تبیان، دستیار زندگی
نسى صعود كرد فوتسال نفس كشید سرانجام ایران بعد از 24 ساعت دلهره و اضطراب توانست به همراه ژاپن به دور بعدى رقابت هاى قهرمانى فوتسال آسیا راه پیدا كند. البته شاگردان ژوراندیرو صعود خود را مدیون ژاپنى هستند كه در بازى اول این گر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژاپن برد و ایران با خوش شانسى صعود كرد

فوتسال نفس كشید

سرانجام ایران بعد از 24 ساعت دلهره و اضطراب توانست به همراه ژاپن به دور بعدى رقابت هاى قهرمانى فوتسال آسیا راه پیدا كند.

البته شاگردان ژوراندیرو صعود خود را مدیون ژاپنى هستند كه در بازى اول این گروه با شكست 4 بر 2 تایلند مانع از صعود دیگر حریف آسیاى شرقى به دور بعدى شد.

ایران روز گذشته با نتیجه پرگل 10 بر 3 چین، ضعیف ترین تیم گروه G را شكست داد تا با 4 امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به تایوان صعود كننده دوم باشد.

گرچه احتمال تبانى در دیدار ژاپن - تایلند شنیده مى شد اما دو تیم آسیاى شرقى جدا از این مسائل وارد بازى شدند.

ژاپن دیروز با شكست تایلند 9 امتیازى شد و به عنوان تیم اول این گروه در مرحله بعدى باید مقابل قرقیزستانى قرار بگیرد كه روز گذشته 6 بر 2 بازى را به ازبكستان باخت. همزمان ایران مقابل ازبكستان قرار مى گیرد.

حریف در این دوره از رقابت هاى آسیایى بسیار قدرتمند نشان داده و در گروه H این مرحله با شكست قرقیزستان، كویت و تاجیكستان به ایران رسیده. ژوراندیرو سرمربى تیم ملى فوتسال بعد از شكست سنگین چین تأكید كرد ایران هنوز تیمى نیست كه او مى خواهد. سرمربى برزیلى تیم ملى مى گوید: «همه از ما انتظار زیادى دارند. به هر حال ایران در 6 دوره اخیر بازیها قهرمان شد. پس این انتظارات بیهوده نیست. تیم ما گرچه در مرحله مقدماتى با امتیاز كامل صعود كرد اما در دور دوم تا حدودى ضعیف نشان داد.

ما مقابل ژاپن باختیم، با تایلند مساوى كردیم و چین را بردیم. این نشان مى دهد حركت مان در این مرحله رو به جلو بوده. امیدوار هستیم در بازیهاى بعدى هم این روند را حفظ كنیم.»

به نظر ژوراندیرو ازبكستان حریف خطرناكى براى ایران است. او ادامه مى دهد: «آنها این مسأله را ثابت كردند. بى شك ازبكستان یكى از مدعیان قهرمانى رقابت ها است. امیدوارم بتوانیم در ادامه بازیها از قهرمانى هاى گذشته دفاع كنیم.»

در مقابل چین ایران مى توانست گل هاى بیشترى به ثمر برساند. هت تریك زارعى، دو گل شمسایى و گل هاى حیدریان و هاشمیان تنها گوشه هایى از این بازى بود. ژوراندیرو مى گوید: «مشكل گلزنى مان تا حدودى حل شده امروز بچه ها از بیشتر موقعیت ها استفاده كردند.»

امروزایران به مصاف ازبكستان مى رود و در طرف دیگر قزاقستان و ژاپن بازى مى كنند.

نتایج كامل بازیها و جدول گروه G و H به شرح زیر است:

ژاپن 4 - تایلند 2

ایران 10 - چین 3

ازبكستان 6 - قرقیزستان 2

كویت 8 - تاجیكستان 5

پیامدهای ناکامی فوتسال ایران

پیروزی پر گل ایران برابر بوتان