تبیان، دستیار زندگی
رسول الله صلوات الله علیه و آله می فرمایند: پیروزی قرین صبر است و گشایش قرین رنج است و همراه هر سختی گشـــایشی هست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطرات کاربران از اولین دوره جام حذفی تبیان (2)

خاطره

خاطرات مسابقات جام حذفی تبیان از زبان کاربران(1)...

رسول الله صلوات الله علیه و آله می فرمایند: پیروزی قرین صبر است و گشایش قرین رنج است و همراه هر سختی گشـــایشی هست.

کاربر عزیزی با نام مستعار shokry1344  از استان فارس خاطره ی خود را اینگونه شرح می دهد :

السلام علیک یا ابا صالح المهدی(عج) ، سلام بر همه تبیانیها

رسول الله صلوات الله علیه و آله می فرمایند: پیروزی قرین صبر است و گشایش قرین رنج است و همراه هر سختی گشایشی هست.

شنبه (1388/11/17):  برنامه های جدید و جذاب تبیان برای کاربران

دوشنبه (1388/11/19): جام حذفی استانهای ایران به سبک تبیان

یکشنبه (1388/12/2): استانهای حریف در مرحله یک شانزدهم مشخص شدند

شنبه (1388/12/89):  تمدید مرحله اول مسابقات جام حذفی

سه شنبه (1388/12/11): یه خبر جدید و جالب! اولین ویژه نامه ای كه كاربران تبیان تهیه می كنند. (خبر از این بهتر!)

پنجشنبه (1388/12/13): فینال اولین دوره جام حذفی استانهای تبیان به پایان رسید. در رقابتی تنگاتنگ زنجان اول شد. و گیلان برنده جام اخلاق و جوانمردی شد.

روز 17بهمن اولین اطلاعیه تبیان در باره جام حذفی مطرح شد. از همین جا بود که وارد یک برنامه همه جانبه و جذاب شدیم.به مرور با روند مسابقه آشنا شدیم. بعضی از اهالی خانواده عضو بودیم. بقیه را هم تشویق کردیم و همراه یکی دیگر از اقوام تیم شش نفره را تشکیل دادیم.

روز اول مسابقه وقتی که صبح آمدم به تبیان مسابقه شروع شده بود. استان ما (فارس) در مرحله یک شانزدهم با استان برنده جام (زنجان) رقابت داشت. در تیم خانوادگی عزممان را جزم کرده بودیم تا با کار گروهی و همکاری با یکدیگر بتوانیم امتیاز خوبی بیاوریم. و همین طور هم شد. امتیازهایی که کسب کردیم از این قرار بود: 33،34،40،42،44،46 میانگین (83/39) یعنی نتیجه ای عالی.

خاطره

در طی مدتی که مشغول مسابقه بودیم از اتفاقاتی که برای دیگر دوستان افتاد بی نصیب نبودیم. چهار نفر از ما به دلیل دیدن پیام "شما در زمان مشخص شده جواب ندادید" مجبور شدیم به دفعات در مسابقه شرکت کنیم. دو تایمان همان اول جوابهایمان ثبت شد. بقیه دو تا چهار بار به 50 سوال جواب دادیم. در مجموع تیم ما فکر کنم 650 سوال را پاسخگو بودیم. در میانگین هر یک 16/2 بار در مسابقه شرکت کردیم. جای شکرش باقی بود که این امکان بود تا دوباره و سه باره و چهار باره شرکت کنیم. اولین دفعه که پیام بالا را مشاهده کردیم بسیار ناراحت شدیم. بعد از اینکه توانستیم دوباره در جریان مسابقه قرار بگیریم خیلی خوشحال شده و در دفعات بعد از این موضوع نگرانی نداشتیم. وقتی که برای یکی از ما برای بار سوم پیغام کذایی آمد. چون خسته شده بودیم با توجه به اینکه مسابقه برای روز بعد هم تمدید شده بود می خواستیم فردای آن روز بیاییم. ولی تصمیممان عوض شد و ادامه دادیم..(عجب پشتکاری!!) وقتی که بالاخره بعد از بار چهارم امتیاز ثبت شد،گفتم عیبی ندارد عوضش اطلاعات عمومیمان افزایش یافت.البته چون برای اولین بار بود که از این دست مسابقات برگزار می شد ایرادهای آن قابل اغماض هستند.

روز دوم مسابقه مرتب به تبیان سر می زدیم. رقابت بسیار تنگاتنگ بود. تا اینکه ساعت 12 شب را نمایش داد. بعد از فراز و نشیبهای فراوان زنجان توانست از سد فارس بگذرد. با وجودی که امتیاز فارس در بین همه تیمها سوم بود و با تمام شایستگیهایش از ورود به مرحله یک هشتم نهایی باز ماند.

