تبیان، دستیار زندگی
در برابر افراد پیر و مسن بیشتر احساس مسئولیت كنید، یادتان باشد آنان حساس و شكننده هستند و نباید با خشونت و بدخلقی از رفتارهایی كه شاید در سن و سال آنها طبیعی است، ایراد بگیرید و اعتماد به نفس آنها را از بین ببرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موفقیت یک رویا نیست

رویا

همه افراد دوست دارند تا از اعتماد به نفس کافی در کارها برخوردار باشند و مسیر های موفقیت را به آسانی طی کنند.  همه والدین در اولویت خواسته های تربیتی خود کودکانی با اعتماد به نفس را خواستارند و در راس توانمندی های شخصی هر انسان، اعتماد به نفس است که جلوه بارزی را از خود نشان می دهد. لذا جا دارد که اطلاعات خود را در این زمینه هر چه غنی تر و پر بار تر سازیم. نکته های زیر می تواند به موفقیت بیشتر شما کمک کند آنها را جدی بگیرید.

1- در به انجام رساندن كارهای مهم و كارهایی كه جبران آن مشكل است، از تمركز و دقت حواس بیشتری كمك بگیرید. با توجه به این ضرب المثل پارچه را دوبار اندازه بگیرید و یك بار ببرید در به انجام رساندن كارهایی كه امكان تكرار یا جبران ندارند، بیش از مابقی كارها دقت داشته باشید.

2- كودكان خود را نزد دوستانشان و در جمع اقوام تنبیه نكنید و با شرح دادن اشتباهات آنان در جمع، خجالت زده و شرمنده نكنید.شما می توانید او را به گوشه ای برده و مسئله را به او متذکر شوید در این صورت او خود نیز احترامی را که به او گذارده اید متوجه خواهد شد.

3- اگر هر چه سعی می كنید ولی به مقصدتان نمی رسید، قدری تأمل كنید و از زاویه جدیدی به خواسته هایتان بنگرید، شاید درهای جدیدی به سوی شما گشوده شود.خود را عادت دهید که تفکری واگرا نسبت به مسایل داشته باشید و به راه حل های مختلف بیاندیشید.

4- لیستی از مواردی كه در زندگی تان وجود دارد و برایتان آزاردهنده است را تهیه كنید و با بررسی علل به وجود آمدن آنها به مقابله با آنان بپردازید.

5- در برابر افراد پیر و مسن بیشتر احساس مسئولیت كنید، یادتان باشد آنان حساس و شكننده هستند و نباید با خشونت و بدخلقی از رفتارهایی كه شاید در سن و سال آنها طبیعی است، ایراد بگیرید و اعتماد به نفس آنها را از بین ببرید.

وقتی كه مسئولیتی را به عهده كودكان خود می گذارید، از دور آنها را كنترل كنید و طوری كمك شان كنید كه خود را ناتوان احساس نكنند.

اگر هر چه سعی می كنید ولی به مقصدتان نمی رسید قدری تأمل كنید و از زاویه جدیدی به خواسته هایتان بنگرید،

6- وقتی در جمع دوستان قرار دارید، سعی كنید به همه توجه نشان دهید و فقط یك یا چند نفر را مخاطب قرار ندهید.

7- وقتی در یك مجموعه كار می كنید، تنها مهم نیست كه خودتان خوب و بی نقص باشید. در نظر داشته باشید حتی اگر یك نفر هم در جمع درست كار نكند، باز نتیجه كاملاً مطلوب حاصل نمی شود. پس برای حصول به نتیجه دلخواه، در حركت های گروهی به افراد ضعیف بیشتر توجه كنید و با همسو كردن آنان با گروه، موفقیت جمع را تضمین كنید.

8-تصور نكنید همیشه نرمش و مهربانی مشكل گشا است. بر عكس گاهی در برخوردهای اجتماعی لازم است با جدیت و قاطعیت روی خواسته خود پافشاری كنید تا به شما اجحاف نشود.

9- اگر اطرافیان شما همه سعی خود را انجام داده اند، اما نتوانسته اند از عهده مسئولیتی كه شما به آنها داده اید بربیایند، نگذارید تلاششان را بیهوده تلقی كنند و با تشكر از تلاش آنان روحیه شان را تقویت كنید.

10- در گردهم آیی های دوستانه اگر كسی در مورد موضوعی اظهار نظر كرد یا بر خلاف سلیقه شما سخنی به میان آورد، با انتقادهای تند و گزنده او را خجالت زده نكنید، از یاد نبرید انتقاد سازنده با توهین متفاوت است.

11- انتخاب های خود را بر مبنای واقعیت و نیازتان انجام دهید، نه از روی اشتیاق های تند وگذرا.

تمسخر

12- به ظاهر و سلیقه شخصی دیگران بی احترامی نكنید. و به دیگران كمك كنید تا ویژگی های شایسته خود را آشكار كنند.

13- یاد بگیرید در مواقع ضروری بدون خجالت "نه" بگویید.

14- وقتی عصبانی هستید، در مورد هیچ كس و هیچ چیز تصمیم نگیرید.

15- دوستان واقعی شما سرمایه های پرارزشی هستند، آنها را حفظ كنید و به دلیل كدورت های بی اهمیت و بی ارزش ارتباط خود را با آنها قطع نكنید.

16- گاهی تحمل فشار روحی حاصله از كارهای نیمه تمام و معوقه از سختی انجامشان دشوارتر است. برای رهایی از عذاب وجدان، از همین لحظه تصمیم بگیرید، برنامه ریزی كنید و با اتمام رساندن این گونه كارها به خود آرامش هدیه كنید.

17- به قابلیت های خود ایمان داشته باشید و به خاطر بسپارید حتی یك توانمندی در جای خود مفید و کارگشا است و قابل توجه.

با مطالعه کتاب " چرا هرچه پیشرفت می کنیم کمتر آسایش داریم؟ " با رموز بیشتری برای کسب موفقیت آشنا شوید.

همشهری همراه با اضافات

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

غروب آفتاب دیدنی است

سرنخ های غیر کلامی

طرز پخت احساس خوب

کاری کنید کارستون

ارمغان اعتماد به نفس

هزارمین راه را امتحان کنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.