تبیان، دستیار زندگی
به جام جهانی در رسانه‌های جهان "ضربه‌ی سر نصرتی، ضربه‌ی روانی به بحرین" "انتقام شیرین" صعود غرور آفرین تیم ملی فوتبال كشورمان به رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2006 آلمان، بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های خبری جهان داشت. ‌ خبرگزاری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب صعود غرورآفرین تیم ملی كشورمان به جام جهانی در رسانه‌های جهان

"ضربه‌ی سر نصرتی، ضربه‌ی روانی به بحرین"
"انتقام شیرین"


صعود غرور آفرین تیم ملی فوتبال كشورمان به رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2006 آلمان، بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های خبری جهان داشت.

‌ خبرگزاری فرانسه گزارش داد: ایران با شكست دادن بحرین، به عنوان اولین تیم گروه خود و به عنوان دومین تیم پس از ژاپن، به رقابتهای جام جهانی 2006 آلمان راه یافت.

ایران با كسب 13 امتیاز بعد از ژاپن كه 12 امتیاز كسب كرده بود، جواز حضور در جام جهانی را كسب كرد.

این خبرگزاری در گزارشش با عنوان "انفجار شادی هم‌زمان با صعود ایران به جام جهانی" اعلام كرد: درپی این پیروزی مردم تهران به خیابان‌ها آمده و با به صدا درآوردن بوغ خودروهایشان به شادی پرداختند.

خبرگزاری رویتر نیز با اشاره به پیروزی یك بر صفر ایران در مقابل بحرین و كسب جواز حضور در رقابتهای جام جهانی 2006، از ایران به عنوان دومین تیم صعود كننده به این رقابتها یاد كرد.

این خبرگزاری گزارش داد: ایران پس از ژاپن به عنوان دومین تیم به رقابتهای جام جهانی 6 - 2 راه یافت.

این در حالیست كه ایران برای صعود به این رقابتهای تنها به یك امتیاز احتیاج داشت. محمد نصرتی مدافع تیم فوتبال ایران در دومین دقیقه از نیمه‌ی دوم بازی با ضربه‌ی سر خود، ضربه‌ی روانی به بحرین وارد آورده و یك بر صفر ایران را پیش انداخت. مهدی مهدوی‌كیا هافبك راست تیم فوتبال هامبورگ آلمان، دو بار تا آستانه‌ی گشودن دروازه‌ی ‌تیم بحرین پیش رفت.

در همین حال، سایت رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به پیروزی یك بر صفر ایران مقابل بحرین آورده است: ضربه‌ی سر محمد نصرتی، مدافع تیم ملی ایران در اوایل نیمه‌ی دوم بازی، پیروزی را برای تیم ملی ایران به ارمغان آورد. ایران با كسب 13 امتیاز و یك امتیاز بیشتر از ژاپن، به عنوان تیم اول گرو‌ه خود به رقابتهای جام جهانی 2006 آلمان راه یافت.

به گزارش این سایت، پیروزی ایران در مقابل بحرین كه با حضور محمد خاتمی، رییس جمهور ایران همراه بود، جواز سومین حضور ایران در رقابتهای جام جهانی را برای این تیم به ارمغان آورد. محمد نصرتی گل پیروزی ایران را در اوایل نیمه دوم به ثمر رساند. تیم ملی ایران در اكثر دقایق بازی حاكم میدان بود. در میان بازیكنان ایران، علی كریمی، فریدون زندی و حسین كعبی از جمله بازیكنان فعال و خلاق در زمین بودند. این در حالیست كه تیم ایران در نیمه اول بازی هشت ضربه‌ی كرنر را به سوی دروازه‌ی بحرین روانه كرد كه در دقایق ابتدایی نیمه‌ی اول ضربه‌ی سر محمد نصرتی به تیر دروازه‌ی بحرین اصابت كرد.

بر اساس این گزارش، هزاران تماشاگر ایرانی، به محض شنیدن سوت پایان بازی به شادمانی پرداختند. آسمان تهران نیز به دنبال پیروزی ایران چه در داخل و چه در خارج از استادیوم یك صد هزار نفری آزادی نور افشانی شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد كه ایران با پیروزی یك بر صفر خود مقابل بحرین، به عنوان دومین تیم جهان به جام جهانی راه یافت.

پایگاه ایرلند آنلاین نیز با گزارش صعود تیم ملی فوتبال كشورمان به جام جهانی گزارش داد: ایران جایگاهی را در جام جهانی آلمان برای خود رزرو كرد.

روزنامه‌ی اسكاتسمن - چاپ استرالیا - نیز با تیتر "ایران جایش را در جام جهانی محكم كرد" نوشت: این پیروزی برای ایران كه در دوره‌ی قبلی جام جهانی، با شكست 1 -3 در مقابل تیم بحرین نتوانست به این رقابت‌ها راه پیدا كند، انتقامی شیرین بود.

پایگاه اینترنتی فاكس اسپرت نیز گزارش داد: ایران با پیروزی در مقابل بحرین توانست به رقابت‌های جام جهانی آلمان راه پیدا كند. محمد خاتمی رییس جمهور ایران و چند تن از مقامات بلند پایه‌ی ایرانی نیز در ورزشگاه حضور پیدا كرده بودند.

این پایگاه ادامه داد: بلافاصله در پی این پیروزی، مردم فوتبال دوست تهران در خیابان‌ها به جشن پرداختند و بسیاری از رانندگان بوغ اتومبیل‌هایشانرا به صدا درآوردند.

در برخی مناطق تهران نیز مردم به توزیع شیرینی پرداختند.

شبكه‌ی خبری بی.بی.سی نیز اعلام راهیابی تیم كشورمان به جام جهانی، گزارش كاملی از این بازی ارائه كرد.

در این گزارش همچنین به حضور رییس جمهور محبوب كشورمان در ورزشگاه آزادی اشاره شده بود.

پایگاه اینترنتی خبری FIFA WORLD CUP نیز با اعلام خبر پیروزی تیم كشورمان، تاریخچه‌ی مفصلی از حضورهای تیم ملی كشورمان در جام‌های جهانی 78 آرژانتین و 98 فرانسه ارائه كرد.

FIFA WORLD CUP نوشت، به رغم عدم راهیابی تیم ایران به جام جهانی 2002، ایران با راهیابی به جام جهانی 2006 فرانسه نشان داد هنوز یكی از قدرتمندترین تیم‌های آسیاست.

ایران با پیروزی یك بر صفر در مقابل بحرین به همراه ژاپن به عنوان دومین تیم جهان به رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان راه یافت. پیش از این ژاپن با پیروزی دو بر صفر در مقابل كره شمالی به این رقابتها راه یافت.

شبكه‌ی خبری سی.ان.ان نیز گزارش داد: ایران كه همچون ژاپن تنها به یك نیاز داشت تا به رقابتهای جام جهانی راه یابد، در حالی به مصاف بحرین رفت كه با گل دقیقه‌ی‌ دوم نیمه‌ی دوم محمد نصرتی، مدافع تیم ملی ایران از بحرین پیشی گرفت.

جمعیت 70 هزار نفری در استادیوم آزادی به محض شنیدن صدای سوت پایان بازی، غرق شادی و شعف شد.

صدها هزار تن در گوشه و كنار تهران در خیابانها حضور پیدا كرده و با به اهتزار درآوردن پرچم ایران، به آتش بازی و شادی پرداختند.

شبكه‌ی ای.بی.سی و روزنامه‌ی ایندیپندنت نیز به انعكاس پیروزی كشورمان در این دیدار پرداختند.

 گفتگو با برانکو پس از بازی با بحرین 

 صعود رویایی ایران به جام جهانی فوتبال