تبیان، دستیار زندگی
سختی کار، حوادث محیطی و شیفت‌ های کاری می‌ تواند، آسیب ‌هایی را به سلامت روانی مردان وارد کند و از نظر بهداشتی باید برنامه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آقایان ! مراقب روان خود باشید

سختی کار و کارهای شیفتی به سلامت مردان آسیب وارد می ‌کند

خستگی در مردان

سختی کار، حوادث محیطی و شیفت‌ های کاری می‌ تواند، آسیب ‌هایی را به سلامت روانی مردان وارد کند و از نظر بهداشتی باید برنامه ‌هایی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمدباقر صابری زفرقندی مدیر کل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در نشست خبری روز ملی مردان که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت:  بیماری ‌های روانی و اعتیاد در کشور بیشتر مردان را گرفتار می‌ کند و چون حوادث بیشترین میزان مرگ و میر مردان را به وجود می‌ آورد، اغلب به دنبال حوادث، اختلالات روانپزشکی نیز بروز می ‌کند.

وی افزود: بحث پیشگیری از اعتیاد از جمله وظایف وزارت بهداشت است. به این ترتیب برنامه ‌های وزارت بهداشت به سمت کاهش اعتیاد و ادغام برنامه ی کاهش آن در نظام شبکه پیش می ‌رود.

اما متأسفانه مراکز خارج از وزارت بهداشت در موضع پیشگیری از اعتیاد، کمتر این وزارتخانه را در نظر می ‌گیرند و این امر از نواقص عمده پیشگیری از اعتیاد است. با نادیده گرفتن نظام شبکه در بحث اعتیاد، پیشگیری از اعتیاد به جایی نخواهد رسید.

اعتیاد یک اختلال رفتاری است که به مداخلات پیچیده ‌ای نیاز دارد و در این زمینه در حال حاضر خدمات درمانی در کشور از لحاظ کمی و کیفی توسعه یافته است و دسترسی به آن نسبت به گذشته بسیار تسهیل شده است.

صابری زفرقندی گفت: افسردگی در رأس اختلالات روانپزشکی است و سختی کار و کارهای شیفتی، آسیب سلامت روان مردان را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: ‌اختلالات روانپزشکی سومین یا چهارمین رتبه بیماری ‌ها در کشور است که در زنان و مردان متفاوت است. افسردگی در رأس اختلالات روانپزشکی است که در زنان شایع ‌تر است. بحث‌ های اختلالات روانپزشکی به صورت عام هستند و تمام برنامه‌ هایی که در کشور اجرا می ‌شوند شامل مردان نیز می ‌شود.

صابری زفرقندی با بیان این که سختی کار، حوادث محیطی کار و شیفت‌ های کاری می ‌تواند، آسیب‌ هایی را به سلامت روانی مردان وارد کند، گفت: بنابراین از منظر بهداشتی باید برنامه‌ هایی برای این منظور در نظر گرفته شود.

اگر می خواهید با پزشکان سایت درباره بیماری های مردان مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

*مطالب مرتبط:

چگونه استرس كاری را کم کنیم؟

اضافه‌کاری، ممنوع!

فشار روانی در محیط کار و افزایش...

کار زیاد، ناکارتان نکند!

خستگی روانی ناشی از کار

سردرد، مشکل همیشگی کارمندان

عوارض بی خوابی در مشاغل حساس

روش های ساده برای مقابله با استرس در محل كار و زندگی

روشهایی برای كاهش استرس در محیط كار (1)

چه كنیم تا در محیط كارمان آرامش داشته باشیم؟ (2)

اگر در محیط كارتان دچار استرس هستید... (3)

یك روز كاری بدون استرس خواهید داشت (4)

چند راهكار ساده برای رفع استرس در محیط كار (5)

وقتی روان، جسم را بیمار می‌ کند

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.