تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه فرهنگی - هنری حوزه را عنوان کرد: حمایت از هنرمندان کشور و ترویج هنر بومی حمایت از هنرمندان کشور و ترویج هنر بومی ، هدف چهارمین نمایشگاه محصولات فرهنگی ، هنری و آموزشی حوزه هنری است . محمدرضا گلمکانی دبیر چهارمین نمای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمدرضا گلمکانی اهداف نمایشگاه فرهنگی - هنری حوزه را عنوان کرد: حمایت از هنرمندان کشور و ترویج هنر بومی

حمایت از هنرمندان کشور و ترویج هنر بومی ، هدف چهارمین نمایشگاه محصولات فرهنگی ، هنری و آموزشی حوزه هنری است .

محمدرضا گلمکانی دبیر چهارمین نمایشگاه محصولات فرهنگی ، هنری و آموزشی در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه ضمن اعلام این مطلب گفت: " در این دوره سعی داریم تا با برنامه هایی که تدارک دیده ایم میان تولیدکنندگان آثار و متقاضیان محصولات فرهنگی و هنری تبادل برقرار کنیم تا علاقه مندان بیشتری با آثار هنرمندان شرکت کننده آشنا شوند . "

وی درادامه گفت : " در چهارمین نمایشگاه ، آثار هنرمندان در شش گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی ، هنرهای تجسمی ، هنرهای موسیقی ، هنرهای تصویری ، هنرهای نمایشی و گروه های آموزشی ارائه می شود . "

دبیر چهارمین نمایشگاه محصولات فرهنگی ، هنری وآموزشی افزود: " امسال علاوه بر ارائه آثار هنری شرکت کننده در نمایشگاه ، برگزاری جشن هم خواهیم داشت که شامل اجرای برنامه های هنری ، نشست های هنری و مسابقات فرهنگی است »

وی در خصوص نظارت برنوع آثار ارائه شده اظهار داشت : « آثار ارائه شده توسط کارشناسان حوزه هنری و شورای سیاستگذاری نمایشگاه بازبینی می شود و پس از تایید ، آثار در نمایشگاه ارائه می شود. در واقع هر نوع اثر فرهنگی هنری و آموزشی مورد تایید قرار نمی گیرد و آثار باید حداقل ویژگی های مورد تایید شورای سیاستگذاری نمایشگاه را دارا باشد »  گفتنی است این نمایشگاه در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود .

نمایشگاه کاریکاتور در خانه کاریکاتور ایران

نخستین نمایشگاه گروهی چند نفر از هنرجویان خانه کاریکاتور ، درنگارخانه کاریکاتور وابسته به سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران برگزار می شود . به گزارش واحد مرکزی خبر این نمایشگاه شامل 50 اثر سیاه و سفید و رنگی با مضامین مختلف اجتماعی از هنرمندان جوان نظیر: علیرضا ابوسعیدی ، سیروس کشاورز، بهاره زارع ، الناز کلکتی و موناباقری است .

علاقمندان برای دیدن این نمایشگاه می توانند از

17 تا 24

شهریور

به

خ شریعتی تقاطع بزرگراه شهید همت خ گل نبی غربی م کتابی شماره 60

مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاع بیشتر با تلفن

2251563

تماس بگیرید .

36 فیلم متقاضی حضور در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان

به نقل از روزنامه جام جم

17 شهریور

81

:

گروه رسانه : 36 فیلم کوتاه ، نیمه بلند و سینمایی متقاضی شرکت در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شدند.

جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با اعلام این مطلب اسامی فیلمهای متقاضی شرکت در بخش مسابقه سینمای ایران را بدین شرح عنوان کرد:

فیلم های کوتاه و نیمه بلند :

