تبیان، دستیار زندگی
شاید روی دیوار اتاق خواب بسیاری از نوجوانان جنوب مینه سوتا نوشته ای به این مضمون آویزان باشد «خیابان یا کوچه 420» این علامت ممکن است برای والدین مفهومی نداشته باشد ولی برای یک نوجوان معتاد به ماری جوانا اینطور نیست. در چند س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زبان مخفی معتادان

زبان مخفی معتادان

شاید روی دیوار اتاق خواب بسیاری از نوجوانان جنوب مینه سوتا نوشته ای به این مضمون آویزان باشد «خیابان یا کوچه 420» این علامت ممکن است برای والدین مفهومی نداشته باشد ولی برای یک نوجوان معتاد به ماری جوانا اینطور نیست.

در چند سال اخیر مقامات عالی رتبه در سه شهر متوجه شدند که تابلوهای راهنمای جاده های روستایی مانند « جاده 420» ، « خیابان 420» و حتی «کوچه 420» ناپدید می شود.

به نظر می رسد شماره « 420» در خرده فرهنگ مصرف کنندگان ماری جوانا معنی بخصوصی دارد. همان طور که انتظار می رود دلایل آن مبهم است و داستان های زیادی در مورد آن گفته می شود.

مقامات رسمی تصمیم گرفتند که وارد عمل شوند و نام خیابان ها را تغییر دهند. میانگین قیمت برآورد شده برای عوض کردن این علامت ها بین 80 تا 100 دلار است.

اخیراً در شهر WASECA تصمیم گرفتند نام های خیابان های 420 تا 429 را که حدود 11 مایل می شد تغییر دهند.

حدود یک سال پیش ، مقامات عالی رتبه LE SUEUR مجدداً خیابان و کوچه های شماره 420 را به شماره 421 تغییر نام دادند.

BRAD MILBRATH معاون ارشد کلانتر WASECA گفت: من دیروز در بیشتر جاده های منطقه رانندگی کردم ؛ تمام آن علامت ها سر جایشان بودند.

«استیو هگر» سردبیر «روزنامه HIGH TIMES» گفت استفاده از 420 به عنوان کد یا نشانه ای برای ماری جوانا ظاهراً از دهه هفتاد در سن رافائل کالیفرنیا آغاز شد.

او در یک مصاحبه اینترنتی در وب سایتHIGH TIMES این تئوری را که عدد 420 کد رمز رادیویی پلیس سن رافائل برای ماری جوانا بود ، رد کرد.

در عوض او این عقیده را قابل قبول تر می داند که گروهی از دانش آموزان دبیرستانی سن رافائل هر روز بعد از مدرسه همدیگر را در ساعت 4:20 دقیقه بعدازظهر ملاقات می کردند و یک عدد را به عنوان کد رمز مورد استفاده قرار می دادند و به این ترتیب می توانستند در مقابل والدین و معلمانشان نیز درباره ی ماری جوانا صحبت کنند.

منبع: WWW.NEWS.EXCITE.COM

ترجمه: مریم پاک رو

سایر اخبار عجیب و غریب

افسانه ی بابانوئل بودن یا نبودن

جریمه نقدی برای مرغ سر به هوا

گل بو گندو در سانفرانسیسکو گل داد

آینه دشمن دارکوب یا دارکوب دشمن آینه

مادر عصبانی ، ماشین خود را به در ِمدرسه کوبید

فرار نیم قلو از زندان

من که بهش دست نمی زنم تو دست بزن

ازدواج فیزیکدان 82 ساله با «هدیه خدا»

گربه شبیه سازی شده