تبیان، دستیار زندگی
کمیته انضباطی فدراسیون از محرومیت دو بازیکن استیل آذین و سایپا کرج خبر داد و با این حکم،علی کریمی بازیکن تاثیرگذار استیل آذین در دیدار حساس با سپاهان اصفهان نمی تواند تیمش را همراهی کند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جادوگر غایب بزرگ دیدار با سپاهان

علی کریمی ستاره تیم فوتبال استیل آذین

کمیته انضباطی فدراسیون از محرومیت دو بازیکن استیل آذین و سایپا کرج خبر داد و با این حکم،علی کریمی بازیکن تاثیرگذار استیل آذین در دیدار حساس با سپاهان اصفهان نمی تواند تیمش را همراهی کند.

از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علی کریمی به دو جلسه از همراهی تیم خود در مسابقات و پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی و مجید ایوبی به یک جلسه از همراهی تیم خود در مسابقات و پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم شدند.

این حکم در خصوص مجید ایوبی قطعی بوده و درخصوص جریمه نقدی علی کریمی، وی مهلت دارد تا به مدت یک هفته نسبت به 100 میلیون ریال اعتراض کند.

این محرومیت حق کریمی نبود

سرمربی تیم فوتبال استیل آذین تاکید کرد، علی کریمی نباید از سوی کمیته انضباطی جریمه می شد و اعمال دو جلسه محرومیت برای این بازیکن به نوعی ظلم در حق باشگاه استیل آذین است.

حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال استیل آذین

حمید استیلی عصر دوشنبه و پس از اعلام رای کمیته انضباطی در گفتگو با مهر، ضمن بیان این مطلب در خصوص محرومیت علی کریمی گفت: ما به رای کمیته انضباطی احترام می گذاریم اما به نظر من علی کریمی مستحق این جریمه نبود. اتفاقی که در جریان دیدار استیل آذین - سایپا رخ داد، بارها در مسابقات مختلف رخ داده و جریمه‌اش همانجا از سوی داور اعمال شده است. در بازی روز شنبه نیز مسعود مرادی با کارت قرمزی که به علی کریمی نشان داد او را جریمه کرد و نیاز به محرومیت و رای کمیته انضباطی نبود.

وی با تاکید براینکه حرکت علی کریمی را در دیدار با استیل آذین تایید نمی کند، خاطر نشان کرد: علی کریمی در جریان بازی به سینه مجید ایوبی زد. ضربه او شدید نبود و حتی بازیکن سایپا روی زمین نیفتاد و صدمه ندید که جریمه بازیکن ما بیش از یک جلسه محرومیتی باشد که با کارت قرمز داور شامل حالش می شود. به عقیده من سختگیرانه ترین حالت برای جریمه علی کریمی کارت قرمزی بود که داور به او نشان داد.

"محرومیت علی کریمی از سوی کمیته انضباطی این شائبه را به وجود می آورد که فدراسیون فوتبال در حمایت از تیمی خاص این بازیکن تاثیرگذار را محروم کرده است تا وی در بازی با آن تیم غایب باشد." خبرنگار مهر نظر استیلی را در این خصوص جویا شد که وی در پاسخ به آن گفت: من راجع به این موضوع اظهارنظر نمی کنم و فقط در مورد باشگاهم حرف می زنم. علی کریمی نه حرفی زده و نه کار خاصی انجام داده که جریمه‌اش دوجلسه محرومیت باشد.

استیلی سرمربی تیم فوتبال استیل آذین

وی در این رابطه به اخراج مهدی مهدوی کیا در دیدار استیل آذین - فولادخوزستان اشاره کرد و گفت: در آن بازی زمین و زمان دیدند که مهدوی کیا ناحق اخراج شد و خیلی‌ها شهادت دادند که اخراج او بی مورد بوده است. اما مهدی اخراج شد و ما آن بازی را هم باختیم و اعتراض نکردیم. با این تصمیمات و این رای‌ها به باشگاه استیل آذین ظلم شده است.

استیلی همچنین تاکید کرد: در فوتبال دنیا بارها اتفاق افتاده که دو بازیکن در جریان مسابقه باهم درگیر می شوند اما در همان زمین مسابقه داور هر دو بازیکن را ازهم جدا می کند و به هر بازیکن یک کارت زرد یا قرمز نشان می دهد و دیگر کار به کمیته انضباطی کشیده نمی شود.

سرمربی تیم فوتبال استیل آذین در پاسخ به این پرسش که "آیا علی کریمی حرفی به داور یا بازیکنان و مربیان تیم سایپا زده است که موجب محرومیت او شده است؟"، گفت: کریمی اصلا حرفی نزد و فقط بازیکن سایپا را هل داد. آقای مرادی هم در صحنه حضور داشت و دید که کریمی چیزی نگفت. متاسفانه بازیکن سایپا در جریان مسابقه ضربه بدی به کریمی زد که موجب تورم و التهاب دنده‌های او شد. شدت ضربه طوری بود که کریمی را به بیمارستان منتقل کردند. در آن شرایط که بازیکن حالت عادی ندارد و ممکن عکس العمل خوبی از خود نشان ندهد، نباید با جریمه و برخورد شدید او را تنبیه کرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: با تمام احترامی که برای کمیته انضباطی و آقای شریفی قائل هستیم اما باشگاه استیل آذین رسما نسبت به رای صادره از سوی این کمیته اعتراض خواهد کرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری