تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم برای 6 نفر : آرد گندم سفید  200 گرم شکر  150 گرم تخم مرغ  2 عدد کره پاستوریزه  100 گرم موز رسیده  1 عدد بزرگ بیکینگ پودر  2 قاشق چای خوری نمک  یک هشتم قاشق چای خوری جوز هندی  یک هشتم قاشق چای خوری دارچین و زنجبیل  ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیک صبحانه موزی


مواد لازم برای 6 نفر :

آرد گندم سفید200 گرم
شکر150 گرم
تخم مرغ2 عدد
کره پاستوریزه100 گرم
موز  رسیده1 عدد بزرگ
بیکینگ پودر2 قاشق چای خوری
نمکیک هشتم قاشق چای خوری
جوز هندییک هشتم قاشق چای خوری
دارچین و زنجبیلاز هر کدام یک چهارم قاشق چای خوری
خامه پاستوریزه175 گرم
وانیلیک هشتم قاشق چای خوری

مواد لازم برای روی کیک :

پودر شکر115 گرم
آب لیموی تازه5-4 قاشق غذاخوری

روش تهیه :

کره  و شکر را با همزن برقی به مدت 5-4 دقیقه بزنید. سپس تخم مرغ  را یکی یکی به همراه وانیل اضافه کرده و به زدن ادامه دهید تا مخلوط لطیف شود. سپس خامه و موز  له شده را به مخلوط اضافه کنید. آرد را همراه با بیکینگ پودر، نمک ،جوز هندی، دارچین  و زنجبیل الک کرده و کم کم به مایه بالا اضافه کنید . همه مواد را با هم مخلوط کرده در قالب کیک که از قبل چرب شده و روی آن آرد پاشیده اید بریزید. سپس قالب را در طبقه وسط فر که از قبل با حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 45-40 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و روی آن طلایی شود. سپس از فر خارج نموده اجازه دهید کیک کمی خنک شود و از قالب جدا کنید.

روش تهیه رویه کیک :

ابتدا پودر شکر را در یک ظرف بریزید. سپس آب لیمو  را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدست شود ( اگر لازم بود مقدار بیشتری آب لیمو اضافه کنید). سپس لعاب را روی کیک سرد شده ریخته و اجازه دهید کمی خودش را بگیرد و روی آن یک لایه نازک تشکیل شود. سپس کیک را برش دهید و سرو نمایید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.