تبیان، دستیار زندگی
در حال حاضر در کشور ما ۳۹ سایت همسریابی فعالیت می کنند که در این بین دو بنگاه همسریابی اینترنتی نیز به صورت اسلامی تأسیس شده اند و این درحالی است که سوء استفاده ها و آسیب های اجتماعی ایجاد شده در این زمینه نگرانی های جدی را در مورد شکل گیری یک بحران اجتما
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب همسر،آن لاین!؟

ازدواج اینترنتی

در حال حاضر در کشور ما ۳۹ سایت همسریابی فعالیت می کنند که در این بین دو بنگاه همسریابی اینترنتی نیز به صورت اسلامی تأسیس شده اند و این درحالی است که سوء استفاده ها و آسیب های اجتماعی ایجاد شده در این زمینه نگرانی های جدی را در مورد شکل گیری یک بحران اجتماعی در آینده موجب شده است.

ازدواج اینترنتی و همسریابی آن لاین برای نخستین بار در فرانسه و در یکی از شهرهای اطراف پاریس شکل گرفت. آن هم در شرایطی که نزدیک به دو دهه از فعالیت موسسات همسریابی می گذشت و این موسسات به فعالیت خود شکل روشن تری داده بودند. از این روز برخی از آنها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده و به این دلیل برای بازاریابی و کسب درآمد بیشتر دامنه فعالیت خود را به اینترنت نیز کشاندند.

معیارهای همسریابی باید منطبق با فرهنگ جامعه و افراد باشد و دو نفر که دارای ملاکهای مورد قبول ازدواج هستند با محوریت کانون خانواده ،باهم بیشتر آشنا شوند.

در ایران نیز هرچند استقبال از سایت های غیر رسمی همسریابی اینترنتی در میان کاربران به شدت افزایش یافته است اما این پدیده در کشور ما سابقه ای سه ساله دارد و هنوز مدت زمان زیادی از تاسیس و راه اندازی نخستین بنگاه های همسریابی اینترنی نمی گذرد. با اینهمه تعداد این سایت ها و مراکز همسریابی مجازی و اینترنتی در حال حاضر در کشور ما به ۳۹ سایت می رسد که بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط سازمان ملی جوانان به نظر می رسد در میان این ۳۹ سایت، دو بنگاه همسریابی اینترنتی به صورت اسلامی تاسیس شده و در این چارچوب به فعالیت می پردازند.

تمایل به ازدواج اینترنتی و استفاده از سایت های هسمریابی در حالی از سوی جامعه شناسان و آسیب شناسان اجتماعی نوعی بحران به شمار می رود که در شرایط فعلی و بر اساس آمار اداره کل مطالعات اجتماعی و بررسی های اجتماعی ناجا، ۶۳ الی ۶۸ درصد چت روم ها در اختیار جوانان قرار دارند؛ و در این میان جوانان ایرانی حتی گوی سبقت را از آمریکایی ها و کانادایی ها هم ربوده اند.

ساخت فرستنده رایانه ایی (1)

از سوی دیگر گفته می شود محتوای ۴۸ درصد این چت رومها را اطلاعاتی چون عکس در برگرفته و همین مساله تاثیرپذیری نوجوانان و جوانان را افزایش می دهد. به این ترتیب فعالیت های سایت های همسریابی اینترنتی در چنین فضایی پدیده عجیب منحصر به فردی به نظر نمی رسد چرا که در حال حاضر بسیاری از جوانان مدت های طولانی از وقت خود را به صورت متناوب صرف نشستن پای دوستی های مجازی می کنند.

مقامات قضائی در حالی خبر از تشدید برخورد با عوامل اصلی سایتها و مراکز همسریابی می دهند که این مراکز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. کافی است واژه “همسریابی” را در اینترنت جستجو کنید تا پنجره صدها سایت و مراکز مرتبط با آن در مقابلتان گشوده شود.

افزایش سایت های همسریابی و خطر جدی که به دنبال فعالیت غیرقانونی این سایت ها نسل جوان را تهدید می کند باعث شده تا برخورد قضائی با عوامل اصلی و فعالان این سایت ها در دستور کار قرار گیرد.

آنچه مسلم است معیارهای همسریابی باید منطبق با فرهنگ جامعه و افراد باشد و دو نفر که دارای ملاکهای مورد قبول ازدواج هستند با محوریت کانون خانواده برای معارفه بیشتر و بهتر گفت و شنودی داشته باشند و پدر و مادر نظارت داشته باشند و کمک کنند که مسئله ازدواج به انحراف کشیده نشود.

منبع : جهان

تنظیم برای تبیان :داوودی

مقالات مرتبط :

اول انتخاب بعد خواستگاری!؟

بخوانید و فکر کنید!!!

پشت مانیتور ، عاشق نشوید!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.