تبیان، دستیار زندگی
یك سینك ارزان قیمت استنلس استیل از لایه های فلزی نازك درست می شود و اگر به آن فشار زیادی وارد كنید خودتان متوجه انعطاف پذیری زیاد آن می شوید،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی در مورد سینك ظرفشویی

آشپزخانه فعال ترین و پر رفت و آمدترین بخش هر خانه ای است و در آن سینك های ظرفشویی بیش از هر وسیله دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل سینك ظرفشویی باید هم از نظر ظاهری زیبا باشد و هم دارای دوام بالا بوده و به آسانی خراب نشود. در هنگام خرید سینك باید به موارد مختلفی توجه كنید كه در زیر اشاره ای به برخی از آنها خواهیم داشت:

سینك های دوقلو و سه قلو

این سینک ها مناسب افرادی است كه معمولاً ظرف ها را با دست می شویند. می توانید در یك طرف ظرف های كثیف را بریزید و در طرف دیگر آنها را شسته و آبكشی نمایید.

سینک ظرفشویی

سایز

باید سینكی را انتخاب كنید كه به راحتی با فضایی كه در اختیار دارید هماهنگ شود. برخی از افراد تصور می كنند كه باید بزرگترین سینك ممكن را برای آشپزخانه خود انتخاب كنند. ولی اشتباه نكنید، این كار درستی نیست. باید ببینید چه اندازه ای از همه بیشتر برای شما كاربردی است و می توانید با استفاده از آن به راحتی كار كنید. سایز استاندارد سینك 22x30 اینچ است و مدل های دو لگنه و سه لگنه آن هم وجود دارد.

حتی بهترین نوع سینك های كامپوزیت به سرعت خش بر می دارد.

نصب

برخی از مدل های موجود در بازار مانند نمونه های استنلس استیل دارای سرویس نصبب رایگان هم هستند و دیگر شما مجبور نیستید كه خودتان آنها را نصب كنید و متحمل هزینه مضاعفی شوید. اگر از میان مدل هایی كه دارای نصب رایگان نیستند خرید می كنید، باید هزینه ای برای نصب پرداخت كنید و یا خودتان شخصاً این كار را بعهده بگیرید.

در این بخش نگاه كوتاهی به مدل ها و جنس های مختلف موجود در بازار می اندازیم:

استنلس استیل

در قیمت ها و مدلهای مختلف موجود می باشد ولی به قول قدیمی ها در مورد این مارك هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری. یك سینك ارزان قیمت استنلس استیل از لایه های فلزی نازك درست می شود و اگر به آن فشار زیادی وارد كنید خودتان متوجه انعطاف پذیری زیاد آن می شوید، اما انواع با كیفیت تر و محكم تر آن نیز در بازار موجود می باشند. از خرید سینك های استنلس استیلی كه دارای روكش های آینه ای هستند جداً خودداری كنید. شاید این مدل در ابتدا بسیار زیبا به نظر برسد، اما لكه های ایجاد شده از روی آن پاك نمی شوند و سطح آن به سرعت خراشیده می شود. از جمله سایر مزایای آنها این است كه زنگ نمی زنند، و دچار فرورفتگی و برآمدگی نمی شوند. اشل اندازه گیری ضخامت سینك های استنلس استیل گج است. به این ترتیب كه هر چه گج آن بیشتر باشد، جنس كالا مرغوب تر است و یك حد نرمال برای تعیین كیفیت اندازه ای در حدود 15 تا 18 است.

لكه های ایجاد شده از روی سینك های استنلس استیلی پاك نمی شوند و سطح آن به سرعت خراشیده می شود.

لعابدار آهنی

دارای روكش های بسیار شفاف و صیقلی هستند و در رنگ های مختلفی موجود می باشند. روكش آنها كاملاً سخت است، بسیار بادوام بوده و به ندرت اتفاق می افتد كه روی آنها خط و خش ایجاد می شود. جریان آب روی آن بسیار بی صداست. از هر نوع جنس دیگری راحت تر تمیز می شود و پاك كردن ساده با دستمال دوباره همان جلا و درخشندگی روز اول را می گیرد، اما از آنجایی كه وزن آنها قدری سنگین تر است، نیاز به وسایل جانبی قوی تری دارند.

كامپوزیت آكرلیك و فایبر گلاس

این مدل به سرعت برق و جلای اولیه خود را از دست می دهد و آماده است تا هر گونه لكه ای را به خود جذب كند. انواع جدید این سینك های كامپوزیت دارای دوام بالاتری هستند. البته در رنگ ها و اشكال مختلفی موجود هستند و نسبت به سینك های قبلی مدل های جدید تری دارند، اما حتی بهترین نوع سینك های كامپوزیت به سرعت خش بر می دارد. توجه داشته باشید كه روی این نوع سینك ها از پاك كنند هایی كه دارای مواد ساینده هستند استفاده نكنید. جریان روان آب صدای بلند و نابهنجاری را روی آنها ایجاد می كند.

سینک ظرفشویی

سینك های زینتی

یك سینك زینتی در عین حال كه زیباست، قیمت بالایی نیز دارد و تمیز نگه داشتن آن هم كار ساده ای نخواهد بود، اما نشان از حسن سلیقه افرادی دارد كه آنرا انتخاب كرده اند. این نوع سینك ها محوطه آشپزخانه را زیبا كرده و به آن نشاط می بخشند و محیط را از یكنواختی در می آورند.

ویتریوس چینی

این نوع سینك ها سفالی هستند و در حرارت بالا قالب گیری می شوند و عموماً دارای ظاهری نو بوده و در شكل ها و طرح های غیر معمول به بازار عرضه می شوند. روكش آنها به راحتی قابل تمیز كردن است و تقریباً ایجاد خراش و لكه روی آنها غیر ممكن است، اما امكان لب پر شدن و شكستگی در آن زیاد است. بنابراین هنگامیكه ظرف ها و به ویژه قابلمه ها را داخل آن می اندازید مراقب باشید.

آلیاژ برنج و مس

سینك هایی كه با استفاده از این مواد ساخته می شوند اصولاً برای استفاده در دستشویی سرویس های بهداشتی مناسب هستند، اما می توانند به عنوان سینك دوم در آشپزخانه های بزرگ نیز مورد استفاده قرار بگیرند. بهتر است پس از هر بار استفاده آنها را خشك كنید تا رنگ تیرگی به خود نگیرند.

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان :کهتری

مقالات مرتبط

با گرد موافقید یا چهار گوش؟

یادگاری را کجا نگهداریم؟

سرگرمی خانم های خانه دار

چیدمانی نو در آشپزخانه

قصه شیرین صرفه جویی

یاد گرفتنش لازمه 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.