تبیان، دستیار زندگی
رتر ؛ پرسپولیسی ها سیاه جامگان ابومسلم را با شکست بدرقه کردند تیم فوتبال پرسپولیس تهران موفق شد با پیروزی سه بردو مقابل ابومسلم با کسب 55امتیاز موقتا دررده دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرارگیرد. دراین مسابقه که آغازگرهفته بیست ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته بیست و نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر ؛

پرسپولیسی ها سیاه جامگان ابومسلم را با شکست بدرقه کردند


تیم فوتبال پرسپولیس تهران موفق شد با پیروزی سه بردو مقابل ابومسلم با کسب 55امتیاز موقتا دررده دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرارگیرد.

دراین مسابقه که آغازگرهفته بیست ونهم رقابتهای لیگ برتربود دو تیم با قضاوت هدایت الله ممبینی کارخود را شروع کردند.

دوتیم دراین نیمه بازی سرد وکسل کننده ای را ارایه کردند وتنها گلهای این نیمه که برروی خلاقیتهای فردی بازیکنان بدست آمد اندکی ازکسالت بازی کاست.

دردقیقه 18 بازی برروی غفلت مهدوی ومحمدی مدافع و دروازه بان پرسپولیس توپ داخل محوطه 18 قدم به مهدی خیری رسید تا این بازیکن با ضربه ای زمینی توپ را به توردروازه برساند. اما شادی شاگردان میثاقیان زیاد به طول نیانجامید، زیرا سهراب انتظاری با دریافت پاسی زمینی ازابراهیم اسدی درداخل محوطه شش قدم توپ را به دور ازدستان احمدخمالی به تور رساند تا نتیجه بازی به تساوی کشیده شود.

دراین میان شوتهای کریم باقری وابراهیم اسدی نیزمی رفت تا دریکی دونوبت خطرسازشود که این حربه پرسپولیس ها نیز ثمری نداشت.

دردقیقه 37 برروی حرکات انفرادی مهرداد اولادی درجناح چپ و ارسال بلند توپ برروی دروازه علی انصاریان با ضربه سر توپ را برای انتظاری مهیا کرد تا این بازیکن ازدوقدمی دروازه با سردومین گل خود وپرسپولیس را به ثمربرساند.

دردقایق 42 و43 هردوتیم توسط کاظمیان وفرسیات خطراتی را برروی دروازه یکدیگر ایجاد کردند که اثری نداشت تا نیمه نخست با همان نتیجه دوبریک به سود پرسپولیس خاتمه یابد.

برتری دوبریک پرسپولیس درنیمه اول درنیمه دوم نیز تداوم داشت وشاگردان سوبل را استفاده از فضای خالی بین مدافعان ابومسلم ونیزبردن توپ به کناره ها وبازکردن خط دفاعی ابومسلم زمینه برای زدن ضربات نهایی مهاجمان وهافبکها فراهم کردند که دریکی ازاین فرصتها دردقیقه 62 ابراهیم اسدی ضربه ای زمینی را روانه دروازه حریف کرد که درمیانه راه با برخورد با مدافعان سومین گل پرسپولیس را رقم زد.

این پایان کاربازی نبود و ابومسلم با فشاری مضاعف درصدد جبران گلهای خورده برآمد که دریکی ازاین حملات ودردقیقه 77توپ ارسالی توسط مهدی خیری به مجتبی جباری رسید تا این بازیکن با ضربه ای فنی وفنی توپ را دور ازدسترس محمدی با تورآشنا نماید.

شوتهای راه دورکاظمیان و اسدی دردقایق 72 و90 نیزفرصتهایی برای گلزنی سرخپوشان فراهم کرد که ثمری برای این تیم نداشت تا بازی با حساب سه بردو به سود پرسپولیس خاتمه یابد. پرسپولیس با این نتیجه 55 امتیازی شد ودرجایگاه دوم قرارگرفت و ابومسلم با این شکست 38 امتیازی ماند تا دررده هفتم ماندگارشود.

برنامه دیدارهای هفته بیست ونهم رقابتهای فوتبال لیگ برتربه شرح زیراست:

* استقلال - سایپا - ورزشگاه آزادی تهران

* پاس - ذوب آهن - ورزشگاه شهید دستگردی تهران

* صباباتری - پیکان - ورزشگاه شهید درخشان صباشهر

* پگاه گیلان - فولاد خوزستان - ورزشگاه شهید عضدی رشت

* استقلال اهواز - ملوان بندرانزلی - ورزشگاه تختی اهواز

* سپاهان - شموشک نوشهر - ورزشگاه نقش جهان اصفهان

* فجر سپاسی - برق شیراز - ورزشگاه حافظیه شیراز

لازم به ذکراست که کلیه دیدارهای امروز بطورهمزمان ازساعت 30/17 دقیقه آغازخواهد شد.

تیم سایپا شاهد دیدار پرسپولیس و ابومسلم // عابدزاده هم آمد

اعضای تیم فوتبال سایپا با حضور در ورزشگاه آزادی دیدار ابومسلم و پرسپولیس را از نزدیک تماشا کردند.

این تیم که امروز باید درهمین ورزشگاه به مصاف استقلال برود، به علت حضورش درهتل المپیک با لباس نارنجی رنگ درورزشگاه آزادی حضورپیدا کردند واین دیداررا ازنزدیک تماشا کردند.

* احمدرضا عابدزاده دروازه بان سابق تیم ملی وپرسپولیس با حضوردرورزشگاه این دیداررا ازنزدیک تماشا کرد.

* آرش فرزین مترجم راینرسوبل دراکثردقایق بازی مثل یک سرمربی کنارزمین بود.

* درصحنه ای ازبازی مهرداد اولادی ومجتبی جباری عضو تیم منتخب باشگاههای ایران درگیرشدند که داوربه هیچکدام کارتی نشان نداد.

* بعد ازگل اول ابومسلم بازی رنگ خشونت به خود گرفت وبازیکنان درچند صحنه با تکلهای خشن همدیگررا متوقف کردند.

 مدیرآینده وضعیت پروین را مشخص می کند 

 نتایج هفته چهاردهم لیگ برتر ایران 

 در حاشیه بازی پرسپولیس- ابومسلم 

 تصاویر اختصاصی تبیان از بازی پرسپولیس - ابو مسلم