تبیان، دستیار زندگی
ركورد ایران در رده 2 و 4 نفره بهبود یافت كاپیتان تیم ملی قایقرانی بانوان: سطح مسابقات آلمان بسیار بالا بود تیم ملی قایقرانی ایران در مسابقات كاپ دو جهانی كه با شركت 53 تیم در شهر دویسبورگ آلمان برگزار شد، در رده بانوان توانس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ورزشی(16خرداد)


ركورد ایران در رده 2 و 4 نفره بهبود یافت

كاپیتان تیم ملی قایقرانی بانوان:

سطح مسابقات آلمان بسیار بالا بود

تیم ملی قایقرانی ایران در مسابقات كاپ دو جهانی كه با شركت 53 تیم در شهر دویسبورگ آلمان برگزار شد، در رده بانوان توانست در 100 متر چهار نفره و در 100 متر دو نفره ركود ایران را به ترتیب 5 و 8 ثانیه بهبود بخشد. همچنین نمایندگان كشورمان به عنوان جوانترین تیم حاضر در مسابقات و در رده مردان و زنان توانستند به فینال (رده B) مسابقات راه یابند.

سونیا نوری زاد كاپیتان تیم ملی قایقرانی بانوان اظهار داشت: با حضور تمامی قهرمانان جهان و المپیك در این دوره، كیفیت مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و تیم ایران به عنوان جوانترین تیم حاضر در مسابقات و رده آقایان و بانوان توانست در هر دو رده به فینال (رده B) مسابقات راه یابد.

وی با اشاره به جوان بودن میانگین سنی شركت كنندگان ایرانی افزود: قایقرانان ایران با حدود 5 سال سابقه پاروزنی بین 19 تا 21 سال سن دارند در حالی كه قایقرانان تیم های مطرح جهانی بین 30 تا 40 سال سن، حداقل 20 سال سابقه پاروزنی دارند.

نوری زاد تصریح كرد: شركت در مسابقات كاپ دو جهانی، دومین دوره حضور جهانی تیم قایقرانی كشورمان بود كه در سال 82 توانستیم مقام پنجم یك نفره و ششم چهار نفره را به دست آوریم.

وی گفت: در حالی كه در تیم های دیگر با توجه به رشد ورزش قایقرانی برای هر رشته قایقران جداگانه ای حضور پیدا می كرد، ملزم شدن قایقرانان ایرانی برای شركت در تمامی رشته های یك، دو و چهار نفره در مسابقات 200، 500 و 1000 متر فشار زیادی به قایقرانان وارد كرد.

كاپیتان تیم ملی قایقرانی بانوان با اعلام رضایت از حضور در این دوره از مسابقات افزود: با توجه به تفاوت سطح قایقرانی كشورمان با كشورهایی نظیر آلمان، چین، قزاقستان و ایتالیا، شركت در این مسابقات برای قایقرانی كشورمان و كسب تجربه و بالا بردن سطح دانش قایقرانان مفید بود.

نوری زاد خاطرنشان كرد: مسابقات قهرمانی جهان اواخر شهریور ماه در زاگرب كرواسی و مسابقات قهرمانی آسیا در آذر ماه و در كشور مالزی انجام می شود.

رقابتهای بین المللی تکواندو اتریش؛

یوسف کرمی مدال طلا گرفت

نفجم در فینال از مبارزه با نماینده رژیم اشغالگر قدس خودداری کرد

اولین روز رقابتهای تکواندو بین المللی آزاد اتریش با کسب یک طلا و یک نقره برای نمایندگان ایران همراه بود.

رقابتهای بین المللی جام آزاد اتریش روزشنبه درشروین با حضورنزدیک به 700 تکواندو کارمرد و زن از31 کشورجهان در2 رده سنی نوجوانان و بزرگسالان آغاز شد.

دراولین روزرقابتها اوزان فرد برگزار شد که دوملی پوش تیم آب منطقه ای سیستان و بلوچستان نماینده ایران دراین مسابقات به یک مدال طلا و یک نقره دست یافتند.

دروزن اول فیض الله نفجم نایب قهرمان سال 2005 جهان پس ازاستراحت دردوراول نمایندگان دانمارک ، آلمان ، ایتالیا و آذربایجان را شکست داد و راهی فینال شد ولی دراین مرحله به احترام ملت مظلوم فلسطین ازمبارزه با نماینده رژیم اشغالگر قدس خودداری کرد و مدال نقره گرفت.

دروزن هفتم یوسف کرمی قهرمان جهان درسال 2004 و دارنده مدال برنزالمپیک آتن و قهرمان جهان درسال 2005 تکواندوکاران کرواسی، مجارستان ، آلمان و اتریش را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رضا سرگلزایی در وزن سوم با پیروزی بر حریف خود از کرواسی و شکست مقابل نماینده دومنیکن حذف شد . همچنین عباس صنایعان در وزن پنجم ابتدا نماینده رومانی را برد ولی مقابل تکواندو کاری از کرواسی باخت و از جدول مسابقات کناررفت.