بعد از آنکه 13 بار به سوالات پاسخ دادیم. کلی تجربه به دست آوردیم. وبرای مراحل بعدی مسابقه برنامه ریزی کرده بودیم تا با قدرت و سرعت و هماهنگی بیشتری به مصاف با رقیبان برویم .ولی دو صد حیف که از این قافله عقب ماندیم. در روزهای بعدی مسابقه و نتایج آن را پیگیری می کردیم .در همه مراحل تیم زنجان با رقیبش نبرد جانانه ای داشت، و در نهایت برنده شدند.

چند نکته و پیشنهاد از زبان این کاربر عزیز که خالی از لطف نیست :

خاطره

- به استان زنجان تبریک می گویم.این پیروزی نتیجه اتحاد و هماهنگی و پشتکار و همت دوستان بود. (یدالله مع الجماعه)  همچنین از استان گیلان متشکرم که باعث گرم شدن مسابقه شدند.

- از فارسیها که تلاش خوبی داشتند تشکر می کنم.همیشه پیروز باشید.

- به همه کاربران محترم تبیان در سرتاسر کشور اسلامی ایران خسته نباشید می گویم. آفرین به تلاش و عزمتان. مرحبا به شما که در هفته وحدت توانستید همدلی و اتحاد را به نمایش بگذارید.

- ضمن خسته نباشید به کارکنان زحمت کش تبیان که ترتیب این مسابقه هیجان انگیز را دادند کمال تشکر را دارم. و امیدوارم باز شاهد این قبیل رقابتها با مرتفع شدن مشکلات آن باشیم.

- کرکریهایی که کاربران در قسمت نظرات و انجمن قبل از شروع و حین مسابقه برای هم می خواندند، برایم جالب بود. همه می خواستند به استان خود انگیزه و روحیه بدهند.

- چه خوب بود که استانهایی که امتیاز بیشتری را کسب کرده اند به دور بعدی راه می یافتند.شاید به عدالت نزدیکتر بود. خوب است نام ویژه نامه "لحظات بیم و امید تبیانی ها" باشد.

خلاصه شانس آوردید که در دور اول حذف شدیم. وگرنه خاطراتم کتابی می شد.

پیشاپیش عید نوروز را به همگی شما خوبان تبریک می گویم. سالی سرشار از پیروزی و شادکامی داشته باشید.

اللهم عجل لولیک الفرج

اینم یه خاطره ی کوتاه و  خواندنی از کاربر عزیز با نام مستعار qumbil از استان فارس:

یه سوال جغرافیا بود که مربوط به محلات تهران بود و چون خواهرم تهران زندگی می کنه زنگ زدم به اون خلاصه با سلام و احوال پرسی ها 1-2 دقیقه وقتم رو گرفت تا اون سوال رو جواب دادم وقت تموم شد.

بعد که از برادرم پرسیدم دیدم همون سوال اشتباه جواب دادم!

فهمیدم که تا آخر عمر لا اقل تو اینجور مسابقات به خودم متکی باشم ودست کمک به سمت کسی بلند نکنم.

و در انتها خاطره ی کاربر گرامی با نام مستعار malinaz از استان یزد: 

سلام من هم خاطره جالبی دارم ما تا پنجشنبه 6 لپ تاپ داشتیم ولی همسرم آن را فروخت و با گله وشکایت که می خوام مسابقه شرکت کنم هروقت من لپ تاپ لازم دارم ،یا خرابه یا به کسی دادی حالا هم که فروختی خلاصه با هزار غرولند گفت شنبه برات تهیه می کنم شنبه شد تا10 شب که خبری نشد بعد هم که یه لپ تاپ آورد مگه وصل اینترنت می شد همسرم کارت خرید ساعت 11:30 وقت نبود کلی حرص خوردم گفتم دیگه وقت ندارم باهزاراسترس وصل شدم وبه سوالات جواب دادم به همسرم گفتم وقت تمامه گفت نه چون صفحه بازه می تونی جواب بدی .ساعت12.15 بود که گزینه ارسالو زدم که پیام آمد وقت شما تمام شده و قبول نیست خیلی ناراحت شدم وکلی به همسرم غر زدم. یکشنبه که سراغ سایت رفتم دیدم مرحله اول تمدید شده خوشحال شدم و درمسابقه شرکت کردم ولی استان یزد مرحله دوم با اختلاف خیلی کم حذف شد.

برای مشاهده ی خاطرات سایر کاربران در انجمن ها اینجا کلیک کنید.

خاطرات مسابقات جام حذفی تبیان از زبان کاربران(3)

خاطرات مسابقات جام حذفی تبیان از زبان کاربران(4)


تهیه و تنظیم برای تبیان: واحد امور کاربران سایت تبیان