تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا سرشار، دبیر علمی جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در نشست داوران كتاب سال با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: از داوران این جایزه می‌خواهم اگر افرادی را می‌شناسند كه می‌توانند در حوزه داوری جایزه كتاب سال موثر باشند، ‌ایشان را معرفی كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور در جمع داوران كتاب سال
دبیر کتاب سال

محمدرضا سرشار، دبير علمی جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، در نشست داوران كتاب سال با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: از داوران اين جايزه مي‌خواهم اگر افرادي را مي‌شناسند كه مي‌توانند در حوزه داوري جايزه كتاب سال موثر باشند، ‌ايشان را معرفي كنند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، سرشار در ابتداي سخنانش گفت:  داوران با نظرات سازنده و تجربيات ارزنده‌اي كه به دست آوردند، كمک كنند تا مراحل تكميل آيين‌نامه و مراحل قانوني اساسنامه طي شود.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه 15 سال به شكل پيوسته داور جايزه كتاب سال بودم و در جشنواره‌هاي مختلف داوري كرده‌ام و‌ كم و بيش با اين عرصه آشنايي دارم، تلاش خواهم كرد تا به برگزاري بهتر اين جايزه كمک كنم.

دبير علمی جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، تصريح كرد: وقتي كاري را قبول مي‌كنم وقت كافي را براي انجام آن مي‌گذارم. اطمينان مي‌دهم كه كارهايي كه پيش از اين انجام شده، اقدامات خوبي بوده و از اين بعد بهتر خواهد شد، مخصوصا در حوزه ادبيات داستاني كه همكاري وزير ارشاد و آقاي پرويز را شاهد هستيم.

وي ادامه داد: سعي داريم كارها با نظم و دقت انجام شود و بهترين داورها انتخاب شده تا حداكثر عدالت رعايت شود و سلايق شخصي كمترين دخالت را در انتخاب آثار داشته باشند.

وي با اشاره به وظيفه ساير نهادها و دستگاه‌ها در زمينه حمايت از كتاب و معرفي آثار برگزيده، گفت: براي اين اقدام، راهكارهاي كم خرج و موثري وجود دارد.

پيش از سخنان سرشار نيز برخي از داوران جايزه كتاب مباحث مختلفي را درباره آيين‌نامه اين جايزه مطرح كردند و حسين اسرافيلي و محمود اكرامي‌فر نيز براي حاضران شعر خواندند.

همچنين رايزن سفارت گرجستان نيز از آمادگي داوران و كارشناسان كشورش براي همكاري در زمينه داوري جايزه كتاب سال خبر داد و خواستار اختصاص فرصت حضور پژوهشي برگزيدگان جايزه كتاب سال در كشورمان شد.