تبیان، دستیار زندگی
آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: کسانی که ولایت را نمی فهمند و ولی امر را نمی شناسند قطعا سقوط می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کسی که ولایت را نشناسد سقوط می کند

آیت الله نوری همدانی

آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: کسانی که ولایت را نمی فهمند و ولی امر را نمی شناسند قطعا سقوط می کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان، امروز در دیدار جمعی از مسئولین حراست وزارت نیرو و جمعی از سربازان نیروی انتظامی اظهارداشتند: مسلمان بصیر، همواره به دنبال رهبری و ولی امر مسلمین حرکت می‌کند چون این پیروی فقط با بصیرت حاصل می‌شود.

معظم له ادامه دادند: مردم ایران اسلامی ولایت را به خوبی شناخته و در پیروی از رهبری با بصیرت عمل کرده‌اند و اگر خواص جامعه نیز مانند مردم عمل نمایند، بسیاری از حوادث رخ نمی‌دهد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند:  معاد، نبوت و امامت از اهمیت بالایی برخوردار است و آشنایی با این محورهای اصلی و اساسی دین، برای جوانان ضروری است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت و جایگاه معاد در قرآن کریم اظهار داشتند: در قرآن کریم، هزار و 400 آیه درباره معاد بحث می‌کند که اهمیت این مطلب را در فرهنگ و معارف اسلامی می رساند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: یادآوری روز قیامت و حساب و کتاب، انسان را مهذب و اعمالش را پاک، خالص و بی‌ریا می‌گرداند و فلسفه وجودی آدمی و خلقت او را همواره به او گوش زد می‌کند.

ایشان در پایان با اشاره به زندگی ساده امام علی(ع) در دوران حاکمیت، خاطرنشان کردند: زندگی آن حضرت معیار و الگوی مناسبی برای حکومت‌ها و حاکمان دنیا است.