تبیان، دستیار زندگی
سخنرای شهید چمران در خطبه های پیش از نماز جمعه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدام به روایت شهید چمران (2)

برای خواندن قسمت اول ، کلیک کنید .

این صدام نوكر بود كه در اوج مبارزه ایران علیه آمریكا، پادوى امپریالیسم شد كه به ایران حمله كند. صدام بود كه سیل اسلحه و پول را به كردستان و خوزستان ما سرازیر كرد و بزرگترین توطئه‏هاى ضدانقلابى را پشتیبانى نمود.

و انقلاب ایران به مدت یكسال سكوت كرد، مماشات كرد، تا مگر حربه‏اى و بهانه‏اى به دست نوكران امپریالیسم و صهیونیسم ندهد، اما دریافت كه:

اظهار عجز پیش ستمگر ز ابلهى است

اشك كباب باعث طغیان آتش است

شهید چمران

صدام سفاك به جایى مى‏رسد كه هزاران هزار زن و بچه بیگناه را سوار كامیون كمپرسى مى‏كند و مثل خاكروبه آنها را روى مرز بر زمین مى‏ریزد. زنى كه از خانه خارج شده است و بچه‏اش در خانه به انتظار مادر است، پدرى كه براى خرید دواى فرزند بیمارش خارج شده است، اینها و نظایر اینها به دست جلادان حزب بعث مى‏افتند و از خانه و خانواده خود جدا مى‏شوند و به مرز ریخته مى‏شوند.

و صدام سفاك، بى‏شرمى و خیانت و دنائت را به جایى مى‏رساند كه بزرگترین مرجع عالیقدر عالم عرب را آنقدر شكنجه مى‏كند تا به شهادت مى‏رسد. خواهر بلند پایه او بنت‏الهدى را، كه خود شخصیتى مبارز و بى‏نظیر در دنیاى اسلام است، جلوى برادر شكنجه مى‏كند تا به شهادت مى‏رسد. به راستى كه این یزیدیان روى یزیدیان و شمر را سفید كردند. صدام خونخوار، خود را از خانواده یزید و معاویه مى‏داند و به این نسب كثیف افتخار مى‏كند. حقا كه شایسته چنین نسبى هستى و بیچاره و مفلوك آن یزید كه باید این ننگ بزرگتر را نیز یدك‏كش كند.

صدام، نوكر صهیونیسم و امپریالیسم :

هم‏اكنون صدام برنامه‏هایى را پیاده مى‏كند كه خواست آمریكا و اسراییل است برنامه‏هایى كه آنها قادر به اجراى آن نیستند و لذا به دست صدام سفاك پیاده مى‏كنند، افكار عمومى دنیا و ملتهاى آنها اجازه اجراى چنین جنایتهایى را نمى‏دهند، لذا دست نشانده‏اى احمق و كثیف و خودفروخته مى‏خواهند كه آن خیانتها را پیاده كند و كثیف‏تر و خبیث‏تر از صدام خونخوار، نیافته‏اند. و لذا او را مامور اجراى برنامه‏هاى شوم خود كرده‏ اند.

دیدیم كه آمریكا پس از شكست در مقابل انقلاب اسلامى ایران، دست به توطئه‏هاى زیادى زد تا جایى كه با نیروى نظامى خود ایران را تهدید به جنگ كرد. كشتى‏هاى جنگى خود را به دریاى عمان فرستاد و كماندوهاى خود را در خلیج فارس و سعودیه و تركیه و قبرس پیاده كرد، اما رهبر عالیقدر انقلاب ایران فرمود: "آمریكا غلط مى‏كند كه به ایران حمله كند " و ملت ایران آماده شد تا با چنگ و دندان، كماندوهاى آمریكایى را استقبال كند و آمریكا كه تجربه تلخ ویتنام را پشت سر دارد، حمله نظامى به ایران را به صلاح خویش ندید، لذا دست به محاصره اقتصادى زد و اقمار خود را در اروپا و آسیاى دور وادار كرد كه روابط اقتصادى خود را با ایران قطع كنند.

شهید چمران

اما دیدیم كه ملت ما نه تنها از محاصره اقتصادى نترسید، بلكه آن را با خوشحالى استقبال كرد و خود را براى هر نوع تقبل فشار و تحمل مشكلات آماده نمود. به خصوص ملت ما، تجربه دوران مرحوم مصدق را نیز به خاطر دارد كه بیش از دو سال، ایران را در محاصره اقتصادى خود تحت فشار قرار دادند، اما ملت ما به قدرت ایمان و فداكارى توانست همه احتیاجهاى داخلى خود را برآورده كند، صنعت و زراعت را توسعه دهد و همه استعدادهاى خود را به كار اندازد و به پیشرفتهاى زیادى نایل آید. و یكى از بزرگترین افتخارات دكتر مصدق، همین مقاومت در برابر محاصره اقتصادى دشمن بود كه براى اولین بار بدون درآمد نفت و بدون هیچ كمك خارجى و فقط با تكیه بر صنعت و زراعت داخلى، توانست براى اولین بار بودجه ایران را متعادل كند و حتى صادرات ایران را به 160 درصد واردات برساند.

