تبیان، دستیار زندگی
اگر از آن خانواده‌هایی هستید که مدام تلویزیون‌شان روشن است، بهتر است هنگام غذاخوردن آن‌را خاموش کنید. وعده‌های غذایی بهانه خوبی است برای جمع شدن اعضای خانواده دور یک میز و گفتگوی اعضای خانواده با هم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرز رفتار با تلویزیون

تلویزیون

ایام نوروز است و ایام استقبال بیشتر از تلویزیون . بسیاری از افراد ساعات زیادی را از روز به تماشای تلویزیون می پردازند و بیشترین سرگرمی خود را به آن اختصاص می دهند. اما در رابطه با این ابزار سرگرمی نکات جالبی مد نظرمان است که دانستن آنها خالی از لطف نیست و می تواند هم لذت شما را در هنگام استفاده از این وسیله افزایش دهد و هم سلامتی شما و خانواده را بهتر فراهم کند . اگر اتاق نشیمن‌تان کوچک است، یا با وسایل زیادی پرشده‌است و فضای کافی برای گذاشتن تلویزیون ندارید به راحتی می‌توانید تلویزیون‌تان را به دیوار نصب کنید. حتی قسمت‌هایی از دیوار که به نظرتان هیچ کاربردی ندارد، می‌تواند مکان مناسبی برای تلویزیون باشد...

تلویزیون‌های پایه‌دار بخش زیادی از فضای اتاق را اشغال می‌کنند، ولی با قراردادن یک میز کم‌عرض و کم‌ارتفاع مشکل شما حل خواهد شد. از این میز علاوه بر ایجاد فضایی برای تلویزیون، می‌توانید به عنوان قفسه‌ای برای نمایش وسایل دکوری‌تان استفاده کنید. کافی است طبقاتی روی میز اضافه کنید.

هنگام تماشای تلویزیون باید نور کافی وجود داشته‌باشد. انعکاس لامپ‌ها و نور پنجره در صفحه تلویزیون چشم را خسته می‌کند. بنابراین تلویزیون را روبه‌روی پنجره یا منابع نور قرار ندهید و دقت کنید که مهتابی، لامپ و منبع نور درست پشت تلویزیون و در محدوده دیدتان نباشد تا دچار خستگی چشم نشوید. برای پیشگیری از این حالت، یک مدت طولانی به صفحه تلویزیون خیره نشوید. نگاه کردن به اطراف و پلک‌زدن، از خشک‌شدن سطح قرنیه و خستگی چشم پیشگیری می‌کند.

اگر از آن خانواده‌هایی هستید که مدام تلویزیون‌شان روشن است، بهتر است هنگام غذاخوردن آن‌را خاموش کنید.

عادت کردن به نشستن پای تلویزیون و تماشای برنامه‌های مختلف، باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود؛ به ویژه اگر مقداری تخمه و شکلات هم کنار دست‌تان باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارند هنگام تماشای تلویزیون تنقلات بخورند، برای این کار از خوراکی‌های مفید و کم کالری مثل شکوفه ذرت، میوه و چای استفاده کنید.

برای پیشگیری از این‌جور چاقی‌های تلویزیونی، تعداد ساعات تماشای تلویزیون را محدود کنید و فقط برنامه‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید. بعد از تماشای برنامه بلند شوید و کمی نرمش کنید، برای کم و زیاد کردن صدا و تغییر کانال از کنترل تلویزیون استفاده نکنید و خودتان این کار را انجام دهید. برای اینکه طبق عادت تلویزیون را روشن نکنید، بهتر است دوشاخه را از پریز بکشید.

کنترل تلویزیون به دلیل تماس زیاد با دست، یکی از آلوده‌ترین وسایل خانه است؛ پس برای حفظ سلامت اعضای خانواده باید حداقل هفته‌ای یک‌بار آن‌را تمیز کنید. و از در دست گرفتن مداوم آن خودداری نمود.

از تلویزیون برای تنبیه و تشویق فرزندان‌تان استفاده نکنید. این کار بچه‌ها را به تماشای بیش از حد تلویزیون تشویق می‌کند. در صورتی که لازم است آنها  یاد بگیرند که زمان استفاده از این وسیله باید محدود و در چارچوب خاصی باشد . برای این منظور خود شما باید الگوی مناسبی باشید.

از تلویزیون برای تنبیه و تشویق فرزندان‌تان استفاده نکنید. این کار بچه‌ها را به تماشای بیش از حد تلویزیون تشویق می‌کند.

اگر از آن خانواده‌هایی هستید که مدام تلویزیون‌شان روشن است، بهتر است هنگام غذاخوردن آن‌را خاموش کنید. وعده‌های غذایی بهانه خوبی است برای جمع شدن اعضای خانواده دور یک میز و گفتگوی اعضای خانواده با هم.

هنگام گردگیری خانه تلویزیون را از قلم نیندازید و آن را قبل از تمیز کردن خاموش کنید.

سپس با یک دستمال خشک گرد وغبار روی آن‌را پاک کنید و در مرحله بعد با اسپری پاک‌کننده مخصوص تلویزیون و یا با پنبه آغشته به آب و الکل صفحه تلویزیون را تمیز کنید. اثر انگشت بچه‌ها روی صفحه تلویزیون چهره بدی به‌وجود می‌آورد. با الکل، لکه‌های چرب و اثر انگشت را برطرف کنید.

سلامت همراه با اضافات

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

خانه داری با روش های معطر

بهانه دیگه بسه

هدیه ای درون بادکنک

کاربرد دیگر آینه

یاد گرفتنش لازمه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.