تبیان، دستیار زندگی
مجامع و فعالیت‌های فرهنگی ,وزارت ارشاد گفت: به منظور تبیین جایگاه ادبی بانوان در عرصه ادبیات ایران همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) دومین دوره جشنواره ادبی پروین اعتصامی در دو سطح ملی و بین‌المللی روز پنجم مردادماه سال جار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین جشنواره ادبی پروین اعتصامی


مدیركل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی ,وزارت ارشاد گفت: به منظور تبیین جایگاه ادبی بانوان در عرصه ادبیات ایران همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) دومین دوره جشنواره ادبی پروین اعتصامی در دو سطح ملی و بین‌المللی روز پنجم مردادماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی، محمد‌رضا وصفی، مدیركل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی گفت: این دوره جشنواره ادبی پروین اعتصامی در سه بخش بزرگسال، كودك و نوجوان و پایان‌نامه برگزار می‌شود كه حوزه بزرگسال شامل شعر، داستان، نمایشنامه، ترجمه، پژوهش و نقد و حوزه كودك و نوجوان نیز شامل شعر و داستان در رده‌های سنی مختلف است.

وی افزود: امسال آثار مربوط به سالهای 82 و 83 مورد بررسی قرار گرفته و تاكنون نیمی از داوری‌ها به پایان رسیده است.

دبیر دومین دوره جشنواره ادبی پروین اعتصامی اظهار داشت: در این دوره برخلاف دوره گذشته به منظور تعامل و آشنایی بیشتر بین پدید‌آورندگان زن در كشورهای همسایه و جهان اسلام با بانوان نویسنده ایران میهمانانی به ویژه از حوزه كشورهای فارسی زبان و برخی از كشورهای همسایه در این برنامه فرهنگی حضور خواهند داشت و به برگزیدگان این بخش نیز جایزه ادبی پروین اعتصامی اهدا خواهد شد.

وصفی تصریح كرد: خوشبختانه جشنواره ادبی پروین اعتصامی مورد استقبال گسترده بانوان كشورهای خارجی به ویژه كشورهای همسایه قرار گرفته و در این زمینه آثار و پژوهش‌هایی نیز در رابطه با جایگاه و انعكاس ادبیات ایران در آن كشورها برای دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: برگزاری میزگردهای ادبی و فرهنگی و نمایشگاه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

جشنواره ادبی پروین اعتصامی توسط دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.