تبیان، دستیار زندگی
ه ابتدای راهیم، مفید بود در كلاس‌های مربیگری انگلیس، شركت نمی‌كنم هنوز تیم آینده‌ی خود را انتخاب نكرده‌ام كلاس مربیگری فوتبال درجه‌ی B اروپا روز پنجشنبه در كمپ تیم‌های ملی به پایان رسید. در این دوره كه ویژه‌ی بازیكنان سابق تی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جواد زرینچه:

كلاس B اروپا بر ما كه ابتدای راهیم، مفید بود
در كلاس‌های مربیگری انگلیس، شركت نمی‌كنم
هنوز تیم آینده‌ی خود را انتخاب نكرده‌ام


كلاس مربیگری فوتبال درجه‌ی B اروپا روز پنجشنبه در كمپ تیم‌های ملی به پایان رسید. در این دوره كه ویژه‌ی بازیكنان سابق تیم ملی بود و از 18 خردادماه به مدت 8 روز در كمپ تیم‌های ملی زیر نظر «آلن جیلت» مدرس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا از انگلیس برگزار شد 24 مربی حضور داشتند كه به نفرات برتر مدرك مربیگری درجه B اروپا اعطا می‌شود.

جواد زرینچه كه یكی از شركت كنندگان این دوره بود به ایسنا گفت: در این كلاس‌های فشرده، جیلت روی مباحث عملی، تكنیك‌های فردی، تاكتیك‌های گروهی و كار تیمی تاكید داشت. برگزاری كلاس‌ها نكات بسیار مثبتی را برای مربیان جوانی مانند من كه در ابتدای راه قرار داریم و برای مربیان با تجربه‌تر حاضر در كلاس، در پی داشت.

زرینچه تصریح كرد: «آلن جیلت» مدرس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تا كنون سرمربیگری چهار تیم را بر عهده داشته و آخرین آن تیم یمن بوده است. وی از كشور انگلستان است كه فوتبال به نوعی از این كشور شروع شده و همیشه در سطح جهان حرف‌های بسیاری را برای گفتن دارد.

در این كلاس مربیانی كه نمرات بالاتری را كسب كنند برای كلاس مربیگری A آسیا، 26 تیرماه در تهران دعوت می‌شوند.

جواد زرینچه همچنین گفت: حضورم در كلاس‌های مربیگری انگلیس منتفی شده است. اعزام به انگلیس همراه فرشاد پیوس، حمید استیلی و امیر قلعه نوعی برای شركت در كلاس‌های مربیگری بسیار عالی است اما به خاطر مسایل مالی و این كه من دیگر در تیم صباباتری نیستم تا نصفی از هزینه‌ها را بپردازم شركتم در این كلاس‌ها منتفی است.

وی افزود: زمان اعزام به انگلیس با توجه به این كه در سال بعد بازی‌ها به طور فشرده برگزار می‌شود شرایط سختی را ایجاد می‌كند و اگر بتوانم تنها كلاس مربیگری درجه‌ی A كنفدراسیون آسیا را می‌گذرانم و در تیم آینده‌ی خود نیز به فعالیت ادامه می‌دهم.

زرینچه با تاكید بر این كه پس از جدایی از صباباتری چندین پیشنهاد سرمربیگری داشته است خاطر نشان كرد: تیم برق تهران در لیگ دسته یك‌ پیشنهادات جدی را ارایه كرده است كه همچنان منتظر آماده شدن ابزارهای همكاری هستم. از چند تیم دیگر لیگ برتری نیز پیشنهادهایی داشته‌ام كه هنوز راجع به آنها به طور جدی فكر نكرده‌ام.

 همایش‌ بزرگان‌ ملى‌پوش‌ فوتبال ایران 

 زرینچه سرمربی برق شد