تبیان، دستیار زندگی
فوتبال بازی می كردم كه توسط سربازان اسرائیلی مجروح شدم " احمد النیرب " نوجوان ??ساله فلسطینی كه در حمله موشكی سال گذشته نظامیان صهیونیست به منطقه مرزی رفح در جنوب نوار غزه یك پای خود را از دست داده است، در نامه‌ای به " رونال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه یك نوجوان فلسطینی به رونالدو

فوتبال بازی می كردم كه توسط سربازان اسرائیلی مجروح شدم


" احمد النیرب " نوجوان ??ساله فلسطینی كه در حمله موشكی سال گذشته نظامیان صهیونیست به منطقه مرزی رفح در جنوب نوار غزه یك پای خود را از دست داده است، در نامه‌ای به " رونالدو " فوتبالیست مشهور برزیلی آرزوی دیدار با او را كرد.

به نقل از خبرگزاری فلسطین " وفا " ، این نوجوان فلسطینی كه در اردوگاه " الشابوره " نزدیك منطقه مرزی رفح زندگی می‌كند، از پنج سالگی به توپ و زمین فوتبال عشق می‌ورزید اما بیش از یك سال است كه خانه‌نشین شده و بر روی صندلی چرخدار روزگار را می‌گذراند.

احمد با شنیدن خبر آمدن " رونالدو " به شهر رام‌الله در كرانه باختری رود اردن از اینكه موانع نظامی راه را برای آمدن این فوتبالیست به نوار غزه بسته است، غمگین شده و نامه‌ای برای او نوشت كه به وسیله بستگان این نوجوان در رام‌الله به دست رونالدو رسید.

این نوجوان فلسطینی در این نامه نوشته است : من از طرفداران تیم ملی برزیل هستم و هرگاه این تیم بازی داشته، با علاقه فراوان آن را دنبال كرده‌ام.

این نوجوان فلسطینی در این نامه گفته : گاه در خواب می‌بینم كه با تو (رونالدو) در زمین بازی می‌كنم اما صبح كه از خواب بیدار می‌شوم، می‌بینم آنچه دیده‌ام رویایی بیش نبود و من حتی نمی‌توانم بر روی پای خود بایستم.

احمد در ادامه این نامه نوشت: ماه " مه " سال گذشته بود كه در خیابان با دوستانم فوتبال بازی می‌كردیم كه ناگاه سایه چند بالگرد نظامی اسراییلی را بر سر دیدم و لحظه‌ای بعد خانه ما با موشك دژخیمان صهیونیست آتش گرفت و من یك پای خود را از دست دادم.

وی افزوده است اكنون نیز وجود پست‌های بازرسی از دیدار من و دوستانم با تو كه برای همه ما به رویای شیرین تبدیل شده، مانع شده است.

" رونالدو " فوتبالیست برزیلی به منظور تقویت صلح به عنوان سفیر حسن نیت برنامه توسعه سازمان ملل متحد به فلسطین سفر كرده است.

حكومت خودگردان روز گذشته "مركز رونالدو برای بازپروری جوانان" را در شهرك البیره نزدیك رام‌الله در كرانه باختری رود اردن دایر كرد.

منبع:ایپنا