تبیان، دستیار زندگی
یک کاربر تبیانی و سفر به تبیان 5 سال بعد و اینک بازخوانی این سفر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتیبه سریال پنجمین خورشید در دست یک تبیانی

خورشید پنجم

تبیان رو تو سال 81 یادتونه؟ وقتی تازه افتتاح شده بود. تبیان فعلی رو با تبیان اون سال مقایسه کنید. شما فکر می کردید تبیان اینجوری بشه؟ حالا فرض کنید 5 سال گذشته و ما تو سال 93 هستیم. شما فکر می کنید تبیان چه جوری شده؟ انتظار دارید تبیان چه تغییراتی کنه؟ چه سرویس ها و خدماتی رو ارائه کنه؟

این اتفاق برای یکی از کاربرای قدیمی و فعال بخش ثبت مطلب افتاده بر حسب اتفاق کتیبه سریال پنجمین خورشید دست ایشون افتاده رفتن به سال 93 و برگشتن و حالا اوضاع تبیان رو در 5 سال آینده بشنوید از زبان ایشون:

چند وقت نبودم یادتونه؟ آخه گوی سریال  پنجمین خورشید دستم بود رفته بودم پنج سال دیگه! حدود سال 93! توی این مدت هم فقط توی تبیان بودم! شاخ درآورده بودم آخه خیلی تغییر کرده بود!

می خواید بدونید چی دیدم؟ البته فقط جاهاییش رو که خودم علاقه ی زیادی داشتم رو چک کردم جاهای دیگش نرسیدم.

پس گوش کنید ببینید چی شده بود!

بزرگترین دانشگاه مجازی تبیان در ایران و آسیا راه اندازی شده بود. در این دانشگاه تمامی علوم مورد تدریس می شد و معتبرترین مدارک رو ارائه میدادن و شما فقط مدرک توی دستتون نبودوکوله باری از علم روی دوشتون بود!

بزرگترین پایگاه آپلود مذهبی در دنیا توسط تبیان راه اندازی شده بود.

در ثبت مطلب دیگر برنده ای وجود نداشت. در حقیقت هر کس مطلبی جدید که در جایی ثبت نشده بود ثبت می کرد (یعنی دسته اول و از طریق خودش نه کپی) به ازای هر مطلب مبلغی در یافت میکرد. (یعنی تحولی عظیم در ثبت مطالب روزانه)

اینترنت ADSL  تبیان راه اندازی شده بود. اینترنت ADSL  خودمون رو از تبیان میگرفتیم! (و به ازای برنده شدن ترافیک رایگان بهمون اضافه  میشد)

بخش گروه تخصصی لوازم خانگی تبیان راه اندازی شده بود! در این بخش کارشناسان به شما کمک میکردن که شما با توجه به مبلغی که در دست دارید بهترین لوازم را برای منزل تهیه کنید.

این لابه لا یه پیام بازگانی هم تقدیم کنم: دبیر سیستم ... رو یادتونه؟ بازنشست شده بود. هر روز میدیدمش همش میگفت دلم برای تبیان تنگ شده.

سفر های زیارتی  با کاروان تبیان راه اندازی شده بود! مکه، مدینه، کربلا، سوریه  و... و راهیان نور

بخش مشاوره آنلاین تبیان راه اندازی شده بود. در این بخش مشکلات خودتون رو در هر زمینه ای به صورت آنلاین حل میکردید.

اون موقع  هر کس عضو جدیدی رو به تبیان معرفی میکرد امتیاز میگرفت! هر چقدر هم فعالیت عضو معرفی شده بیشتر میشد امتیاز شما هم بیشتر میشد (میشه گفت هرمی مثبت)

تو هر شهری یه هیئت مذهبی و فرهنگی به نام تبیان راه اندازی شده بود و برای خودشون فعالیت میکردن. خیلی جالب بود.

بخش مشاوره مشکلات شرعی هم راه افتاده بود. هم مشکلت رو حل میکردن و هم اگه کسی شبهه ای داشت برطرف میکردن من که خودم با این قسمتش خیلی حال کردم هر کس ازم سئوالی میپرسد در مورد شیعه نمیتونستم جواب بدم سریع از تبیان کمک میگرفتم و جواب طرف رو میدادم!

راستی قالب سایت هم عوض شده بود از این سادگی و ... در اومده بود خیلی قشنگ و روان شده بود (الان که بخوای یه چیز رو پیدا کنی باید کلی دنبالش بگردی! و از نصف چیزایی هم که توی سایت قرار میگیره خبر نداری) ولی اون موقع کلی تغییر کرده بود.

آخ داشت یادم میرفت، سفرهای استانی مسئولین تبیان خیلی جالب بود هماهنگ میکردن با بچه هایی که توی تبیان عضو هستن و یه جلسه میذاشتن و بسته به نیاز اون شهر توی اون شهر تبیان فعالیت خودش رو شروع میکرد.

بخش درد دل های مردم با مسئولین هم راه اندازی شده بود ! یعنی مشکلاتتون رو به گوش مسئولین میرسوندید بدون کم و کاست که بعضی از این پایین دستی ها مشکلات مردم رو وارونه به بالا دستی ها جلوه ندن که مسئولین فکر کنن مردم مشکلی ندارن.

یه بخش دیگه راه اندازی شده بود به اسم {پیشنهاد بدید!} این بخشش هم خیلی به دلم نشست آخه تا اون موقع چند سالی میشد که پیشنهاد میدادم! تبیان به پیشنهاد خیلی از بچه ها عمل کرده بود! تا دلتون بخواد هم عضو هاشون به همین خاطر زیاد شده بود.

بخش خطاطی هم راه اندازی شده بود! توی این بخش متن مورد نظر رو میدادید نوع خط رو هم انتخاب میکردید متن رو براتون مینوشتند در عوضش از امتیازاتتون کم می کردن! این یکی هم خوب بود.

بخش آموزشگاه هم راه اندازی شده بود! توی این آموزشگاه هم برای آقایون آموزش بود هم برای خانوما هم برای بچه ها هم برای جَوونا ... این یکی هم خوب بود توی هر بخشی یه استاد خبره توی کارش گذاشته بودن درس میداد. البته درساش به این صورت بود که متن درس نوشته شده بود مرحله به مرحله و از پایه تدریس میشد . بعضی از درساش رو میگم: کامپیوتر، الکترونیک،نقاشی، و... برای خانم ها هم خیاطی و آشپزی و ...، البته من داشتم آشپزیش رو یاد میگرفتم!!!! چون فکر کنم یه روزی به دردم بخوره...

این یکی رو بیشتر از بقیه خوشم اومد. یه چیزی که توی ثبت مطلب خیلی ازش رنج میبردم! این بود که عده ی محدودی که بهشون نظر میدادی و اصلا توجهی به حرفات نداشتن بالاخره سر به راه شدن و کاملا روابطشون با بقیه کاملا دوستانه کرده بودن و هر کی بهشون نظر میداد جوابش میدادن و انتقاد پذیر شده بودن!

یکی دیگش این بود که تبیان برای فروشگاهش توی هر شهری نمایندگی گرفته بود! نمایندگی تبیان! و هر کاربر تبیانی میتونست بره خرید کنه و با تخفیف ویژه یه کارت هایی داده بودن خیلی باحال بود!! مثل کارت سوخت! امتیازات توش ذخیره شده بود میرفتی خرید میکردی ازش کم میشد!

یه آماری هم از اون موقع بدم بد نیست تعداد بازدید سایت شده بود 12403542012 این یکی رو یادم مونده البته خیلی چیزایی دیگه بود روی کاغذ یاداشت کرده بودم اما وقتی برگشتم دیدم هیچی روی کاغذ نیست انگار وقتی بر گشتم از اونور همه چی پاک شده بود! تعداد تبیانی های تایید نهایی تا اون موقع شده بود 6350423 (البته اگه تبیان بخش پیشنهادات رو راه اندازی کنه خیلی زود تر به این آمار میرسه).

یه خلاصه از بعضی بخش های دیگه هم بدم : وبلاگ تبیان رو که رفتید دیگه؟ گزینه ی ویرایش قالب هم اضافه شده بود.

استخاره آنلاین راه اندازی شده بود.

فروشگاه تبیان تمام لوازم خانگی رو اضافه کرده بود و ...

تا همینجاشو بیشتر یادم نمونده بود، گفتم که

روی کاغذ نوشته بودم وقتی برگشتم چیزی باقی نمونده بود از نوشته هام!!

راستی یه خبر خوش تبیان از سال 89 قراره بخش آپلود رو برای کاربران تایید نهاییش راه اندازی کنه ...

اگه بخواد عقب بیفته  از آخرین خورشیدم استفاده میکنم و میرم 5 سال دیگه که همه چی خیلی بهتر بود ...

مصطفی حاجئی

بخش مطالب روزانه اعضا

خورشید پنجم
خب حالا نوبت شماست!
کتیبه این سریال حالا افتاد دست شما، شما که این مطلب رو خوندید، شما هم میتونید سفر کنید به 5 سال آینده و برگردید.
این کتیبه این بار اونقدر خورشید داره که هر کدوم از کاربرای تبیان یه بار برن و برگردن. پس از این فرصت استفاده کنید، در زمان سفر کنید و از تبیان 5 سال آینده بازدید کنید.
یادتون باشه وقتی برگشتید برای ما بنویسید چی دیدید.
منتظر دریافت مشاهدات شما هستیم.


تنظیم برای تبیان: واحد امور کاربران سایت تبیان