تبیان، دستیار زندگی
گذاشت احساس می‌كردم در كنار بازیكنان بازی می‌كنم نتوانم با مدیریت آینده كار كنم، از پرسپولیس می‌روم علی پروین با تبریك صعود تیم ملی فوتبال به مسابقات جام ‌جهانی خواستار توجه بیشتر دولت و مجلس به فوتبال شد. علی پروین، بازیكن و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی پروین:

فدراسیون فوتبال سنگ تمام گذاشت
احساس می‌كردم در كنار بازیكنان بازی می‌كنم
نتوانم با مدیریت آینده كار كنم، از پرسپولیس می‌روم


علی پروین با تبریك صعود تیم ملی فوتبال به مسابقات جام ‌جهانی خواستار توجه بیشتر دولت و مجلس به فوتبال شد.

علی پروین، بازیكن و سرمربی اسبق تیم ملی در گفت و گو با ایسنا، ابراز امیدواری كرد، جایگاه كنونی فوتبال با تلاش و كوشش كلیه‌ی مسوولان و متولیان جامعه‌ی ورزش ارتقا یابد.

وی گفت: صعود تیم ملی به جام جهانی برای همه‌ی ایرانیان افتخار است. بازیكنان زحمت كشیدند و فدراسیون سنگ تمام گذاشت. آنها خستگی را از تن ملت خارج كردند، باید به خاطر این موفقیت به همه تبریك گفت.

پروین تاكید كرد: همه خوب بازی كردند، ولی با بزرگ كردن بحرین، تیم را دچار استرس كرده بودند، از بحرین غولی ساخته بودند كه شكست این تیم را دشوار كرده بود، ولی بازیكنان با بازی خوب ثابت كردند كه می‌توان بحرین را از پا درآورد.

وی كه معتقد است ایران قدرت بلامنازع فوتبال است و باید این باور را نهادینه كرد گفت: در شرایط كنونی با توجه به تیم‌های صعود كرده به جام جهانی باید برنامه‌ریزی خوبی انجام داد تا در جام جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم. جام جهانی، بحرین نیست باید با توانمندی كامل به مصاف حریفان رفت تا موفقیت تیم ملی كامل‌تر شود.

سرمربی سابق تیم ملی تصریح كرد: فدراسیون فوتبال باید بین مسابقات لیگ برتر، دیدارهای تداركاتی را برای تیم ملی در نظر بگیرد تا اعضای تیم هفته‌ای یك بار دور هم جمع شوند و تمرین كنند.

پروین كه كمتر برای دیدن بازی به استادیوم می‌رود در خصوص علت حضورش در ورزشگاه آزادی به خبرنگار ایسنا گفت: به عشق فوتبال ملی به استادیوم رفتم؛ احساس می‌كردم داخل زمین و در كنار بچه‌ها بازی می‌كنم. یاد خاطرات دوران حضورم در تیم ملی افتادم و از این كه بازیكنان با این عشق برای سربلندی كشور بازی كردند، به خودم افتخار كردم كه در چنین سرزمینی زندگی می‌كنم.

وی اظهار كرد: فدراسیون فوتبال تلاش‌های زیادی كرد تا این تیم به اینجا برسد. آمدن رییس جمهور به استادیوم نیز از زیباترین كارهایی بود كه به بازیكنان روحیه‌ی مضاعفی القا كرد. ولی دولت و مجلس نیز باید به وظایف خود در قبال این شور ملی آگاه باشند و با حمایت بیشتر شرایط را برای پیشرفت هموار سازند.

مدیر فنی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان كرد: این صعود پنج میلیون جوان را به فوتبال می‌آورد و باید برای این پتانسیل برنامه‌ریزی شود.

پروین از دولت آینده نیز خواست كه علاوه بر رفع مشكلات اقتصادی مردم به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌ی كاری، ورزش فوتبال را نیز آن گونه كه شایسته است، مورد توجه قرار دهد.

مدیر فنی تیم فوتبال پیروزی (پرسپولیس) در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا در رابطه با برنامه‌های آینده باشگاه پرسپولیس گفت: اگر نتوانم با تفكرات مدیریت آینده پرسپولیس كار كنم، از این تیم خواهم رفت.

علی پروین اظهار داشت: از داستان خصوصی‌سازی پرسپولیس هیچ اطلاعی ندارم و من نیز مانند سایر هواداران منتظرم ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی تصریح كرد: خطیب برای پرسپولیس زحمات كشیده است و به كارش اعتقاد دارم.

پروین تاكید كرد: اگر واقعا احساس این است كه با فروش سهام پرسپولیس مشكلات حل می‌شود پس بهترین كار این است كه سهام فروخته شود ولی به شرطی كه باری از مشكلات برداشته شود نه این كه دعواها و شرایط سردرگم بیشتر شود.

وی افزود: پروین هیچ پولی ندارد كه بخواهد سهام پرسپولیس را بخرد، فكر می‌كنم شركت‌های خصوصی و دولتی اقدام به خرید كنند بهتر است.

مدیر فنی تیم فوتبال پیروزی اظهار داشت: آینده‌ی همكاریم با تیم و باشگاه پرسپولیس به شرایط مدیریتی آینده باشگاه بستگی دارد، باید دید مدیریت متاثر از فروش سهام چگونه تغییر خواهد كرد. اگر توانستیم با هم كار كنیم كه می‌مانم و گرنه بدون هیچ بحثی خداحافظی خواهم كرد.

وی به ایسنا گفت: آرزوی من سربلندی پرسپولیس است. داخل یا خارج بودن در این مجموعه مهم نیست، فقط افتخار آفرینی پرسپولیس من را خرسند و شاداب می‌كند.

پروین هم چنین با اشاره به برنامه ریزی‌های فنی برای فصل آینده‌ی لیگ برتر خاطر نشان كرد: برنامه‌هایی را تهیه كرده‌ایم حتی با برخی از بازیكنان از جمله «معدنچی» به توافق رسیده‌ایم اما تا زمانی كه شرایط مبهم باشد هیچ چیز مشخص نخواهد شد.

سرمربی سابق تیم فوتبال پیروزی افزود: همه چیز به شرایط آینده بستگی دارد، جذب و حذف بازیكن و حتی ماندن یا رفتن سوبل و یا حضور سرمربی جدید نیز بستگی به مشخص شدن شرایط آینده‌ی باشگاه دارد. اگر شرایط شفاف شد، ما نیز فعالیت‌های فنی خود را آغاز خواهیم كرد و سعی می‌كنیم بهترین شرایط را بسازیم.

پروین درپایان ابراز امیدواری كرد كه تیم فوتبال پیروزی بتواند در رقابت‌های جام حذفی موفق ظاهر شود تا دستاورد فعالیت‌های سال جاری فوتبال با قهرمانی جلوه پیدا كند.

 نیمروزی بغض آلود با علی پروین 

 مصاحبه خواندنی با علی پروین