تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: باید از تكرار و روزمرگی بپرهیزیم و از اندیشمندان، فرهیختگان و هنرمندان و اصحاب فرهنگ بخواهیم تا آثار فاخری با موضوعات مرتبط با این امام بزرگوار خلق كرده و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آثار فاخري درباره امام رضا(ع)
وزیر ارشاد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشستي با اعضاي شوراي سياستگذاري جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا (ع) گفت: بايد از تكرار و روزمرگي بپرهيزيم و از انديشمندان، فرهيختگان و هنرمندان و اصحاب فرهنگ بخواهيم تا آثار فاخري با موضوعات مرتبط با اين امام بزرگوار خلق كرده و به جامعه ارايه دهند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشستی با اعضاي شوراي سياستگذاری جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا (ع)، بر ارتقای كيفي اين جشنواره، كنار توسعه كمي آن تاكيد كرد و اظهار داشت : فعاليت‌هاي تحقيقاتی گسترده و مستمر درباره جنبه‌هاي مختلف زندگي اين امام مي‌تواند نقش موثري در ارتقای كيفي آن داشته باشد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيد‌محمد حسيني، فلسفه و هدف اصلي برپايي جشنواره فرهنگي و هنري رضوي را معرفي مكتب اسلام از ديدگاه امام رضا (ع) دانست و توضيح داد: در برگزاري اين جشنواره نبايد تنها به نقل زندگي‌نامه ايشان و برخي از مسايل عادي بسنده كرد، بلكه بايد به معارف عميق و ناب آن حضرت در موضوعات، سوژه‌ها و مباحث اعتقادي، تاريخي و قرآني توجه ويژه‌اي مبذول داريم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه سخنان خود، مشاركت گسترده‌تر و موثر‌تر دستگاه‌ها و سازمان‌هايي چون شهرداري‌ها، كانون‌هاي مساجد و آموزش و پرورش را در برپايي و رونق بيشتر جشنواره به ويژه مردمي كردن آن موثر بيان كرد و افزود: دامنه اين جشنواره بايد در ميان مردم گسترده‌تر شود و تنها خواص جامعه را متاثر نكند.

وي با بيان اينكه فقط با ساخت يك تئاتر و سمفوني خاص براي عده‌اي محدود نمي‌توان به اهداف عالي اين جشنواره دست يافت، بر ضرورت آسيب‌شناسي و ارزيابي دقيق جشنواره رضوي تاكيد كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين پيشنهاد كرد طي يك فراخوان از تمامي اهالي فرهنگ و هنر خواسته شود تا طرح‌ها ، نظرات ، پيشنهادات و نوآوري‌هاي خود را به دبير‌خانه جشنواره اعلام كنند.

وي افزود: بايد از تكرار و روزمرگي بپرهيزيم و از انديشمندان، فرهيختگان و هنرمندان و اصحاب فرهنگ بخواهيم تا آثار فاخري با موضوعات مرتبط با اين امام بزرگوار خلق كرده و به جامعه ارايه دهند.

حسيني همچنين با اشاره به ضرورت جريان سازي رسانه‌اي و خبري گسترده و هدفمند جشنواره رضوي ، خواستار حضور گسترده تر سازمان صدا و سيما در معرفي اين جشنواره شد.

وي تاكيد كرد: اتحاديه راديو و تلويزيون جهان اسلام، اداره كل مطبوعات خارجي و دفاتر رسانه‌هاي خارجي در ايران در موضوع آثار و معارف زندگي امام هشتم (ع) به طور جدي فعال شوند تا شاهد موج رسانه اي قوي در اين حوزه باشيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اشاره به راه‌اندازي انجمن شعر «امين» كه در دستور كار اين وزارتخانه قرار دارد، اظهار داشت: در اين انجمن كه محفلي است براي حضور افراد دلسوز، متدين و متعهد انقلاب مي‌توان بخشي از فعاليت‌های آن را به موضوع امام رضا ( ع) اختصاص داد.

وي همچنين از اعضاي اين نشست خواست تا تعداد اماكن، مدارس و اسامي اي را كه به نام اين حضرت نامگذاري شده اند، به شكل نمادين و سمبوليك در جشنواره ارايه كنند.

در ادامه اين نشست دكتر محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوي بر گسترش كمي و كيفي جشنواره، حضور فعال‌تر و گسترده‌تر كشورهاي خارجي و اهداي جوايز و هدايايي در خور و شان امام رضا(ع) تاكيد كرد.

وي بر معرفي امام رضا (ع) به عنوان عالم آل‌احمد تاكيد كرد و ادامه داد: بايد ايشان را به كيفيت زيارت معرفی كنيم.