تبیان، دستیار زندگی
رم در اردو، كشتی‌گیرسالاری نیست بدون انتخابی در مجـارستـان كشتـی نمـی‌گیرم علیرضا حیدری كاپیتان تیم ملی كشتی آزاد ایران در المپیك آتن هنوز تصمیم نهایی برای ادامه به كشتی را نگرفته است. مرد 6 مداله‌ی كشتی جهان و المپیك در ارت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علیرضا حیدری:

عدم حضورم در اردو، كشتی‌گیرسالاری نیست
بدون انتخابی در مجـارستـان كشتـی نمـی‌گیرم

علیرضا حیدری كاپیتان تیم ملی كشتی آزاد ایران در المپیك آتن هنوز تصمیم نهایی برای ادامه به كشتی را نگرفته است.

مرد 6 مداله‌ی كشتی جهان و المپیك در ارتباط با مسایل موجود در كشتی، رقابت‌های انتخابی، كشتی‌گیر سالاری و آینده‌ی كشتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهاراتی مبنی بر «عدم حضور وی در اردوی تیم ملی و كشتی‌گیر سالاری بودن آن را» سخنانی ناپخته و نسنجیده خواند و افزود: از این كه شنیدم بعضی‌ها عدم حضور مرا در اردوی قبلی، كشتی‌گیر سالاری عنوان كرده‌اند، متاسفم. سوال من این است، وقتی تركیب تیم ملی برای مسابقات جهانی مشخص نشده و مرحله‌ی نهایی رقابت‌های انتخابی هم چند ماه دیگر است، حضور من در اردو چه معنایی دارد؟! از طرفی كسانی كه این مسایل را مطرح می‌كنند، بفرمایند در طی سال‌ها حضور در تیم ملی، بنده در كدام اردو غایب بوده و به كدام مربی بی‌احترامی كرده‌ام كه این‌گونه حرف‌ها را می‌زنند. همه باید بدانند اگرچه امروز صاحب مدال طلای جهانی و المپیك هستم، اما همیشه خود را مدیون محبت‌های مردم و كشتی می‌دانم. عنوان كشتی‌گیر سالاری را باید به كسانی نسبت داد كه حرمت مربیان را از بین برده و به مسابقات انتخابی پشت می‌كنند.

حیدری در مورد این كه آیا به كشتی ادامه خواهد داد یا خیر؟ اظهار كرد: هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ام، اما اگر قرار شود دوبنده‌ی پرافتخار تیم ملی را بپوشم، مثل گذشته در مسابقات انتخابی با مدعیان داخلی مبارزه كرده و در صورت پوشیدن پیراهن تیم ملی، برای كسب مدال هفتم جهان به مصاف حریفان نامدار خارجی خواهم رفت.

كاپیتان تیم ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ایسنا گفت: رمز موفقیت كشتی در همدلی و تامل است. در شرایط كنونی كشتی نیازمند آرامش و حمایت است و از این كه اختلافاتی میان چند تن از دست‌اندركاران بروز كرده، متاسفم. بنده به عنوان كاپیتان تیم ملی از رییس فدراسیون درخواست می‌كنم، با تصمیمی قاطع، شر حاشیه‌سازان را از سر كشتی كنده و شرایطی فراهم سازد كه بتوانیم در مسابقات جهانی 2005 از حقانیت كشتی دفاع كنیم.

قهرمان جهان در سال 98 در پایان گفت: اگر آقای طالقانی دست روی دست گذاشته و با حاشیه سازان برخورد نكند، شیرازه كشتی در آینده بر هم ریخته و دود آن به چشم كشتی خواهد رفت.