تبیان، دستیار زندگی
نل به دوش برای تکیه زدن به صدر جدول فروش فیلم های هفته کار چندان سختی پیش رو نداشت و در همان روز نخست اکران بیش از 15 میلیون دلار فروخت تا نشان دهد نقشه های فراوانی برای سایر رقبا کشیده است. به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش 15 میلیون دلاری بتمن در روز نخست اکران


مبارز شنل به دوش برای تکیه زدن به صدر جدول فروش فیلم های هفته کار چندان سختی پیش رو نداشت و در همان روز نخست اکران بیش از 15 میلیون دلار فروخت تا نشان دهد نقشه های فراوانی برای سایر رقبا کشیده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری مهر، "بتمن آغاز می کند" به کارگردانی کریستوفر نولان از نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه در 3858 سالن سینما روی پرده رفت و با فروش 15 میلیونی خود بسیاری از کارشناسان و حتی مدیران ارشد استودیو برادران وارنر را شگفت زده کرد. فروش خیره کننده روز نخست که عامل عمده آن تبلیغات دهان به دهان و نقدهای مثبت منتقدان بود، به معنی نزول احتمالی "آقا و خانم اسمیت" به رده دوم پرفروشها پس از فقط یک هفته صدرنشینی است.

کارشناسان صنعت فیلمسازی هالیوود امیدوارند تازه ترین اقتباس سینمایی از کتاب مصور بتمن به فروشی فوق العاده دست یابد و به بحران شانزده هفته ای کاهش فروش سینماها در مقایسه با سال گذشته پایان دهد. انتظار می رود "بتمن آغاز می کند" با هنرمندی ستارگانی چون کریستین بیل، مورگان فریمن، کتی هلمز و مایکل کین در بازارهای جهانی هم فیلم شماره یک لقب بگیرد. بتمن جدید این هفته همزمان با سینماهای امریکای شمالی، روی هشت هزار پرده در 70 نقطه جهان هم اکران می شود.