و ایران را از زیر سلطه اقتصادى استعمارگران برهاند و مى‏بینیم كه استعمارگران پس از شكست اقتصادى، مجبور مى‏شوند دست به كودتا بزنند و با میلیونها دلار پول و كمك سیا، كودتاى ننگین 28 مرداد را براى سقوط دكتر بوجود آورند.

در این روزها نیز، آمریكا به زودى دریافت كه محاصره اقتصادى ایران نه فقط نظام جدید را شكست نمى‏دهد، بلكه باعث تقویت بنیه اقتصادى ایران مى‏شود. حتى فهمید كه جریان نفت نیز قطع مى‏گردد و خود غرب بیشتر ضرر خواهد كرد.

آنگاه آمریكا دست به دامان اسراییل شد تا كماندوهاى اسراییل به خوزستان ما حمله برند و كشور ما را مورد هجوم قرار دهند. ولى به زودى معلوم شد كه در صورت دخول كماندوهاى اسراییلى، ملت ما با پنجه و دندان آنها را تكه تكه خواهند كرد. محال است كه مردم ببینند این جنایت‏پیشگان به خاك میهن ما تعرض مى‏كنند و آنها ساكت بنشینند و سقوط كشور خود را ببینند و اجازه دهند تا طاغوتیان، دوباره بر كشور ما مسلط شوند.

هنگامى كه این نقشه‏هاى شوم نقش بر آب شد، آنگاه آمریكا نوكر دست‏نشانده خود، عراق، را به معركه آورد تا همان توطئه‏هاى كثیف را به دست صدام كثیف پیاده كند. مى‏بینیم كه همین عراق مرزهاى كشور ما را تهدید مى‏كند، به پاسگاههاى مرزى ما حمله مى‏كند، لوله‏هاى نفت را در خوزستان منفجر مى‏كند، پایگاههاى رادار را به آتش مى‏كشد، در میدان‏ها و خانه‏ها و راهها بمب و مین مى‏گذارد و بیگناهان را به خاك و خون مى‏كشد تا امنیت منطقه را سلب نماید و به خیال خود، مردم را مایوس و ناامید نماید و محیط را براى یك كودتاى نظامى آماده كند. اما رژیم فاسد و ظالم عراق، باید بداند كه اگر نیروهاى عراقى وارد خاك ایران شوند، ملت ما با چنگ و دندان علیه آنها مى‏جنگد و آنها را از خاك خود بیرون مى‏ریزد.

ولى در مقابل اگر ارتش ایران وارد عمل شود، محرومین و مستضعفین عراق ارتش ما را در دل خود و بر چشم خود قرار خواهند داد و از صمیم قلب از آن استقبال خواهند كرد. قدرت ما در اینجا نهفته است كه ملت ما پشتیبان ارتش است و ضعف عراق نیز در همین حقیقت است كه ملت عراق، دشمن سرسخت سفاك صدام حسین است و صدام وحشت دارد كه حتى نیروهاى نظامى خود را از اطراف دور كند، زیرا نظامش سرنگون مى‏شود.

شهید چمران

ما نه تنها از هجوم عراق به خاك میهن خود وحشتى نداریم، بلكه حتى آرزو مى‏كنیم تا نبرد را به سرزمین مقدس كربلا برسانیم و حسین‏وار به استقبال شهادت برویم و در روز آخر با اصحاب امام حسین(ع) محشور شویم. صدام خونخوار به ضعف خود آگاهى دارد و از درگیرى مستقیم با ارتش ایران وحشت مى‏كند و به این علت، با اعمال ناجوانمردانه و موذیانه دست مى‏زند.

سقوط رژیم صدام تنها راه علاج :

نبرد حق و باطل به اوج خود رسیده است، و راه بازگشت وجود ندارد، و ما اعلام مى‏كنیم، كسانى كه مى‏خواهند بین ایران و عراق میانجیگرى كنند، بدانند، كه میان ما و عراق خط سرخ شهادت كشیده شده است، و تا سقوط قطعى صدام سفاك ادامه خواهد یافت، و ما هر نوع میانجیگرى را عملى علیه انقلاب ایران و علیه خط مكتبى اسلامى و علیه خون پاك شهدا به حساب مى‏آوریم.

رژیم سفاك عراق نوكر آمریكا و دستیار اسراییل است - آیا كسى مى‏خواهد بین ایران و آمریكا میانجیگرى كند؟ آیا كسى انتظار دارد كه بین ما و اسراییل واسطه شود؟ اصلاً و ابدا چنین وساطتى را نمى‏پذیریم و خط مكتبى ما اجازه نمى‏دهد كه دست در دست مجرم و ظالم و طاغوت بگذاریم.


منبع :

ساجد

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا