تبیان، دستیار زندگی
دوپینگ در وزنه‌برداری علاوه بر آن كه آبرو و حیثیت این رشته مدال‌آور و افتخارآفرین را به چالش كشیده است، تیغ حملات را متوجه حسین رضازاده كرده تا .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضازاده: من هم خدایی دارم

حسین رضازاده

دوپینگ در وزنه‌برداری علاوه بر آن كه آبرو و حیثیت این رشته مدال‌آور و افتخارآفرین را به چالش كشیده است، تیغ حملات را متوجه حسین رضازاده كرده تا عده‌ای یكطرفه انواع و اقسام اتهام‌ها را متوجه مرد افتخارآفرین وزنه‌برداری ایران و جهان كنند. انگار نه انگار كه این رضازاده همان رضازاده‌ای است كه تا دیروز برای وزنه‌برداری ایران افتخار می‌آفرید و نفسش، گرمابخش حیات این رشته در 10 سال اخیر بوده است.

به هر حال و در شرایطی كه هنوز هم پس‌لرزه‌های دوپینگ در وزنه‌برداری ادامه دارد و عده‌ای همچنان پیكان حملات را متوجه سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری كرده‌اند، حسین رضازاده در گفتگو با «جام‌جم» سفره دلش را باز كرد و در مقام پاسخ به حملات صورت گرفته نسبت به خود گفت: من هم خدایی دارم و در آینده خواهید دید كه روسیاهی برای چه كسانی خواهد ماند. جالب است كه در این فضای سیاهی كه عده‌ای ترسیم كرده‌اند، خود را به ندیدن زده‌اند و كارهای مثبت صورت گرفته طی 3 سال گذشته را نمی‌بینند. آیا می‌توان گفت قهرمانی نوجوانان وزنه‌برداری ایران در جهان و كسب مقام سومی جوانان كشورمان در جهان همین طوری و بسادگی به دست آمده است؟!

رضازاده افزود: من از 29 آذر 88 حكم سرپرستی فدراسیون را گرفته‌ام و از این زمان نیز پاسخگوی عملكردم خواهم بود. نمی‌دانم چرا عده‌ای می‌خواهند در ارتباط با قضیه دوپینگ توپ را به زمین كادر فنی بیندازند و از مسوولیت خود وزنه‌بردار در این خصوص غافل شوند. خود من در زمان قهرمانی از هر حیث مراقب بودم كه دچار این پدیده شوم نشوم. وی در این زمینه به ذكر خاطره‌ای پرداخت و گفت:‌ شاید برایتان جالب باشد كه من 2 روز پیش از وزنه زدنم در بازی‌های آسیایی دوحه قطر سرماخوردم و برای این‌ كه فردا جای اگر و امایی باقی نماند، حتی از مصرف قرص سرماخوردگی ساده نیز اجتناب كردم. حرفم این است كه مگر یك مربی چقدر می‌تواند شاگردانش را در تیم ملی كنترل كند.

حسین رضازاده

وی افزود: تا آنجا كه به بنده و دیگر مربیان مربوط بوده، به ملی پوشان همیشه توصیه كرده‌ایم كه هیچ دارو و مواد نیروزایی را بدون هماهنگی با كادر فنی و متخصصان مصرف نكنند. آن هم در شرایطی كه فهرست داروها مرتب در حال تغییر و جابه‌جایی است و هر لحظه ممكن است دارویی كه تا پیش از این جزو داروهای مجاز به حساب می‌آمده به فهرست داروهای ممنوعه اضافه شود.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری تصریح كرد: به هر حال بنده و همكارانم در فدراسیون وزنه‌برداری عزم خود را جزم كرده‌ایم تا وزنه‌برداری ایران را از دوپینگ پاك كنیم. قولی كه به توماش ایان، رئیس جهانی فدراسیون وزنه‌برداری (IWF) نیز داده‌ام و به نوعی اعتبار خود را گرو گذاشته‌ام تا دامن وزنه‌برداری ایران را از این مساله پاك و منزه كنیم.

حسین رضازاده در عین حال با اشاره به قضیه دوپینگ سعید علی حسینی گفت: علی حسینی از سرمایه‌های وزنه‌برداری ایران است و تمام تلاش ما این است كه او را حفظ كنیم. بر این اساس طی صحبتی كه با رئیس IWF داشته‌ام، او را متقاعد كردم كه پرونده علی حسینی را مفتوح نگه دارد تا خردادماه سال آینده مستندات و ادله خود را در دفاع از وی به هیات رئیسه فدراسیون جهانی ارائه كنیم. رضا زاده گفت:‌به حل مشكل پیش آمده در این ارتباط نیز خوشبینم و آنان كه تلاش دارند در این زمینه دست به سیاه‌نمایی بزنند باید بدانند تلاششان برای تیشه زدن به ریشه وزنه‌برداری به حول و قوه الهی عبث خواهد بود و وزنه‌برداری ایران یك بار دیگر در دنیای این رشته كار بزرگی خواهد زد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری