تبیان، دستیار زندگی
شمالی در آستانه صعود به جام جهانی قرارگرفت تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب سومین پیروزی پیاپی خود دررقابتهای مقدماتی درآستانه حضور درجام جهانی قرارگرفت. در ادامه رقابتهای انتخابی جام جهانی وازدوربرگشت این رقابتها عصر جمعه تیمها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برکره شمالی در آستانه صعود به جام جهانی قرارگرفت


تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب سومین پیروزی پیاپی خود دررقابتهای مقدماتی درآستانه حضور درجام جهانی قرارگرفت.

در ادامه رقابتهای انتخابی جام جهانی وازدوربرگشت این رقابتها عصر جمعه تیمهای ملی ایران و کره شمالی درورزشگاه آزادی به میدان رفتند که تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مطلق دراین دیدارموفق شد نیمه اول را با یک گل به سود خود به پایان ببرد.

دراین دیدار که قضاوت آن را القمدی داورعربستانی برعهده داشت، ملی پوشان کشورمان کاملا برحریف خود برتری داشتند، ولی بازی بسته ودفاعی تیم کره شمالی اجازه نداد تا دروازه حریف بیش از یکباربازشود.

تیم کره شمالی از ابتدای بازی با تمرکز درزمین خودی و بستن روزنه های نفوذ قصد داشت، درضد حملات بخت خود را برای گلزنی آزمایش کند که این ترفند کره ایها در نیمه اول نسبتا موفق بود وتیم کشورمان با وجود اینکه در اکثردقایق نیمه اول صاحب توپ و میدان بود نتوانست خطرجدی روی دروازه حریف خلق کند.

پس از اینکه شوتهای از راه دورمهدوی کیا و نکونام در دقایق ابتدایی راه به جایی نبرد نوبت به فریدون زندی روی یک رفت و برگشت با ضربه چکشی خود دروازه کره را تهدید کند، ولی این توپ ازبالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 15 آشفتگی مدافعان تیم ملی کره ایها را صاحب یک موقعیت گل کرد که ضربه مهاجم کره با اختلاف ناچیزی از بالای دروازه میرزاپوربه بیرون رفت. چند دقیقه بعد کره ایها روی ضربه کاشته می توانستند دروازه تیم ملی را بازکنند که مدافع پیش تاخته این تیم ازیک قدمی دروازه توپ را به بالای فرستاد.

برانکو که تمام روزنه های نفوذ به دروازه کره را بسته می دید با جابجایی زندی ومهدوی کیا دفاع کره شمالی را دچارسردرگمی کرد که این حربه می رفت روی ضربه کعبی به گل ایران تبدیل شود که دروازه کره به خوبی این ضربه را مهارکرد.

بازی دقایق پایانی نیمه اول را سپری می کرد که علی کریمی درنزدیکی منطقه کرنربا خطای مدافع کره ای متوقف شد. ضربه کاشته مهدوی کیا روی تیردوم با ضربه سرگل محمدی به درون محوطه شش قدم ارسال شد تا رحمان رضایی مدافع پیش تاخته تیم ملی با ضربه ای دقیق طاق دروازه کره شمالی را فرو بریزد ونیمه اول با همین یک گل به پایان برسد.

دراین نیمه حسین کعبی و رحمان رضایی از داورکارت زرد دریافت کردند.

درنیمه دوم کره شمالی نظیرنیمه اول به بازی تدافعی خود ادامه داد وبا دفاع مطلق درزمین خودی نشان داد که برای دریافت گلهای کمتربه میدان آمده است. دراین نیمه کره ایها با یارگیری نفربه نفر و ارائه یک بازی خشن بازیکنان تیم ملی کشورمان را متوقف کردند. ضمن اینکه شیوه بازی تیم ملی نیزدراین دیداربرحفظ توپ و استفاده از توپهای بلند خلاصه شده بود که روی این تاکتیک علی دایی درچند نوبت روی ضربات سردروازه کره شمالی را تهدید کرد.

