تبیان، دستیار زندگی
كاروان های راهیان نور از 15 اسفند امسال به یاد و نام شهیدان اردستانی و زین الدین راهی مناطق عملیاتی دفاع مقدس خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به استقبال کاروان راهیان نور

كاروان های راهیان نور از 15 اسفند امسال به یاد و نام شهیدان اردستانی و زین الدین راهی مناطق عملیاتی دفاع مقدس خواهند شد.

سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه راهیان نور دیروز در نشست با نمایندگان رسانه های داخلی با اعلام این مطلب از تبدیل این برنامه به بازدید از مناطق عملیاتی كشور به صورت دوره ای و در طول سال خبر داد و گفت:

راهیان نور

به علت استقبال فراوان مردم برای بازدید از این مناطق امكان سرویس دهی به متقاضیان در مدت محدود یك ماه كه از نیمه دوم اسفندماه آغاز و تا پایان نیمه اول فروردین ماه سال جدید ادامه دارد میسر نیست چنین تصمیمی گرفته شده است.

سردار فضلی در ادامه داد: امسال نیز به مانند سال های گذشته صدها هزار نفر از مردم كشورمان فرصت یافته اند تا از جبهه های هشت سال ایثار و تلاش از كربلاهای ایران بازدید كنند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به همراه سایر نهادها و دستگاه ها در جهت تامین رفاه حال بازدیدكنندگان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس اقدامات مناسبی انجام داده است.

راهیان نور امسال به نام دو شهید والامقام یعنی امیر سرلشگر شهید اردستانی و سردار سرلشگر پاسدار شهید مهدی زین الدین نامگذاری شده است و ما باید این كار زودبازده فرهنگی را در كنار سایر اقدامات و در حالی كه جنگ نرم به ما تحمیل شده است، به نحو احسن به سرانجام برسانیم.

هر استان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در حال ساخت زائرسرا برای زائران خود است تا خدمات بهتری به بازدیدكنندگان ارائه دهد.

سال گذشته نزدیك به 700 هزار نفر به صورت سازماندهی شده و همین تعداد نیز به صورت خودجوش از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید كردند.

زائرسراها در مناطق عملیاتی آماده پذیرایی از زوار :

اوج بازدید مردم از مناطق عملیاتی دفاع مقدس از تاریخ 15 اسفند تا 15 فروردین است اما سعی داریم با توسعه امكانات و زیرساخت ها، این بازدیدها را به دوره زمانی یكسال گسترش دهیم و در این راستا از اساتید، دانشجویان، دانش آموزان، علمای حوزه، طلبه ها و فرهنگیان جهت بازدید دعوت می كنیم.

اردوی راهیان نور

سردار فضلی همچنین اعلام كرد: هر استان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در حال ساخت زائرسرا برای زائران خود است تا خدمات بهتری به بازدیدكنندگان ارائه دهد.

در حال حاضر برای حدود 52 هزار و 500 نفر امكان شب مانی در مناطق عملیاتی خوزستان فراهم است و سعی داریم این ظرفیت را افزایش دهیم.

سردار فضلی روایتگری را نیز از جمله موارد مورد توجه دانست و افزود: راویان دفاع مقدس باید آن چیزی را روایت كنند كه اتفاق افتاده است. در عین حال دفاع مقدس آن قدر متقن و جامع است كه نیاز به تحریف ندارد.

فتنه اخیر هم باید روایت شود :

در ادامه این مصاحبه خبرنگاری با یادآوری این مطلب كه مدتی پیش گفته بودید فتنه اخیر هم باید روایت شود پرسید چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد كه سردار فضلی گفت: این فتنه هم باید روایت شود اما نباید این را با راهیان نور مخلوط كنیم، ضمناً كسانی باید فتنه را روایت كنند كه به موضوع آن عالم باشند.

بنابراین گزارش خبرنگاركیهان خواست در مورد اقدامات انجام شده برای تجلیل از بسیجیان شهید در فتنه اخیر و همچنین رسیدگی به نحوه شهادت آنها توضیح دهد.

سازمان ها و نهادها باید به عنوان مدعی العموم به تكلیف خود در فتنه اخیر عمل كرده و عمل خواهند كرد. 

راویان دفاع مقدس باید آن چیزی را روایت كنند كه اتفاق افتاده است. در عین حال دفاع مقدس آن قدر متقن و جامع است كه نیاز به تحریف ندارد.

باید توجه داشت كه اولین شهید در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری و ایام اغتشاشات، شهید كبیری بود كه در شهرری مراسم باشكوهی برای وی برگزار شد.

در چند ماه گذشته اقداماتی صورت گرفته و نهادها و قوه قضائیه در این مسیر مسئول بوده و هم اكنون این بخش ها در حال پیگیری موضوع هستند. درخصوص جریان فتنه باید با دو نگاه فردی و سازمانی نگریست. مردم در نگاه فردی به تكلیف خود به نحواحسن عمل كردند و در نگاه سازمانی، سازمان ها و نهادها باید به عنوان مدعی العموم به تكلیف خود عمل كرده و عمل خواهند كرد.

راهیان نور

امسال هم برای زائران با ملیت های خارجی برنامه خواهیم داشت :

در ادامه این نشست خبری، سردار سلیمانی، رئیس سازمان گردشگری، اردویی و راهیان نور سپاه و بسیج نیز گفت: در سال گذشته 56 ملیت خارجی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید كردند. نكته مهم اثرگذاری بالای این بازدیدها با حداقل امكانات موجود بود.

وی ایجاد ظرفیت جدید در كیفیت و كمیت، نوآوری در عرصه كیفیت به ویژه بحث فرهنگی، تهیه بسته های فرهنگی به تناسب بازدیدكنندگان، اتخاذ تدابیر و سیاست های پیشگیرانه از حوادث، مشاركت جدی و فعال بسیجیان در اداره راهیان نور و... را از جمله اقدامات این سازمان برشمرد.

سلیمانی گفت: از ویژگی های راهیان نور امسال اولویت داشتن در اعزام نخبگان از جمله اساتید، دانشجویان، فرهنگیان و دانش آموزان است.

وی اعزام سه هزار و 550 نفر از بسیج اساتید، سه هزار و 55نفر از جامعه پزشكی، سه هزار و 600 نفر ورزشكار، سه هزار و 55 نفر بسیج علمی و پژوهشی و 100 هزار نفر از فرهنگیان و 400 هزار دانش آموز را در این راستا اعلام كرد.

به گفته سردار سلیمانی، امسال همچنین تسهیلات مناسبی برای وسایل نقلیه شخصی در مركز، جنوب و شمال خوزستان در نظر گرفته شده است.


منبع :

کیهان

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا