تبیان، دستیار زندگی
مصاحبه با DPA آزادى براى 80 هزار نفر است نه 120 هزار نفر خبرگزارى ایسنا دیروز خبرى از قول خبرگزارى DPA آلمان مخابره كرد كه در آن جملاتى از سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین المللى فوتبال چاپ شده بود. سپ بلاتر در این مصاحبه گفته بود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس فدراسیون بین المللى فوتبال در مصاحبه با DPA

آزادى براى 80 هزار نفر است نه 120 هزار نفر

خبرگزارى ایسنا دیروز خبرى از قول خبرگزارى DPA آلمان مخابره كرد كه در آن جملاتى از سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین المللى فوتبال چاپ شده بود. سپ بلاتر در این مصاحبه گفته بود: «نباید در هیچ ورزشگاه فوتبال در جهان حادثه یى مانند ورزشگاه آزادى تهران اتفاق بیفتد.»

البته موضوع مصاحبه با سپ بلاتر درباره ورزشگاه آزادى و حادثه پنجم فروردین نبوده. در این مصاحبه از بلاتر درباره امنیت ورزشگاه ها در جام جهانى آلمان سؤال شده كه رییس فدراسیون بین المللى فوتبال در جواب خود گفته: «با توجه به امنیت ورزشگاه ها در آلمان نگرانى در این باره نداریم. كلیه ملاحظات امنیتى دیگر هم لحاظ شده است. حادثه آخرى كه در ایران پیش آمد نباید مجدداً پیش بیاید. در استادیومى كه فقط براى 80 هزار نفر جا دارد نباید 120 هزار تماشاگر حضور داشته باشند. ما نباید تماشاگران را قربانى جاذبه فوتبال كنیم.»

این حرف هاى سپ بلاتر اشاره به حادثه پنجم فروردین ورزشگاه آزادى تهران دارد كه در آن 7 نفر از تماشاگران جان خود را از دست دادند و در پى آن فیفا در واكنشى به این حادثه جریمه 30 هزار فرانكى و حضور تنها 50 هزار تماشاگر در دیدار برابر كره شمالى را در نظر گرفت. به نظر مى رسد صحبت هاى رییس فیفا فقط در حد مصاحبه بوده و بیانیه یا اطلاعیه یى درباره آن به فدراسیون فوتبال ایران ارسال نشده. عباس وزیرى عضو كمیته بین المللى فدراسیون مى گوید: «این صحبت ها فقط مصاحبه هستند و من هم از محتواى آن خبر ندارم. صحبت هایى بوده كه در یك مصاحبه مطرح شده و به فدراسیون ایران هم چیزى ارسال نشده كه ما را ملزم كند حداكثر 80 هزار تماشاگر را راه بدهیم.» در عین حال این عضو فدراسیون اطلاعى از موضع فدراسیون در مقابل این صحبت ها ندارد و مى گوید: «هر وقت بیانیه یى به دست ما برسد آن وقت موضع فدراسیون را روى سایت رسمى خودمان اعلام مى كنیم.»

ابتكار حراست سازمان تربیت بدنی

محل های فروش بلیت بازی ایران و کره