تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان جوانان استان تهران از صدور گواهینامه تخصصی «ازدواج» برای خواستگاری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای ازدواج گواهی نامه بگیرید

هفت راز ازدواج موفق

گواهینامه تخصصی «ازدواج» برای خواستگاری ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جوانان استان تهران از صدور گواهینامه تخصصی «ازدواج» برای خواستگاری خبر داد.

محسن زنگنه با اشاره به افتتاح سامانه الكترونیك ازدواج با عنوان «ساج» در هفته آینده گفت: با راه‌اندازی سامانه الكترونیكی ازدواج، به جوانانی كه این دوره‌ها را با موفقیت طی كنند، گواهینامه تخصصی «ازدواج» اعطا‌ می‌شود.

وی متذكر شد: به دنبال این هستیم كه تا 2 سال آینده اگر پسری به خواستگاری دختری رفت، دخترخانم «به شرطی» جواب بدهد كه خواستگار این دوره‌ها را گذرانده باشد.

این گواهینامه به این‌ معناست كه جوانان الفبای زندگی را می‌دانند و درك متقابل از یكدیگر دارند.

وی با بیان این‌كه این گواهینامه به این‌ معناست كه جوانان الفبای زندگی را می‌دانند و درك متقابل از یكدیگر دارند، اظهار داشت: با توجه به برگزاری جشنواره مطلع عشق و فعالان ازدواج در آذر سال گذشته براساس پیشنهاد تعدادی از اساتید به رئیس‌جمهور مبنی بر اینكه در حوزه ازدواج جوانان نیاز به آموزش وجود دارد‌ و با توجه به اینكه طلاق‌هایی كه صورت می‌گیرد و سازمانی نیز متولی امر ازدواج نیست، این نیاز دیده شد.

زنگنه در ادامه افزود: جوانان با اطلاعات بسیار اندك ازدواج می‌كنند و آموزش‌های لازم را نمی‌بینند بنابراین رئیس‌جمهور پیشنهاد داد كه همه دستگاه‌ها و سازمان ملی جوانان متولی این امر شوند؛ به این ترتیب جرقه این كار زده شد.

وی با اشاره به اینكه 40 نفر از اساتید برجسته كشور در حوزه مشاوره به عنوان اعضای هیئت علمی این سامانه انتخاب شده‌اند، گفت: 5/24 میلیون جوان در كشور وجود دارد كه حدود 13 میلیون جوان در سن ازدواج در كشور وجود دارد و با این حجم جمعیتی ناگزیر شدیم تا از طریق آموزش‌های از راه دور برنامه‌هایی را آغاز كنیم.

زنگنه تصریح كرد: از این تعداد همه می‌توانند در این سامانه كه شبیه دانشگاه مجازی اقدام می‌كند، ثبت‌نام كنند.

وی همچنین تصریح كرد: این سامانه آموزشی دارای سه دوره مختلف آموزشی قبل از ازدواج، مهارت‌های حین ازدواج و پس از ازدواج را شامل می‌شود.

زنگنه با اشاره به اینكه درصد طلاق‌هایی كه در دو سال اول زندگی صورت می‌گیرد قابل ملاحظه هستند، تصریح كرد: این دوره‌ها می‌تواند بسیار كارساز باشد و محدودیتی برای شركت افراد در این دوره‌ها وجود ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: در پایان هر هفته آزمونی از متقاضیان گرفته می‌شود و سپس پس از پایان دوره كه حدود 3 ماه است، كسانی كه موفق شوند گواهینامه معتبر دریافت می‌كنند.

رئیس سازمان جوانان استان تهران تأكید كرد: به دنبال مدرك‌گرایی نیستیم با توجه به اینكه در حال حاضر رشته‌های در زمینه خانواده در قالب دوره‌های پودمانی ارائه می‌شود و افراد بعضاً ‌به دنبال كسب مدرك هستند.

وی ادامه داد: با ارائه این دوره‌ها به دنبال افزایش سطح اطلاعات جوانان در زمینه ازدواج هستیم.

منبع خبر : فارس