تبیان، دستیار زندگی
شنواره فیلم خیخون مدیر جشنواره فیلم " خیخون " اسپانیا اعلام کرد : در چهلمین دوره این رویداد سینمایی که در پاییز سال جاری برگزار می شود تجلیل ویژه ای از عباس کیارستمی فیلمساز نامی ایران به عمل خواهد آمد. " خوسه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از کیارستمی در جشنواره فیلم خیخون

مدیر جشنواره فیلم " خیخون " اسپانیا اعلام کرد : در چهلمین دوره این رویداد سینمایی که در پاییز سال جاری برگزار می شود تجلیل ویژه ای از عباس کیارستمی فیلمساز نامی ایران به عمل خواهد آمد.

" خوسه لوئیس سیئن فوئگوس " مدیر این جشنواره در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مادرید افزود : تجلیل از کیارستمی ، بخش مهمی از برنامه هایی است که به مناسبت چهل ساله شدن جشنواره فیلم " خیخون " درنظر گرفته شده است . جشنواره فیلم " خیخون " که از قدیمی ترین جشنواره های اروپا محسوب می شود همواره برای تقویت فیلمسازان مستقل و جوان تلاش کرده است . " سئین فوئگوس " از کیارستمی به عنوان یکی از بزرگترین فیلمسازان دنیا نام برد و گفت که بیش از 27 سال است که با آثار وی آشنایی دارد . به عقیده این کارشناس سینمایی ، استقلال عمل و قدرت ابتکار کیارستمی برای هر فیلم سازی در جهان می تواند نمونه باشد .
" سئین فوئگوس" از کیارستمی برای شرکت در این جشنواره دعوت کرده و کیارستمی نیز در این زمینه به وی قول مساعد داده است .

سئین فوئگوس در پاسخ به سوالی مبنی براین که کدام فیلم کیارستمی را ترجیح می دهد گفت : انتخاب بین آنها مشکل است ولی نسبت به فیلم زیر درختان زیتون علاقه بیشتری در خود احساس می کنم .