تبیان، دستیار زندگی
مره قبولی گرفت دوره‌هـای پیشین، حـاشیه‌ كمـر تیم را می‌شكست توجه به لیگ‌ مهم‌ترین راه برای حضور قدرتمند در جام جهانی است مهاجم تیم ملی فوتبال كشورمان، با تبریك صعود به جام جهانی، گفت: راهیابی به جام جهانی باعث معطوف شدن تمام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هاشمیان:

تیم ملی از نظرفنی واخلاقی نمره قبولی گرفت
دوره‌هـای پیشین، حـاشیه‌ كمـر تیم را می‌شكست
توجه به لیگ‌ مهم‌ترین راه برای حضور قدرتمند در جام جهانی است

مهاجم تیم ملی فوتبال كشورمان، با تبریك صعود به جام جهانی، گفت: راهیابی به جام جهانی باعث معطوف شدن تمام نگاه‌ها به كشور ایران خواهد شد.

وحید هاشمیان اظهار كرد: صعود به جام جهانی در سایه‌ی تلاش مردم، كادر فنی و بازیكنان ممكن شد و من نیز از این كه به عنوان یك بازیكن نقشی در كنار سایر عوامل داشتم، بسیار خوشحال هستم.

وی یكی از عوامل اصلی صعود تیم ملی به جام جهانی را بی‌حاشیه بودن كادر فنی و نفرات عنوان كرد و افزود: در دوره‌های پیشین مشكلات حاشیه‌ای كمر تیم را می‌شكست اما در این دوره به دلیل دور بودن تیم از این مسایل توانستیم با قدرت و صلابت به جام جهانی صعود كنیم. ضمن آن كه كادر فنی و سرپرستی تیم نیز تاثیر زیادی در این مساله داشتند چرا كه به غیر از روحیه‌ی آرام خود می‌دانستند كه باید بازیكنانی را به تیم ملی دعوت كنند كه به جز مسایل فنی از لحاظ اخلاقی نیز نمره‌ی خوبی داشته باشند.

هاشمیان درباره‌ی تاثیرات این صعود در ورزش و به ویژه فوتبال كشور، خاطر نشان كرد: صد در صد تاثیر مثبتی را در ورزش و فوتبال كشور به همراه خواهد داشت چرا كه بازیكنان برای نشان دادن خود به مربیان تیم ملی تلاش می‌كنند با تمرینات سخت، بهترین بازی‌ها را از خود به نمایش بگذارند ضمن آن كه این صعود باعث انگیزه‌دارتر شدن باشگاه‌ها خواهد شد و فدراسیون فوتبال سعی می‌كند با برنامه‌ریزی بهتر سازماندهی مناسبی را برای شركت تیم ملی در جام جهانی انجام دهد.

وی گفت: حضور در جام جهانی مهر تایید بین‌المللی بر فوتبال ایران خواهد بود و باعث خواهد شد باشگاه‌های اروپایی به دنبال به خدمت‌گیری بازیكنان ایرانی باشند به جز این مساله ورود اسپانسرهای قوی ورزشی می‌تواند باعث ورود سرمایه به فوتبال كشور شود.

این ملی‌پوش كشورمان با اشاره به جشن صعود در سراسر كشور این مساله را باعث سنگین‌تر شدن مسوولیت دولتمردان و قانونگذاران عنوان كرد و افزود: فكر نمی‌كنم هیچ پدیده‌ای در ایران بتواند مانند فوتبال مردم ایران را خوشحال كند و این مساله نشان می‌دهد كه باید ارزش بسیاری به این رشته‌ی ورزشی داد و با سرمایه‌گذاری بیشتر امكانات زیادی را برای فوتبال در كشور به وجود آورد.

هاشمیان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی حضور در رقابت‌های جام جهانی و برنامه‌ریزی تا شروع این مسابقات گفت: بهترین كار برگزاری منظم لیگ است چرا كه از دل این لیگ می‌توان بازیكنان با استعداد را خارج كرد. بازیكنان خارج از كشور نیز باید تلاش خود را دو چندان كنند تا بتوانند در جام جهانی به همراه سایرین نماینده‌ای شایسته برای ایران و آسیا باشند.

وی افزود: باید در این یك سال باقی مانده تا شروع جام جهانی فدراسیون توجه ویژه‌ای به بازی‌های داخلی داشته باشد و پس از آن با هماهنگی با تیم‌های بزرگ جهانی بازی‌های دوستانه‌ی خوبی را برای تیم ملی در نظر بگیرد و برگزاری اردوهای تداركاتی در كشورهای صاحب فوتبال می‌تواند باعث تقویت تیم ملی شود.

هاشمیان درباره‌ی حضور در جام جهانی، گفت:‌ البته درست است كه در برخی از رشته‌ها مثل وزنه‌برداری، تكواندو، كاراته، فوتبال و ... استعدادهای زیادی در كشور وجود دارد اما باید سطح توقعات با سطح امكانات یكسان باشد. ما نباید انتظار داشته باشیم كه تیم ملی در جام جهانی قهرمان شود اما اگر امكانات بیشتری ایجاد شود به طور قطع توان حضور قدرتمندانه در این رقابت‌ها را داریم.

 صعود رویایی ایران به جام جهانی فوتبال 

 بازتاب پیروزی ایران در رسانه های خارجی 

 هاشمیان از هانوفر،بایرن و فوتبال آلمان می گوید