رقابت‌های بسكتبال جام باشگاه‌های آسیا ـ فیلیپین؛

صباباتری با قبول دومین شكست به عنوان چهارمی رضایت داد

تیم بسكتبال صباباتری با قبول شكست مقابل ساجس لبنان به عنوان چهارمی رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رضایت داد.

تیم بسكتبال صباباتری پس از شكست مقابل فستلینك اردن، برای رقابت بر سر عنوان سوم و چهارمی امروز به مصاف ساجس لبنان رفت كه در پایان با اختلاف 3 امتیاز و با نتیجه‌ی 74 بر 71 از حریف خود شكست خورد.

در این دیدار، صمد نیكخواه بهرامی، آندره پیتس، لورنزو حال، مهدی كامرانی و علیرضا هنردوست از جمله بازیكنان ثابت صباباتری مقابل ساجس لبنان بودند.

گفتنی است كه تیم بسكتبال صباباتری صبح روز چهارشنبه وارد تهران خواهد شد.

نتایج روز نخست تورنمنت بین‌المللی مجارستان؛

دو پیروزی و یك شكست برای شطرنجبازان ایران

تیم سه نفره شطرنج ایران در نخستین روز تورنمنت بین‌المللی مجارستان به دو پیروزی و یك شكست دست یافت.

مسابقات بین‌المللی «اولین شنبه بوداپست» همه ساله با شركت چهره‌های شاخص شطرنج جهان در مجارستان برگزار می‌شود كه در دور نخست عصر روز شنبه 14 خرداد و در جدول A استاد بین‌المللی، شادی پریدر استاد بزرگ شطرنج بانوان (GWM) و قهرمان بانوان كشور موفق شد با مهره سفید حریفی از مجارستان را شكست دهد.

در جدول استاد فیده‌ای A این رقابت‌ها شیرین نوابی نایب قهرمان بانوان كشور با مهره‌ی سیاه برابر نماینده‌ای از كشور میزبان به برتری رسید و مونا سلمان ماهینی با مهره سیاه در مصاف با حریف فرانسوی خود تن به شكست داد.

در دور دوم این رقابت‌ها شادی پریدر برابر حریف آلمانی و شیرین نوابی و مونا سلمان ماهینی مقابل نمایندگان مجارستان دیدار خواهند كرد.

گفتنی است؛ تیم دانشگاه آزاد اعزامی به این رقابت‌ها در جدول استاد فیده‌ای (11 دور) و در جدول استاد بین‌المللی (12 دور) به روش دوره‌ای تا روز پنجشنبه 26 خرداد ماه سال جاری با حریفان خود دیدار خواهند كرد.

برای نخستین بار از سوی FIFA

یک ایرانی بعنوان مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی جوانان انتخاب شد

برای نخستین باردر تاریخ فوتبال ایران یک ایرانی ازسوی FIFA بعنوان مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی 2005 جوانان برگزیده شد.

کمیته مسابقات فدراسیون بین المللی فوتبال دکترحسن غفاری مسئول کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال کشورمان را بعنوان مسئول برگزارکننده یکی ازگروههای شش گانه مسابقات جام جهانی جوانان که به میزبانی کشورهلند برگزارخواهد شد، برگزید.

مسابقات جام جهانی 2005 جوانان با حضور24 تیم در 6 گروه 4 تیمی از10 ژوئن تا 2 جولای ( 20خرداد لغایت 11تیرماه) در6 شهر" ایمن، تیلبورگ، این شیده، اوترخ، کرکراده ودوتن چن هلند برگزارمی شود ودکترغفاری مسئولیت برگزاری گروه C این مسابقات که درآن تیمهای اسپانیا، مراکش، هندوراس وشیلی درشهر" دوتن چن" با یکدیگررقابت خواهند کرد را برعهده خواهد داشت. انتخاب دکترغفاری برای برگزاری جام جهانی جوانان بدنبال ابرازرضایت فیفا ازبرگزاری مطلوب مسابقات سال 2003جام کنفدراسیونها درفرانسه صورت گرفته که وی در این رقابتها مسئولیت مشابهی را عهده داربود.

طبق دعوت فیفا دکترغفاری بامداد روزشنبه عازم شهر آمستردام هلند شد تا پس ازهماهنگی های لازم دراین شهربا مسئولان فیفا همراه دیگرمسئولان برگزارکننده این مسابقات راهی شهرهای محل برگزاری رقابتهای جام جهانی جوانان شود.

گفتنی است: ازقاره آسیا تیمهای جوانان چین، ژاپن، سوریه وکره جنوبی دراین مسابقات حضوردارند.

منابع:ایسنا و مهر

 اخباری جالب از ورزش ایران