تبیان، دستیار زندگی
شهید حبیب غنی‌پور، نویسنده مجموعه داستان عمو سبدی سال 1343 در محله جی واقع در جنوب غربی تهران، چشم به جهان گشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عمو سبدی

داستان‌های شهید "حبیب غنی‌پور" برای نوجوانان

شهید حبیب غنی پور

انتشارات سوره مهر در آستانه برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، مجموعه داستان "عمو سبدی" نوشته این شهید را برای سومین‌بار منتشر می‌كند. این کتاب در برگیرنده 3 داستان کوتاه برای گروه سنی نوجوان است.

به گزارش ایبنا این مجموعه 3 داستان با عناوین؛ "عمو سبدی"، "صندوق" و "لب کلفت" دارد.

"عمو سبدی"، داستان مردی است که دخترش در اثر حادثه تصادف در بیمارستان بستری شده و از آنجا كه همیشه با سبدی که در دست دارد تعدادی اسباب‌بازی برای دخترش و دیگر کودکان بستری شده در بیمارستان می‌برد، مورد توجه و کنجکاوی آن‌ها قرار می‌گیرد.

داستان "صندوق" نیز ماجرای مردی است که به بهانه کمک به مردم حادثه ‌دیده در رودخانه، صندوقی را با محتویات غذا به آب می‌اندازد و مورد سرزنش اطرافیان واقع می‌شود. اما عده‌ای که وی را سرزنش می‌کردند، روزی به کمک صندوق‌هایی كه در آب انداخته نجات می‌یابند.

کتاب "عمو سبدی" نوشته شهید حبیب غنی‌پور در قطع پالتویی و 40 صفحه، و بهای 14 هزار ریال توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم می‌رسد.

داستان "لب کلفت" نیز قصه پسربچه‌ای است که یک روز صبح از خواب برمی‌خیزد و متوجه تورم لب‌هایش می‌شود.

شهید حبیب غنی‌پور، نویسنده مجموعه داستان "عمو سبدی" سال 1343 در محله جی واقع در جنوب غربی تهران، چشم به جهان گشود.

عمده‌ترین فعالیت ادبی او در سال 1359 با انتشار اولین کتاب "سوره، بچه‌های مسجد" به بار نشست. از دیگر فعالیت‌های شهید غنی‌پور می‌توان به تدریس در مدرسه شهید چمران تهران و همکاری با دو مجله "کیهان بچه‌ها" و "رشد جوان" اشاره کرد.

کتاب

حبیب غنی‌پور یكی از اعضای شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) بود كه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و پس از شهادت وی دیگر اعضای شورای نویسندگان به مدیریت امیر حسین فردی تصمیم به برگزاری جایزه‌ای به نام این شهید گرفتند.

اختتامیه نهمین جشنواره كتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، 12 اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

کتاب "عمو سبدی" نوشته شهید حبیب غنی‌پور در قطع پالتویی و 40 صفحه، با شمار گان 2500 نسخه و بهای 14 هزار ریال توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم می‌رسد. این اثر را انتشارات رویش در سال 1368 برای اولین‌بار منتشر کرد.


تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی