تبیان، دستیار زندگی
ایش در می آید. فیلم رای مخفی ساخته"بابک پیامی" در شهر لندن به نمایش عمومی در می آید. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، فیلم "رای مخفی" از 22 شهریورماه در سینماهای "ادئون" در منطقه "کاونت گار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رای مخفی در لندن به نمایش در می آید.

فیلم رای مخفی ساخته"بابک پیامی" در شهر لندن به نمایش عمومی در می آید.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، فیلم "رای مخفی" از

22 شهریورماه

در سینماهای "ادئون" در منطقه "کاونت گاردن" و "رنوار " در منطقه " راسل اسکویر لندن " ، روی پرده می رود.

این فیلم ، سال گذشته در چندین جشنواره بین المللی به نمایش در آمد و علاوه بر دریافت جایزه بهترین کارگردان جشنواره های " ونیز" ایتالیا و " تورنتو" کانادا ، موفق به دریافت جایزه دوم منتقدان بین المللی از چهل و پنجمین جشنواره فیلم لندن شد.

ماهنامه سینمایی "سایت اند ساوند" چاپ لندن وابسته به " موسسه فیلم بریتانیا " در شماره اخیر خود به تجلیل رای مخفی و سازنده آن پرداخته است .

" دیوید پارکینسون" منتقد ماهنامه سینمایی "امپایر" چاپ لندن هم این فیلم را " اثری به شدت هوشمندانه و دارای طنزی لذت بخش " توصیف کرد.

"دیوید کالهون" منتقد سینمایی سایت اینترنتی " دیزداند کانفیوزد " نیز فیلم رای مخفی را اثری شاعرانه ، زیبا، حماسی و دارای ظرافت سیاسی خوانده است.

داستان رای مخفی که بر اساس ایده ای از " محسن مخملباف" نوشته شده ، در مورد حضور یک زن جوان مامور وزارت کشور در یک جزیره دور افتاده در خلیج فارس برای اخذ رأی در روز انتخابات از بومیان آن منطقه و ماجراهایی است که میان مردم و سربازی که محافظ و راننده او است ، پیش می آید.

نخستین گروه موسیقی و آوازی " کر آزاد" در گیلان فعالیت خود را آغاز کرد.

نخستین گروه موسیقی و آواز " کر آزاد" دوشنبه شب با اجرای اولین برنامه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، در جریان اجرای این برنامه موسیقی که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد ، مدیر کل ارشاد و بیش از 300 نفر از هنرمندان و شخصیت های فرهنگی استان شرکت داشتند.

این گروه 40 نفره کر به سرپرستی " موسی علیجانی " ، یکی از هنرمندان با سابقه گیلانی ، از سال گذشته با گذراندن دوره های مختلف آموزشی تشکیل شده و نخستین اجرای خود را شب گذشته به نمایش گذاشت.

در اولین برنامه این گروه کر، 10 قطعه از ترانه های محلی گیلان و ایران به اجرا در آمد که نوازندگی پیانوی آن را " پویا ساغری" هنرمند جوان گیلانی بر عهده داشت.

آواز جمعی "کر" در سال 1313 برای اولین بار در ایران بطور رسمی شکل گرفت و در گیلان نیز اجرای این گروه نخستین فعالیت موسیقی کر در استان است .

نمایشگاه بزرگ معراج دولت عشق در هفته دفاع مقدس برپا می شود

مسئول نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس گفت: با همکاری تمام دستگاه هایی که در دوران دفاع مقدس با جنگ ارتباط داشتند، نمایشگاه بزرگ" هشت سال دفاع مقدس " در تهران برپا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجید خطیبی افزود: این نمایشگاه در ضلع شمال غربی میدان آزادی در زمینی به مساحت سه هکتار و سالنی به مساحت پنج هزار متر دایر می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این سالن اتاقهایی برای نمایش فعالیتهای جبهه و جنگ، اتاق فرماندهی و حماسه های رزمندگان در هشت سال دفاع ایجاد خواهد شد.

خطیبی گفت: هم اکنون حدود 40 نفر از هنرمندان مجسمه ساز مشغول تزیین این نمایشگاه هستند و تاکنون حدود 80 درصد از کارهای این نمایشگاه انجام شده است.

