تبیان، دستیار زندگی
من همیشه به مسائل فرهنگی اشتغال داشته ام اصلا بنده به این نمایشگاه کمک نکردم. بنده اساسا از نمایشگاه خرید نکردم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشایی: آثار هدیه تهرانی توحیدی است

نصیحت های مشایی به هدیه تهرانی

وی درباره روند انتشار نامه رهبری به ریاست جمهوری درباره معاونت اولی خود نیز اظهار داشت:" من دوشنبه مطلع شدم که این موضوع هست. گفتم تکلیف من چیست؟ آقای احمدی نژاد گفتند، من با آقا امروز صحبت می کنم...

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی روزنامه همشهری به مهمترین مسائل مطرح شده درباره خود پرداخت.

به گزارش تبیان؛ مشایی درباره دیدار از نمایشگاه عکس هدیه تهرانی، پرداخت وام برای برگزاری این نمایشگاه وشایعه خرید یکی از تابلو عکس های آن نیز گفت: "من همیشه به مسائل فرهنگی اشتغال داشته ام اصلا بنده به این نمایشگاه کمک نکردم. بنده اساسا از نمایشگاه خرید نکردم. "

وی اضافه کرد: "من به نمایشگاه عکس خانم تهرانی رفتم. دیدم نمایشگاه شان هم خوب و با موضوعی بسیار عالی بود. از نظر من معرفت می داد. روایتی از توحید بود. همین حرف را هم در پایان به خانم تهرانی گفتم . گفتم اولا من فکر نمی کردم شما در این زمینه هنرمند باشید. دوما وقت بگذارید برای این ها و کمتر به سینما بپردازید چون به هر حال شما در سینما تثبیت شده اید اما در حوزه عکس افق تازه ای در پیش رو دارید. اتفاقا گفت خودم هم چهار سال است که فیلم بازی نکرده ام تازه می خواهم بازی کنم. اما انصافا کارهای هنری قشنگی بود موضوع آثار هم بسیار پاک باارزش و توحیدی بود. من به خانم تهرانی گفتم: از نظر من کار تو یک کار عبادی است و واقعا کمک می کند به شناخت خدا."

رحیم مشایی درباره دعوت از محمد رضا گلزار برای دیدار با وی نیز گفت: "من دعوت نکردم. هر فردی هم که بخواهد می تواند به دیدن من بیاید. "

ایجاد سیستمی برای تخریب

رئیس دفتر رئیس جمهور در این گفت وگو تاکید کرد: "من می فهمم که سیستمی جمع شده برای تخریبم. اصلا می ترسند حرف من توی جامعه برود! آقایی خیلی راحت و آشکار دروغ می نویسد و در سایت ها و مجله اش هم چاپ می کند که مشایی وزرا را تعیین می کند! مشایی نفوذ عمیقی بر رییس جمهور دارد. من می خواهم به شما بگویم اصلا مشایی مطرح نیست. مشایی بهانه است از سوی اصولگراهای رقیب. "

من همیشه به مسائل فرهنگی اشتغال داشته ام اصلا بنده به این نمایشگاه کمک نکردم. بنده اساسا از نمایشگاه خرید نکردم

نفوذ بر رئیس جمهور

وی اضافه کرد: "من تعجب می کنم. چطور ممکن است من به عنوان یک فرد نفوذ عمیقی بر رییس جمهوری داشته باشم که امروز دنیا عظمت او را درک می کند؟ آن وقت این آقایان می نویسند که به دلیل نفوذ عمیق مشایی بر دکتر احمدی نژاد وزرا تعیین می شوند. یا بعضی ها که وزیر می شوند به این دلیل است که مشایی تاییدشان می کند و کسانی که وزیر نمی شوند به این دلیل است که او ردشان می کند. انگار رییس جمهور در انتخاب وزرا نقشی ندارد. "

مشایی در پاسخ به این سوال که چرا انتقادات از وی پرحجم تر است، گفت: "علتش این است که آقای رییس جمهور در این خصوص بیشتر مقاومت کردند. اگر آقای رییس جمهور مقاومت نمی کردند و من هم خیلی نقش آفرین نمی شدم، قطعا حمله این قدر نبود."

وی درباره اینکه "چرا رییس جمهور در مورد شما این قدر مقاومت کردند" نیز تنها به این جمله بسنده کرد:" از خود ایشان بپرسید."

نامه رهبری درباره عزل از معاونت اولی

مشایی همچنین تفسیر خود را از نامه مقام معظم رهبری درباره کناره گیری اش از معاونت اولی ریاست جمهوری هم اینگونه بیان کرد:"  به نظر من این نامه یعنی این که آقای دکتر احمدی نژاد، طرفداران شما یعنی یک بخش مهمی از جامعه اصولگرا یا حزب الله، الان به دلیل شرایط پیش آمده با انتصاب ایشان "به این سمت خاص" موافق نیستند. این به مصلحت شما نیست."

وی درباره روند انتشار نامه رهبری به ریاست جمهوری درباره معاونت اولی خود نیز اظهار داشت:" من دوشنبه مطلع شدم که این موضوع هست. گفتم تکلیف من چیست؟ آقای احمدی نژاد گفتند، من با آقا امروز صحبت می کنم. ایشان رفتند با آقا صحبت کردند، ضمنا بگویم که من خودم دیگر علاقمند این مسوولیت نبودم. ایشان (احمدی نژاد) گفتند که من با آقا صحبت می کنم. بعد که از صحبت با ایشان برگشتند، من گفتم تکلیف چیست؟ دوباره پرسیدم. گفتند شما به کارتان ادامه بدهید!

تا روز جمعه که نامه علنی شد. من اصلا نمی دانم چه شد. چرا علنی شد. من اصلا این ها را نمی دانم. من هم از رادیو فهمیدم و نامه نوشتم که اصلا این حرف ها چیست؟ اصلا چه اصراری است که ما بخواهیم..."

البته من برای حضرت آقای مکارم هم احترام قائل هستم. خود ایشان حرف های من را ببینند. اگر حرف های  من خلاف است، خود ایشان بفرمایند این بخش حرف های من خلاف است، ولی وقتی یک چیز دروغی به من نسبت داده شد، خب در نقطه مقابل من باید توضیح بدهم!"

مواضع آیت الله مکارم شیرازی

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که  چرا حضرت آیت الله مکارم شیرازی می فرمایند اصلا تصدی چنین فردی (با چنین ذهنیاتی) مشروعیت ندارد تصریح کرد:" اصلا شما از حضرت آیت الله مکارم بپرسید مشایی چه گفته اما من این حرف ها را گفتم، مردم قضاوت کنند. خود حضرت آیت الله مکارم هم حتما اینها را می خوانند. خوب ببینند من چه گفته ام و بعد داوری بفرمایید. الان خیلی ها اظهار نظر می کنند و حرف های دیگری راجع به من می زنند. البته من برای حضرت آقای مکارم هم احترام قائل هستم. خود ایشان حرف های من را ببینند. اگر حرف های  من خلاف است، خود ایشان بفرمایند این بخش حرف های من خلاف است، ولی وقتی یک چیز دروغی به من نسبت داده شد، خب در نقطه مقابل من باید توضیح بدهم!"

احمدی نژاد و ولایت

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: "من بخشی از اصولگراها را تشکیل می دهم که محورشان برای رسیدن به ولایت اش، احمدی نژاد است . فرق ما این است. فرق من با آقای زاکانی این است. من مصداق برجسته تبعیت از ولایت را احمدی نژاد می دانم. من معتقدم فقط ادعای مقصد کافی نیست بلکه توجه به طریقت هم لازم است و احمدی نژاد هم مظهر یک طریقت برجسته از ولایتمداری در یک نظام الهی است.

تهیه و تنظیم :جامعه و سیاست تبیان به نقل از همشهری سال