تبیان، دستیار زندگی
تان اردبیل گشایش یافت دهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل شامگاه دوشنبه در مجتمع فدک اردبیل آغاز به کار کرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی : به گفته دبیر جشنواره ، گسترش و تعمیم هنر در جامعه، فراهم کردن زمینه های بروز استعداد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل گشایش یافت

دهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل شامگاه دوشنبه در مجتمع فدک اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی : به گفته دبیر جشنواره ، گسترش و تعمیم هنر در جامعه، فراهم کردن زمینه های بروز استعدادهای هنری هنرمندان منطقه و معرفی هنرمندان برتر برای شرکت در جشنواره های تئاتر منطقه ای و کشوری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

در مدت چهار روز برگزاری این جشنواره 11 گروه نمایشی از شهرهای مشکین شهر، گرمی، پارس آباد و اردبیل به اجرای نمایش می پردازند .

نمایش های روایتی برای بهرام چوبین ، هشتمین خوان، تبار آتش از شهرستان ها و نمایش های ایرج ، شناسنامه، جزیره بانوی آب، شکوفه های پژمرده و رستم دیار از اردبیل در بخش صحنه ای به روی صحنه می روند.

در بخش خیابانی نیز نمایش های یوخولیق، رستم و سهراب و معبر اجرا می شود.

در مراسم گشایش این جشنواره نمایش سبز، سرخ، سهراب، اثر برگزیده بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و منتخب شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر جاده ابریشم (آلمان) توسط هنرمندان اردبیلی اجرا شد.

انجمن هنرهای تجسمی در اسلام شهر تشکیل شد

واحد سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر اقدام به تشکیل انجمن هنرهای تجسمی در این شهرستان کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید علی صدرعاملی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر گفت: اولین انجمن هنرهای تجسمی در اسلامشهر به همت واحد سینمایی این اداره تشکیل شد.

وی هدف از تشکیل این انجمن را تعمیم و گسترش هنرهای طراحی، نقاشی، عکاسی، گرافیک، ترکیب حجمی ونیز رشد استعدادهای هنری و تواناییهای فنی و تکنیکی جوانان هنرمند ذکر کرد  .