مسوول نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان نیز در این نمایشگاه نمایی از بیمارستانها و درمانگاه های زمان جنگ را در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

خطیبی گفت: همچنین مرکز اورژانس تهران، آتش نشانی، هلال احمر، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی نوآوریهای خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارند.

وی اظهار داشت: وزارت صنایع نیز همایشی را با حضور پنج هزار تن از کارمندان و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در این نمایشگاه برگزار خواهد کرد.

نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس با عنوان " معراج دولت عشق" برای دومین بار در تهران برپا می شود.

جشنواره پژواک جوان در خانه فرهنگ فدک برگزار می شود

جشنواره کانونهای منطقه هشت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با عنوان " پژواک جوان" از

21 شهریور ماه

درخانه فرهنگ فدک برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، هدف از برگزاری جشنواره جلب همکاری و مشارکتهای مردمی بویژه نوجوانان و جوانان می باشد.

مهدی نصیری گفت: "پژواک جوان" درنظر دارد ، با ایجاد امکان و فرصت ، زمینه بروز و شکوفایی خلاقیت ها و استعدادهای نیروهای جوان را فراهم کند.

وی برنامه های متنوع این جشنواره دو روزه را تشکیل غرفه هایی برای معرفی کانونهای اجرای موسیقی سنتی و پاپ ، رصد ستارگان، عکاسی رایانه ای ، مسابقه شطرنج با حضور هنرمندان شاخص کشور اعلام کرد.

جشنواره پژواک جوان با همکاری و مشارکت کانونهای جوانان منطقه هشت برگزار می شود.

استقبال مردم کنگو از فیلم " مریم مقدس"

فیلم سینمایی مریم مقدس ساخت شهریار بحرانی به مدت یک هفته به طریق ویدئویی در مناطق مختلف پایتخت 6 میلیون نفری کشور کنگو به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، خانم " آنگالولاوافونا" وزیر فرهنگ و هنر کنگو ، با اعلام این مطلب در ملاقات با حجت السلام محمدی عراقی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در روز یکشنبه 17/6/81 در تهران ، اظهار داشت : این فیلم که با ترجمه زبان فرانسوی پخش شد به حدی از آن استقبال به عمل آمد که مردم منطقه خواستار نمایش دوباره آن بودند. وزیر فرهنگ و هنر کنگو با تاکید بر اینکه هویت مردم ریشه در گذشته آنان دارد گفت: کشور کنگو و جمهوری اسلامی ایران می توانند در زمینه های مختلف فرهنگی - هنری همکاری داشته باشند و امضای توافقنامه فرهنگی می تواند در این باره بسیار موثر باشد. وی همچنین آمادگی کشور کنگو را برای هرگونه همکاری فرهنگی - هنری با جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت.

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری کانونهای مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد سه شنبه در محل آبشار یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ج.ا.ا ، مسوول کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی گروه های برتر این استان در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری عنوان کرد.

رضا قاسمی گفت : در این جشنواره 20 کانون فرهنگی و هنری در زمینه های تئاتر، سرود، تواشیح، علوم قرآنی، نقاشی، موسیقی محلی و تک خوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی افزود: در هر رشته 3 گروه بعنوان گروه های برتر انتخاب شدند که در جشنواره کشوری شرکت خواهند کرد.

وی تاریخ برگزاری جشنواره کانونهای مساجد را

30 شهریور

جاری برابر با 13 رجب و مکان آن را تهران عنوان کرد.

در پایان این جشنواره به گروه های برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

عاشیق های اردبیل در تهران

عاشیق های اردبیل در چهارمین نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، هنری و آموزشی برنامه اجرا می کنند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه ، موسیقی عاشیق های اردبیل توسط یک گروه سه نفره در بخش جشن نمایشگاه اجرا می شود.

بنابراین گزارش برنامه موسیقی عاشیق ها در جهت احیای هنر بومی و ملی و حمایت از هنرمندان اجرا می شود.

در این بخش همچنین نشست هایی با حضور هنرمندان، نویسندگان و شعرا برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این نشست ها شرکت کنند.

خانواده سینمای ایران در برگزاری ششمین جشن خود در

روز ملی سینما

با اهداء تندیس به هنرمندان و دست اندرکاران سینما در تکریم آنان گرد هم می آیند.

>زمان : پنجشنبه 21 شهریور 1381 ساعت 19 – مکان : تالار وحدت