تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این معاونت به منظور گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان، نویسندگان و شاعران فقید‌ی كه در طول سال جاری دار فانی را وداع گفتند، همزمان با هفته درختكاری، علاوه بر كاشت درخت به یاد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«سپیدارهای آسمانی»

با عنوان «سپیدارهای آسمانی»؛

یادبود ادبا و هنرمندان فقید سال 88، پنج شنبه این هفته برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم یادبود و نكوداشت ادبا و هنرمندان فقیه سال 88 پنجشنبه این هفته 20 اسفند ماه با عنوان «سپیدارهای آسمانی» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
سپیدارهای آسمانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این معاونت به منظور گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان، نویسندگان و شاعران فقید‌ی كه در طول سال جاری دار فانی را وداع گفتند، همزمان با هفته درختكاری، علاوه بر كاشت درخت به یاد این عزیزان، مراسم نكوداشت آنان را نیز با حضور بازماندگان ایشان و جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی، هنری در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌‌كند.

مراسم كاشت درخت در یادبود ادبا و هنرمندان فقید رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی صبح روز 20 اسفند با حضور قالیباف شهردار تهران، ایازی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری، دكتر شوشتری سرپرست سازمان فرهنگی هنری و تنی چند از هنرمندان پیشكسوت عرصه‌های مختلف در بوستان گفتگو صورت می‌گیرد و سپس مراسم اصلی عصر همان روز در فرهنگسرای ارسباران واقع در پل سیدخندان خیابان جلفا با شركت مدعوین برگزار می‌شود.

براساس توافقات صورت گرفته با سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با كاشت درخت به نام هر یك از عزیزان فقید و نصب لوح یادبود در كنار آن‌ها، این بخش از بوستان گفتگو ظرف سال‌های آتی به محل دائمی كاشت درخت برای ادبا و هنرمندان از دست رفته تبدیل خواهد شد و شهروندان و بازماندگان آنان می‌توانند علاوه بر حضور در این محل كه عنوان «سپیدارهای آسمانی» را همراه خواهد داشت، یاد عزیزان خود را گرامی بدارند.

در مراسم فرهنگسرای ارسباران نیز علاوه بر نمایش فیلم‌های كوتاه و اجرای قطعه موسیقی، بازماندگان و حاضرین در جلسه به ذكر خاطره از ادبا و هنرمندان فقید خواهند پرداخت.

تهیه و تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی - بخش ادبیات تبیان