تبیان، دستیار زندگی
كوچكترین مخاطب این كتاب كودكی 8 ساله بود كه از روستایی در اورامان كردستان با من تماس گرفت و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

" دا " ، حقیقت یا توهم ؟

اشك های راوی"دا "در رو نمایی از چاپ صدم

سیده زهرا حسینی، راوی كتاب «دا» در مراسم رو نمایی از چاپ صدم این اثر اشک ریخت و آرزو كرد تیراژ كتاب های خوب هر روز بالاو بالاتر برود.

دا

این جانباز دفاع مقدس ، در مراسم رونمایی از كتاب «دا» - كه به خاطرات 10 روز اول جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس می پردازد ـ حضور داشت، در همین باره گفت: «خدا و اهل بیت (ع) عنایت خاصی به این كتاب داشته اند و از بدو روایت تنها برای رضایت خداوند و رساندن پیام مظلومیت شهدا به نسل امروز این كار را كردم .» وی افزود: «كوچكترین مخاطب این كتاب كودكی 8 ساله بود كه از روستایی در اورامان كردستان با من تماس گرفت و در مورد كتاب حرف زد.»

وی تاكید كرد: «انتقادات مطرح شده در مورد كتاب را می پذیرم اما انصاف نیست كه بگویند وقایع كتاب القای نویسنده است ؛ چرا كه این اتهام زدن است.»

انتقادات مطرح شده در مورد كتاب را می پذیرم اما انصاف نیست كه بگویند وقایع كتاب القای نویسنده است؛ چرا كه این اتهام زدن است.

 سیده زهرا حسینی در حالی كه اشک می ریخت، گفت: «برخی از بزرگان گفته اند این كتاب باید به چاپ میلیونی برسد، نمی دانم آن روز زنده خواهم بود یا نه ؟ اما امیدوارم باز هم از این كتاب ها منتشر شود. »

در بخش دیگری از این مراسم حسن بنیانیان رئیس حوزه هنری گفت: «موفقیت «دا» از این جهت است كه ماده اولیه آن از شهدا بوده و سپس حاصل كار جمعی از نیروهای مخلص است.»

دا

وی افزود: «ما باید به سراغ قهرمانان گمنام برویم كه بی ادعا كار می كنند اما نامی از آنها برده نمی شود

همچنین رضا رهگذر، نویسنده در این مراسم كه در انتشارات سوره مهر برگزار می شد، گفت: «انصافاً جنگ در كنار آن خسارت های مادی و معنوی، بركات زیادی برای جامعه داشته و دفاع مقدس مثل یك دانشگاه دنیوی و اخروی بوده است.» وی افزود: «دا كتابی است كه در 18 ماه به چاپ صدم رسیده و این در حالی است كه نه ادعای اثر داستانی را دارد و نه اثر ادبی.» این نویسنده تاكید كرد: «اخلاص نویسنده و گوینده، ارزشی بودن موضوع، پشتكار ناشر در ارائه آن، خانم بودن راوی، صداقت و صمیمیت، ریزبافت و جزئی نگر بودن، واقعی بودن، تجدید چاپ بموقع و حوصله نویسنده و راوی از جمله رازهای موفقیت این اثر است.»

مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری هم گفت: «اساساً جنگ، ضد زندگی است و این ما هستیم كه با پشتوانه غنی و هنری كه داریم به جنگ معنای زندگی می دهیم. نویسنده و راوی «دا» هم چنین كاری كرده اند و به «دا» معنای زندگی داده اند.»

 مطالب مرتبط :

رکورد دیگری از کتاب "دا"

پر فروش ترین کتاب دفاع مقدس

باز هم دا !!!


منبع :

روز نامه ایران

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی