تبیان، دستیار زندگی
دانش پژوهان عزیز، یکی از قطعه های پرکاربرد که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد اره چوب براست که در زیر توضیحاتی در مورد آن ارائه می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اره چوب‏بُر

دانش پژوهان عزیز، یکی از قطعه های پرکاربرد که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد اره چوب براست که در زیر توضیحاتی در مورد آن ارائه می شود.

اره چوب بر

یکی از ابزارهای بسیار پرکاربرد در ساخت پروژه‏های دانش‏آموزی اره دستی می‏باشد. اره به طور کلی برای برش زدن سطوح سخت و مقاوم بکار می‏رود.

اره‏های دستی انواع مختلفی دارند مانند اره چوب‏بُر و اره آهن‏بُر و...

اره چوب بر
اره چوب بر

اره چوب‏بُر برای برش زدن چوب و نئوپان به کار می‏رود و برای بریدن اجسام سخت‏تر نمی‏توان از آن استفاده نمود.

اره چوب‏بُر معمولاً دارای تیغه‏ای بلند است که به صورت دائمی به دستگیره وصل شده. از خصوصیات دیگر اره چوب‏بُر می‏توان به دندانه‏های بسیار درشت آن اشاره نمود که به منظور سرعت بخشیدن به بریدن چوب به این شکل طراحی شده‏اند.

اره چوب بر

بریدن چوب بوسیله اره دستی چوب‏بُر شاید ساده‏ترین و بی‏خطرترین روش باشد ولی معایبی نیز دارد. اره چوب‏بُر دستی به دلیل وجود دندانه‏های بسیار درشت، تولید مقدار زیادی خاک چوب نموده و در محل برش چند میلی‏متر از چوب را از بین می‏برد.

از دیگر معایب این اره‏ها می‏توان به دقت پایین آن ها اشاره نمود. به دلیل عرض نسبتاً زیاد تیغه این اره‏ها، کنترل مسیر برش بوسیله آن ها عملی دشوار بوده و امکان ایجاد خطا و کج شدن محل برش بسیار محتمل می‏باشد.

اره چوب بر

برای تهیه اره چوب‏بُر دستی باید به فروشگاه های ابزارفروشی مراجعه نمایید. مرکز فروش ابزار در تهران، اطراف میدان حسن‏آباد می‏باشد که در نقشه زیر مشخص شده است:

اره چوب بر

تهیه : پوریا میر عشقی

گروه مدرسه اینترنتی تبیان - تنظیم : طیبه موسیوند