دقیقه 60 سانترمهدوی کیا با ضربه سرعلی دایی روی تیردوم می توانست به گل دوم تیم ایران بدل شود، ولی درحالیکه توپ عرض دروازه کره شمالی را طی کرد، بازیکنان ما نتوانستند ازاین فرصت استفاده کنند. پیش ازاین موقعیت دایی یکبارروی یک شوت سنگین از پشت محوطه جریمه تیر دروازه کره شمالی را هدف قرارداد.

دراین نیمه که ارسال توپهای بلند دردستورکارملی پوشان کشورمان قرارداشت، دفاع کره روی این تاکتیک بسیارمتزلزل نشان داد و حتی دروازه بان این تیم یکبارتوپ را درآستانه ورود به دروازه به سختی به کرنرفرستاد.

دراین نیمه برانکو با هدف حفظ نتیجه علوی، نیکبخت واحدی ونصرتی را به میدان فرستاد تا دقایق پایانی این نیمه نیز بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد و ایران درراه صعود به جام جهانی سه امتیازبا ارزش را بدست آورد وبا مجموع 10 امتیازدرصدر جدول رده بندی بالاتر ازژاپن وبحرین قرارگیرد. ژاپن هم در بحرین ، موفق شد میزبان را با یک گل مغلوب کند .

گفتنی است: درنیمه دوم چهاربازیکن تیم کره شمالی ازداورمسابقه کارت زرد دریافت کردند.

برانكو ایوانكوویچ:

سخت ترین حریف خود را شكست دادیم

یك گام بزرگ به جام جهانی نزدیك شدیم

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان پس از پیروزی برابر كره شمالی ازنتیجه بازی اظهاررضایت كرد و گفت: به دلیل بسته بازی كردن تیم كره نتوانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم.

برانكو همچنین گفت: این دیدار سخت ترین دیدار تیم ملی كشورمان در این مسابقات بود و پیشتر انتظار چنین حریفی را داشتیم.

وی افزود: كره شمالی بسیار بسته بازی می‌كرد و طبیعتاً تحت چنین شرایطی باز كردن دفاع حریف بسیار مشكل به نظر می‌رسید.

وی افزود: در مسابقات تداركاتی كه برگزار كرده بودیم بر روی صبر و حوصله در میدان تأكید فراوانی داشتیم و بازیكنان من با این میل و اداره توانستند سر سخت ترین حریف خود را از سر راه بردارند.

برانكو با بیان اینكه كره شمالی در زمانی كه نتیجه را عقب بود دست به دفاع می‌زد افزود: آنها با ده نفر در زمین خود به دفاع می‌پرداختند و این كار ما را بسیار مشكل می‌كرد اما موفق شدیم نتیجه لازم را بدست آوریم و این نتیجه گام بزرگی برای صعود تیم ملی به جام جهانی بود.

وی افزود: بازیكنان من نشان دادند كه به بلوغ فكری كامل دست پیدا كرده‌اند اما هنوز هیچ چیز تمام نشده و دلیلی برای برگزاری جشن و سرور نمی‌بینیم. چرا كه بازی بسیار سختی با بحرین خواهیم داشت و حضور نداشتن كعبی و رضایی كه دو اخطاره شدند كار را برای ما مشكل تر خواهد كرد.

برانكو افزود: كره شمالی به هیچ وجه تیم ضعیفی نبود و آگاهی داشتم كه این تیم می تواند برای ما خطرناك باشد.

آنها قدرت خود را در دیدار برابر ژاپن پیش از این ثابت كرده بودند.

وی گفت: هیچ تیم ضعیفی در راه صعود به جهام جهانی حضور ندارد و نمی‌توان كره شمالی را تیم ضعیفی قلمداد كرد.

وی ادامه داد:‌ بازیكنان ما میل زیادی برای حمله به كره شمالی داشتند اما دفاع بسته آنها اجازه گلزنی بیشتر را به ما نداد.

برانكو با تمجید از عملكرد خط دفاعی درباره غیبت كعبی و رضایی در دیدار برابر بحرین گفت: تركیب خاصی را برای آن دیدار در نظر گرفته‌ایم اما زود است درباره آن صحبت كنیم اما بازیكنانی همچون بداوی، نصرتی و زارع می‌توانند جایگزین خوبی برای محرومان ما باشند.

منبع:ایسنا

 رضایی به بازی با کره می رسد 

 جمعه ، ایران – کره شمالی