با وارد شدن به آن صفحه، سوالات جدیدی برایم به نمایش درآمد. عصبانی شدم و ارتباطم با اینترنت را disconnect كردم و كامپیوتر را هم خاموش كردم. بعد از یك ساعت كلنجار رفتن با خودم، خود را متقاعد كردم و دوباره به سوالات پاسخ دادم، اما با روحیه كمتر و 36 امتیاز برای استانم بدست آوردم.

* در مرحله چهارم یا همان نیمه‌نهایی با تیم زنجان روبرو شده بودیم. انگار من هربار باید اعصابم خرد می‌شد و قرار نبود با خیال راحت در مسابقات شركت كنم! این بار با بیشترین روحیه شروع كردم به پاسخگویی به سوالات. وقتی تمام سوالات را با دقت بالا جواب دادم و دكمه ثبت را زدم، پیغامی مبنی بر اینكه "شما در این مرحله اجازه شركت در مسابقه را ندارید." مواجه شدم ! ولی خوشبختانه چون من امیدم را از دست نمی‌دادم، بعد از ظهر دوباره در مسابقه شركت كردم و این بار نرم‌افزار محترم سایت تبیان (!) اجازه شركت در این مرحله را به من داد و در این مرحله امتیاز بیشتری نسبت به قبل كسب كردم (40 امتیاز).

خاطره

خلاصه این مسابقه با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش به پایان رسید و ما در مرحله نیمه نهایی فقط نه صدم امتیاز (0.09) از زنجان كم آوردیم. به نظر من مسابقه آذربایجان غربی با زنجان یك فینال زودرس بود و اگر ما با یكی از استان‌های گیلان یا اردبیل (كه میانگین امتیازشان حدود 26 بود) روبرو می‌شدیم، به فینال راه پیدا می‌كردیم ولی این از شایستگی‌های بچه‌های خوب آذربایجان ‌غربی نمی‌كاهد.

در پایان از خدا به خاطر توفیق شركت در این مسابقه و قدرتمندی استان آذربایجان غربی، از مسئولین محترم تبیان به خاطر این ایده بسیار نو و بدیع، از هم‌استانی های خودم به خاطر تلاش و همت بالایی كه به خرج دادند و آذربایجان غربی را سرافراز كردند و از تمام تبیانی‌های گل و عزیز به خاطر شركت در این مسابقه، صمیمانه تشكر می‌كنم.

برای مشاهده ی خاطرات سایر کاربران در انجمن ها اینجا کلیک کنید.

خاطرات مسابقات جام حذفی تبیان از زبان کاربران(4)


تهیه و تنظیم برای تبیان: واحد امور کاربران سایت تبیان