تبیان، دستیار زندگی
شمقدری: «زم‌هریر» و «پاداش» هرگز اكران نمی‌شوند برگزاری اولین جلسه شورای عالی سینما با حضور رییس‌جمهور معاون سینمایی ارشاد از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سینما با حضور دکتر احمدی نژاد در هفته‌های پایانی اسفندماه خبر داد. جواد شمقدری درباره لزوم تش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون وزیر،به کجا چنین شتابان؟!

شمقدری

حالا عذر خواهی از خانواده شهدا پیشکش . آیا پول بیت المال که هزینه این  فیلم  شده را درنظر نمی گیرند و  بی سر و صدا از اکران آن خودداری کنند.

خیلی جالب است زمانی برای به نقد کشیدن بعضی افراد و بعضی فیلمها مانند اخراجی ها حضرات می آیند کپی از آن فیلم را بسازند که بیانگر این باشد: ما می توانیم فیلمی با این شرایط تولید کنیم که پر فروش ترین فیلم تاریخ سینما شود اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود.

به گزارش گروه هنری تبیان ،حمایت های بی شائبه ،وامهای مناسب جهت ساخت و پیگیری روند تولید توسط معاونت سینمایی وزارت ارشاد( جناب آقای شمقدری) تا حضور در صحنه و کارگردانی یک سکانس افتخاری به عنوان مهمان ویژه حمایت های بی شائبه وزارت ارشاد را از این نوع فیلم ها نشان می دهد.

حال آن که افتضاح در جلسه مطبوعاتی فیلم زمهریر در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر رخ داد و حملات و انتقادات گسترده اهالی مطبوعات و مردم به بی احترامی به ساحت مقدس شهدا و خانواده های شهدا را در پی داشت ،خدا رحم کرد که آنها بر آن شدند تا فقط فیلم را در آرشیو قرار دهند ،حالا عذر خواهی از خانواده شهدا پیشکش . آیا پول بیت المال که هزینه این  فیلم  شده را درنظر نمی گیرند و  بی سر و صدا از اکران آن خودداری کنند.

شمقدری

شمقدری: «زم‌هریر» و «پاداش» هرگز اكران نمی‌شوند .

برگزاری اولین جلسه شورای عالی سینما با حضور رییس‌جمهور

معاون سینمایی ارشاد از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سینما با حضور دکتر احمدی نژاد در هفته‌های پایانی اسفندماه خبر داد.

جواد شمقدری درباره لزوم تشکیل شورای عالی سینما به ایرنا گفت: برخی از تصمیمات در معاونت سینمایی ارشاد ظرفیت اجرایی لازم را در دیگر نهادها و سازمان‌ها ندارد، برای حل این مشکل نیاز به دستور بالاترین مقام اجرایی کشور که شخص رییس‌جمهور است داریم. به این دلیل شورای عالی سینما تاسیس شد.

وی ادامه داد: برای تخصصی شدن موضوع از اعضای متخصص سینما در این شورا استفاده کردیم تا تصمیمات این شورا به مثابه تصمیمات هیأت دولت باشد و یا با قید 3 فوریت در جلسه هیأت دولت بررسی شود.

معاون سینمایی ارشاد در پاسخ به این پرسش که نخستین جلسه این شورا در چه زمانی برگزار می‌شود گفت: با صحبت‌هایی که پیش از جشنواره فیلم فجر با رییس‌جمهوری داشتیم قرار شد در اسفندماه نخستین جلسه این شورا با حضور دکتر احمدی نژاد برگزار شود. در نخستین جلسه شورای عالی سینما، 6 محور مورد بررسی قرار می‌گیرد که درباره خود شورا است. درخواست مکتوب خود را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم کردیم و منتظر پاسخ دوستان برای برگزاری اولین جلسه شواری عالی سینما در روزهای آتی هستیم.

شمقدری

معاون سینمایی ارشاد همچنین گفت: فیلم سینمایی زم‌هریر به کارگردانی علی روئین تن به دلیل توهین به دفاع مقدس هیچ‌وقت به اکران عمومی نمی رسد. وی افزود: عدم اکران فیلم سینمایی پاداش و زم‌هریر قطعی است و این دو فیلم سینمایی به هیچ عنوان اکران عمومی نمی شوند. وی افزود: تبلیغات دست اندرکاران فیلم زم‌هریر، سبب شد تا ما این اثر سینمایی را برای اهالی رسانه در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران کنیم.

معاون سینمایی ارشاد خاطر نشان کرد: نمایش این فیلم در سینمای مطبوعات وجدان بیدار همه اهالی رسانه را آزرد و بازخوردهای بسیار منفی منتقدان و نویسندگان نسبت به این فیلم سینمایی، تصمیم صحیح ما را درباره عدم اکران زم‌هریر مشخص کرد.

شمقدری یادآور شد: برای عوامل این فیلم سینمایی نیز مشخص شده که این اثر به حق به اکران عمومی نخواهد رسید. معاون سینمایی ارشاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش از اکران فیلم سینمایی آتشکار به کارگردانی محسن امیریوسفی با اصلاحات ارائه شده خبر داد. وی اظهار کرد: این اثر سینمایی با اصلاحاتی به صورت محدود به نمایش در می‌آید. وی تاکید کرد: پروانه نمایش این فیلم سینمایی در دولت نهم صادر شده و با اصلاحاتی که انجام شده این اثر سینمایی به اکران عمومی می‌رسد.

معاون سینمایی ارشاد خاطر نشان کرد: منظور ما از اکران محدود نمایش یک اثر سینمایی در تهران است و اکران آن در دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها منوط به تصویب شورای فرهنگی هر استان و یا شهرستان است تا این‌گونه همه در اکران مشارکت داشته باشند و نگاه ما در این زمینه صفر و یک نیست.

مطالب مرتبط:

همراهی معاون وزیر با فیلم ...

بی احترامی به شهدا در فیلم زمهریر

جوابیه گبرلو به تهیه‌كننده «زم‌هریر»

نشست پر حاشیه فیلم زم هریر

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی