تبیان، دستیار زندگی
اسر ایران پس از پیروزی شیرین 1 بر صفر ایران بر بحرین و تثبیت حضور ایران در جام جهانی 2006 آلمان سراسر ایران غرق در شادی و سرور شد. مردم ایران در تمامی استان‌های كشور هم‌گام با هم‌وطنانشان در تهران به شادمانی پرداختند. جشن صعو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش كامل از جشن ملی پیروزی فرزندان میهن در سراسر ایران


پس از پیروزی شیرین 1 بر صفر ایران بر بحرین و تثبیت حضور ایران در جام جهانی 2006 آلمان سراسر ایران غرق در شادی و سرور شد.

مردم ایران در تمامی استان‌های كشور هم‌گام با هم‌وطنانشان در تهران به شادمانی پرداختند.

جشن صعود تیم ملی كشورمان به مسابقات جام جهانی 2006 آلمان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی رییس جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

گزارش خبرنگاران حاكی است كه تمام خیابان‌های منتهی به میدان رسالت تا میدان هفت حوض و خیابان‌های منتهی به تهران‌پارس پر از اتومبیل و انبوه مردم بود.

در فلكه‌ی اول تهران‌پارس نیز كارناوال‌های شادی برقرار بود و مردم به ابراز احساسات پرداختند.

در این جشن اكثر جوانانی بودند كه با موتور و در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران به ابراز احساسات می‌پرداختند.

در برخی مواقع نیز دیده می‌شد كه برخی مردم از وسایل محترقه نیز برای شادمانی استفاده می‌كنند.

در حالی كه بیش از سه ساعت از پایان رقابت ایران و بحرین می‌گذشت، اما مردم و علاقه‌مندان فوتبال همچنان در منطقه‌ی شرق تهران در حال برگزاری جشن ملی صعود بودند.

اكثر مردم را جوانان سنین مختلف تشكیل می‌دادند كه سعی می‌كردند با انواع وسایل آتش‌بازی شادی‌های خود را بروز دهند.

برخی افراد مسن كه نمی‌توانستند وارد خیابان شوند از پنجره‌های منازل خود برای جمعیت حاضر در خیابان‌ها گل پرتاب می‌كردند.

تا آن زمان نیز بیشتر نیروهای پلیس سعی در كنترل جمعیت داشتند تا از این طریق از بار ترافیكی خیابان‌ها كاسته شود.

همچنین در شهرك غرب یك كامیون حامل اسنك گندمی به مناسبت پیروزی تیم ملی كشورمان در بین مردم پخش كرد.

شادی ملی حاصل از پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران لحظاتی بعد از پایان بازی منطقه ایران زمین و میدان ونك را نیز غرق از شادی كرد.

ترافیك سنگینی حاصل از شادی مردم منطقه شهرك غرب و ایران زمین را فرا گرفته بود.

مردم در دسته‌جات مختلف در حال شادمانی بودند، در همین حال پلیس به آرامی در حال آرام كردن مردم بود.

این درحالی بود كه گزارشگران شبكه‌های خارجی به صورت مستقیم در حال تهیه فیلم و گزارش بودند.

مردم با در دست داشتن پرچم و بوق زنان در حال شادمانی بوده و در همین حال آتش‌بازی نیز در مواردی گزارش می‌شد.

جمعیت زیادی در منطقه فلكه صادقیه دیده می‌شد كه به پخش شربت و شیرینی مشغول بودند. همچنین جوانان در میدان تجمع كرده و به شادی پرداختند.

در شهرك اكباتان نیز مردم به ویژه جوانان در پاساژ اصلی فاز یك جمع شده‌ و به شادمانی مشغول بودند. ماشین‌های زیادی نیز در سطح این شهرك در حال حركت بودند كه اقدام به زدن فلاشر و بوق می‌كردند.

گزارش خبرنگاران در سطح شهر از منطقه‌ی سعادت‌آباد تهران حاكی از غرق شادی و سرور بودن مردم این منطقه بود؛ تمامی مردم در منطقه سعادت‌آباد برای شادمانی پیروزی تیم ملی و صعود به جام‌جهانی به خیابان‌ها آمده بودند.

تمامی خیابان‌های منتهی به میدان كاج در منطقه سعادت‌آباد با ترافیك شدید روبرو بود.

مردم در دسته‌جات مختلف در این منطقه در حال شادی بودند، همچنین مردم با چرخاندن پرچم و درآوردن صدای بوق و خواندن سرود به صورت دسته‌جمعی شادمانی كردند.

مردم همچنین در خودروهای خود با تكان دادن پرچم در حال در تردد بودند؛ بعضی از خودروها با بلند كردن صدای موسیقی از داخل ماشین خود به شادی می‌پرداختند و برخی دیگر از مردم پرچم ایران را روی صورت خود نقاشی كرده‌ بودند. همچنین تبلیغات دو نامزد انتخاباتی و حضور كاروان‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در این منطقه چشمگیر بود.

این كاروان‌ها با پخش بروشورهای تبلیغاتی و پرچم ایران به تبلیغات می‌پرداختند.

حضور دختران و پسران جوان نیز كه بعضی پرچم ایران را روسری خود كرده‌ و برخی افراد كه پرچم را پیراهن كرده‌اند، چشمگیر دیده می شد. همچنین مردم از ساختمان‌های مختلف و پیاده‌روها در حال تماشای شادی گروه دیگری از مردم بودند.

مردم به صورت پیاده در حال راهپیمایی در بخش‌های دیگری از خیابان‌های مختلف سعادت‌آباد بوده و شادی خود را ابراز میكردند.

بنا بر این گزارش‌ها، جمعیتی بیش از دوازده هزار تن از محدوده‌ی پارك ملت و خیابان ولیعصر تا میدان تجریش مشغول شادمانی بودند.

جمعیت مشتاق با خواندن شعرها و سرودهای ملی و پخش شیرینی و شكلات، احساسات خود را ابراز می‌كردند. یكی از شركت‌های نوشابه‌سازی اقدام به پخش رایگان ماالشعیر در بین مردم حاضر در این جشن كرده بودند.

مردم به صورت دسته‌های پنجاه یا شصت تنی در طول خیابان ولیعصر تجمع كرده‌ و به شادی ‌پرداختند. عده‌ای دیگر از مردم نیز از ماشین‌ها و اتوبوس‌های در حال تردد بالا می‌رفتند.

نیروهای انتظامی نیز بدون دخالت در شادمانی‌ها كنترل نظم را در دست داشتند.

عكاسان و خبرنگاران خارجی در تمامی طول خیابان حضور داشتند. از طرفی پوسترهای تبلیغاتی كاندیداهای انتخاباتی به صورت گسترده در سطح خیابان پخش شده بود.

با آن كه نزدیك به دو ساعت از پیروزی تیم ایران گذشته بود، اما هر لحظه به جمعیت حاضر در خیابان ولیعصر افزوده می‌شد.

موتورسواران در طول خیابان به صورت دسته‌های هماهنگ حركات نمایشی انجام می‌دادند. انبوه جمعیت در شرایطی بسیار عادی مشغول شادمانی بودند.

مردم در میدان محسنی نیز همچون دیگر محلات تهران پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران، برابر بحرین و راهیابی این تیم به جام جهانی به جشن و سرور پرداختند.

در حالی كه لحظات پایانی دیدار تیم‌های ایران و بحرین نفرات كمی در میدان محسنی حضور داشتند، اما پس از گذشت دقایقی به تعداد مردم در این میدان افزوده شد.

همچنین پس از بازی ایران و بحرین میدان محسنی مملو از ماشینهایی بود كه با صدا درآوردن بوق ماشین‌های خود شادی خود را نشان می‌دادند.

البته پیش از پایان دیدار حدود یكصد نفر از نیروهای انتظامی در محل حاضر بودند كه در نحوه‌ی شادمانی مردم نظارت می‌كردند.

مردم در میدان هفت حوض نیز شاخه‌های گل به هم هدیه می‌دادند.

تمام مغازه‌های اطراف میدان هفت حوض و خیابان‌های منتهی به آن همه تعطیل شده بود و مردم در این میدان كه اكثریت آنها را جوانان تشكیل می‌دادند به ابراز شادی می‌پرداختند.

به خاطر وجود كلانتری در میدان هفت حوض ماموران زیادی اعم از انتظامی و راهنمایی و رانندگی به چشم می‌خورد كه به آرامی به كنترل جمعیت مشغول بودند.

از میدان ونك تا پل پارك وی و سراسر خیابان ولیعصر (عج) مملو از جمعیت بود. مردم با سر دادن شعار، خواندن سرود، پخش نقل و شیرینی و شكلات، صعود تیم ملی ایران را جشن گرفتند.

خیابان‌ها كاملا مسدود بود و هواداران كاندیداهای ریاست جمهوری در میان شادی مردم حضور داشتند و با پخش پوسترهایی از كاندیداهای مورد نظرشان، تبلیغات انتخاباتی راه انداختند.

حضور خبرنگاران داخلی و گزارشگران تلویزیوزینی داخلی و خارجی در شادی مردم در محدوده‌ی پارك ملت به شدت مشهود بود. به طوری كه اكثر رسانه‌های خارجی به دنبال تهیه‌ی گزارش از شادی مردم بودند.

جمعیت حدود دو هزار نفری پارك ملت پس از پایان بازی به شادی پرداخته و با دور افتخار به توزیع نقل و شیرینی در بین جمعیت پرداختند.

هزاران هوادار فوتبال با بستن كامل خیابان ولیعصر به طرف میدان تجریش در حركت بودند، در خیابان ولیعصر تردد خودروها متوقف شده بود و خودروها با زدن بوق و تكان دادن برف‌پاكن‌ ماشین‌ها شادی خود را نسبت به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ابراز می‌كردند.

مردم ساكن در شهرك اكباتان در سه راه مخابرات، جمع شده و با تكان دادن پرچم ایران، زدن بوق، كوبیدن بر طبل و پخش موسیقی، شادی می‌كردند.

بر اثر تجمع این گروه راه عبور ماشین‌ها بسته شده بود ولی با حضور نیروی انتظامی و پلیس، خیابان اصلی باز شهرك باز شد.

مردم در میدان صنعت شهرك غرب نیز جمع شده بودند و شیرینی حضور ایران در جام جهانی را جشن گرفتند.

رانندگان هم به برف پاك كن‌های ماشینشان دستمال سفید بسته بودند و آنها را روشن كرده بودند.

هم‌چنین گزارش خبرنگار ایسنا حاكی است در ولنجك نیز در مقابل مسجد ولنجك مردم به آتش‌ بازی مشغول شدند و حدود پانصد نفر از جوانان كه در این محل جمع شده‌ بودند با تكان دادن پرچم‌های در دست به شادمانی پرداختند.

نزدیك به سیصد نفر از طرفداران فوتبال در میدان انقلاب تهران به جشن و شادمانی مشغول شدند.

تماشاگران مشتاقی كه خود را از ورزشگاه آزادی به میدان انقلاب تهران رساندند، در حالی كه پرچم‌های بزرگ كشورمان را در دست داشتند، با خوشحالی و فریادهای «ایران، ایران» به دور میدان انقلاب دور افتخار ‌زدند.

مردم مشتاق با شادمانی به هموطنانی كه در حال تردد در خیابان بودند تبریك می‌گفتند و آنها را نیز در این شادی ملی شریك می‌كردند.

گروهی از علاقه‌مندان به تیم ملی اقدام به پخش گل در بین حاضران در این جشن غرورآفرین در میدان انقلاب ‌كردند.

پس از صعود تیم ملی كشورمان به جام جهانی، جشنی نیز در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

پس از پایان سوت داور كره‌ای مراسم آتش بازی، زدن دور افتخار توسط بازیكنان انجام شد. در این قسمت كه با ترك بخش زیادی از تماشاگران از ورزشگاه همراه بود، بازیكنان و همراهان با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به دور ورزشگاه رفتند و شادی این پیروزی را با تماشاگران تقسیم كردند.

در پایان این قسمت، دسته گل‌های بزرگی توسط مسوولان فدراسیون وارد زمین شد و بازیكنان و اعضای فدراسیون فوتبال در كنار یكدیگر عكس یادگاری گرفتند.

از بلندگوی ورزشگاه آزادی چندین بار پیام تبریك‌ رییس جمهور قرائت شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای انتظامی تماشاگرانی را كه هنگام برگزاری جشن وارد زمین شده بودند، از زمین خارج كردند.

جمعیت حدود هزار و 500 تنی از هواداران تیم ایران نیز در میدان فاطمی تا میدان ولیعصر تجمع كرده و به شادی پرداختند.

صدها هوادار فوتبال با بستن كامل خیابان ولیعصر به طرف میدان در حركت بودند، در خیابان ولیعصر تردد خودروها متوقف شده و خودروها با زدن بوق و تكان دادن برف‌پاكن‌ ماشین‌ها شادی خود را نسبت به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ابراز كردند.

اكثر تماشاگران حاضر جوانانی بودند كه با رنگ كردن صورت‌های خود به شكل پرچم جمهوری اسلامی ایران، به شادی ‌پرداختند و با زدن دست و صوت نسبت به پیروزی تیم كشورمان ابراز خوشحالی ‌كردند.

بر اساس این گزارش نیروی انتظامی با احترام از جمعیت ‌خواست كه نظم را رعایت كرده و مانع عبور و مرور خودروها نشوند.

جوانان حاضر در میدان ولیعصر سرود «ای ایران» را هم‌خوانی ‌می‌كردند.

اكثر نقاط اصلی شهر كرمان نیز مملو از جمعیت بود.

لحظاتی پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران هزاران نفر از مردم كرمان به خیابان‌ها ریخته و به جشن و شادمانی پرداختند به طوری كه در اكثر خیابان‌های اصلی شهر راه‌بندان ایجاد شده و صدها موتورسوار در حالی كه پرچم ایران را حمل می‌كردند در سطح شهر به حركت درآمدند.

جمعیتی نزدیك به سه هزار نفر از شهروندان كرمانی در مسیر بلوار جمهوری اسلامی به سمت چهارراه شفا به حركت درآمدند. در این مسیر تردد ماشین‌ها متوقف شده و خودروها با زدن بوق‌های ممتد شادی خود را از راه‌یابی تیم ملی به جام جهانی ابراز كردند.

پرچم‌های ایران در طول مسیر توسط صدها موتورسوار به اهتزاز درآمد و مردم به صورت خودجوش در مسیر بلوار جمهوری اسلامی ، هزار و یكشب به پخش شیرینی و شربت پرداخته‌اند، نیروهای یگان ویژه نیز در تمامی طول مسیر اوضاع را در كنترل خود دارند.

حضور تعدادی از مدیران ارشد استان به همراه مسوولان ستادهای انتخاباتی در سطح شهر كاملا مشهود است.

در همین حال اعضای ستاد‌های تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی و معین نیز با پخش تراكت و پوستر و شیرینی به تبلیغات انتخاباتی خود پرداخته‌اند.

چهارراه شفا و میدان كوثر شاهد حضور بی‌سابقه مردم بود، تا ساعت 11 شب همچنان جشن و شادمانی در میادین اصلی شهر ادامه داشت و صدای ترقه و بوقهای ممتد از مناطق مختلف شنیده می‌شد.

پس از پیروزی ایران، پمپ بنزین فلكه‌ی اول گوهردشت نیز تعطیل شد و بیش از ده هزار نفر از مردم در فلكه‌ی اول گوهردشت و مقابل سینما ساویز به شادی مشغول بودند ضمن این كه ترافیك شدیدی در این منطقه به چشم می‌خورد.

همچنین در خیابان پیروزی تهران عده‌ای از جوان‌ها پرچم به دست و به زدن شیپور و ترقه مشغول بودند. ترافیك روانی در این خیابان به ویژه چهارراه كوكاكولا به چشم می‌خورد و ماموران به كنترل اوضاع پرداختند.

جشن و شادمانی مردم در میدان محسنی تهران پس از نزدیك به سه ساعت پایان یافت.

پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2006 ، مردم با حضور در میدان محسنی، این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند.

مردم علاقه‌مند و عاشق تیم ملی با حضور در میدان محسنی، مراسم جشن، سرور و شادمانی را به اشكال گوناگون برگزار كردند.

اكثر مردم با شعارهای ملی و فریادهای ایران، ایران شادی خود را ابراز می‌كردند.

این در حالی بود كه نیروهای انتظامی، جمعیت حاضر در میدان محسنی را كنترل می‌كردند.

طرفداران برخی از كاندیداهای ریاست جمهوری به پخش بروشورهای تبلیغاتی كاندیداها در بین مردم می‌پرداختند.

هم‌چنین در طول برگزاری جشن، هیچ‌گونه درگیری در میدان و حوالی آن صورت نگرفت و هیچ خسارتی نیز به اماكن خصوصی و عمومی وارد نشد.

از ساعت 23:30 چهارشنبه رفته رفته از جمعیت حاضر در میدان محسنی كاسته شد و پس از آن نیروی انتظامی به متفرق كردن سایر مردم حاضر در میدان پرداخت.

جشن مردم در میدان محسنی به گونه‌ای بود كه اهالی منطقه این جشن را بی‌سابقه‌ترین جشن پس از جشن مشابه در 8 سال پیش در زمان صعود تیم ملی ایران به جام جهانی فرانسه دانستند.

با وجود گذشت بیش از سه ساعت از زمان پیروزی تیم ملی كشورمان در بازی برابر بحرین، جشن مردمی در میدان ولیعصر تهران همچنان ادامه داشت.

نزدیك به دو هزار نفر از علاقه‌مندان به تیم ملی ایران با تجمع در میدان ولیعصر و خیابان‌های منتهی به این میدان به جشن و سرور مشغول بودند.

هم‌وطنان شادمان كشورمان در طول خیابان حركت كرده و به ابراز احساسات می‌پرداختند.

از تقاطع زعفرانیه تا پارك ملت حدود 2 هزار تا 2500 نفر به صورت گروه‌های دسته جمعی ابراز شادی كردند.

در ساعت 12 نیمه شب تمام خیابان‌های منتهی به میدان رسالت تا میدان هفت حوض و خیابان‌های منتهی به تهران‌پارس پر از اتومبیل و انبوه مردم بود.

در فلكه‌ی اول تهران‌پارس كارناوال‌های شادی برقرار است مردم به ابراز احساسات می‌پردازند.

اكثر جوانان با موتور و در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران به ابراز احساسات می‌پردازند.

در حالی كه بیش از سه ساعت از پایان رقابت ایران و بحرین می‌گذشت، اما مردم و علاقه‌مندان فوتبال همچنان در منطقه‌ی شرق تهران در حال برگزاری جشن ملی صعود بودند.

اكثر مردم را جوانان سنین مختلف تشكیل می‌دادند كه سعی می‌كردند با انواع وسایل آتش بازی شادی‌های خود را بروز دهند.

برخی افراد مسن كه نمی‌توانند وارد خیابان شوند از پنجره‌های منازل خود برای جمعیت حاضر در خیابان‌ها گل پرتاب می‌كنند.

تاكنون بیشتر نیروهای امنیتی سعی داشتند كنترل خیابان‌های شهر را در دست بگیرند تا از این طریق از بار ترافیكی خیابان‌ها كاسته شود.

گزارش خبرنگاران در سطح شهر تهران حاكی است كه در مناطقی همچون حوالی پارك ملت، میدان ونك، ستارخان، سیدخندان و چند نقطه دیگر علی‌رغم اینكه در بسیاری از نقاط تهران مردم به آرامی خیابانها را ترك كرده و به خانه‌های خود رفته‌اند شادمانی این جشن ملی ادامه داشته و همچنان ترافیك در این مناطع وجود دارد كه به نظر می‌رسد این شادی تا ساعتهایی دیگر ادامه داشته باشد.

شادی مردم ایران كه مطابق با فرهنگ و نجابت ایران اسلامی و به دور از مزاحمتهای بی مورد بود با اتخاذ تدابیر شایسته و بسیار خوب نیرو‌های انتظامی كه كنترل رفت‌ و آمد شهر را بدون دخالت در دست داشتن در این مناطق تا ساعت مخابره این خبر ادامه دارد.

مردم ایران مخصوصاً در تهران هر چند هر كدام بنا بر سلایق خود به راحتی به شادمانی می‌پرداختند اما وجه مشترك تمامی آنها در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران بود.

 حاشیه دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین 

 صعود رویایی ایران به جام جهانی فوتبال