از نقطه تا ... ( حسن ساروقی ) ، اولین روز ( محمدحسن حیاتی پور) ، باد گیسوانت را شانه خواهد زد ( سامان سالور ) ، باران شادی ( ناهید شمس دولت ) ، پاییز ( ایلی عاج ) ،پروانه های نینوا. 2 (حسن ساروقی ) ، تولد ( احمد فراونده ) ، ثانیه سی وچهار ( حسین اکرمی ) ، جزیره ( صفورااحمدی ) ، چولمن ( محمدرضا ثقفی ) ، خاک خوب ( علی زمانی عصمتی )، خودم پیدا کردم ( بهزاد فراهت ) ، درسی برای فردا ( رضا حیدر نژاد ) ، رقص پروانه ها ( حسین اکرمی ) ، رویای نورانی کرم کوچولو ( ملاحت حسینی ) ، زبان خاموشی ( علیرضااکبرپور ) ، سپید مثل زغال ( ناصر ناصرپور ) ، شاپرک ( احمد فراونده ) ، طرح رنگ نقطه ( ابوالفضل کریمی اصل ) ، فرود ( حسین اکرمی ) ، کشتی نوح ( علی اصغرزاده) ، بازاره ( محمدرضا گوهری ) ، میهمان ( عرش پورزارعی ) ، نقش های خودمانی ( حسین اکرمی ) ، نقطه سرخط ( سعید زارعیان ) ، نگار ( میر دولت موسوی ) .

ضبط موسیقی در استودیوی حوزه هنری

5 اثر موسیقی از آثار فردین کریم خاوری ، دهقان ، برادران صفری ، کیوان ساکت و مجید درخشانی در استودیو موسیقی حوزه هنری در حال ضبط می باشند .

موسیقی سنتی بدون کلام از فردین کریم خاوری ، دو نوازی کمانچه و تنبک با آهنگسازی دهقان ، موسیقی سنتی تار و آواز از کیوان ساکت ، ارکستر موسیقی سنتی آثار مجید درخشانی آهنگساز ایرانی مقیم آلمان ؛ در زمینه موسیقی پاپ ، اثری به خوانندگی و آهنگسازی برادران صفری ،از آثاری هستند که در استودیوی موسیقی این مرکز در حال اجرا وضبط می باشند.

سومین همایش رپرتاژ تئاتر مدرن

سومین همایش رپرتاژ تئاتر مدرن با عنوان « هنریک ایبسن ، پیشگام عرصه نواندیشی درتئاتر معاصر » توسط حوزه هنری بوشهر برگزار می شود .

این همایش در دو بخش پژوهش های تئاتر و کارهای اجرایی برای صحنه با هدف آشنایی با جهش های نوین در عرصه هنر تئاتر و شناخت تخصصی برگزار می گردد . هر دوره از این همایش به نام یک نویسنده بزرگ تئاتر است .

سومین همایش رپرتاژ تئاتر مدرن درباره اندیشه ها و آثار « هنریک ایبسن » می باشد .

در بخش پژوهش ، تحقیقات تخصصی در زمینه زندگی و آثار هنریک ایبسن و در بخش کارهای اجرایی ، متون نمایشی از نمایشنامه های چاپ شده می تواند در این همایش شرکت کند و اولویت با نمایشنامه های ایبسن است .

سومین همایش رپرتاژ تئاتر مدرن

نیمه دوم آذر ماه

برگزار می شود و علاقه مندان جهت شرکت در این همایش می توانند متون نمایشی خود را برای بخش کارهای اجرایی تا

20 مهر

ماه

و تحقیقات خود را دربخش پژوهش های تئاتر تا

15 آبان

ماه

سال جاری به حوزه هنری بوشهر واقع در میدان قدس روبه روی فروشگاه مرکزی شهر و روستا ارسال کنند .

مهرجویی مهمان ماهان را می سازد

داریوش مهرجویی سازنده آثار تحسین شده ای چون گاو، دایره، سارا ، پری، لیلا و درخت گلابی قصد دارد نوشته ای از هوشنگ مرادی کرمانی را کارگردانی کند.این قصه، مهمان ماهان نام دارد و بازنویسی فیلمنامه را خود مهرجویی انجام می دهد . این اثر به صورت فیلم/مجموعه ساخته می شود و سیما فیلم تهیه کننده آن خواهد بود . مهمان ماهان احتمالا در شش قسمت تولید می شودو محمدرضا شریفی نیا دستیار اول کارگردان و برنامه ریز خواهد بود .

یکصد بازارچه هنر در تهران راه اندازی می شود

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران گفت : با هدف کاهش تصدی گری دولت ، یکصد بازارچه هنر با هدف ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر در تهران ایجاد خواهد کرد. مهدی سلیمی روز شنبه درگفت و گوباخبرنگار ایرنا افزود : این سازمان به منظور کمک به برنامه اشتغال زایی دولت ، یکصد بازارچه با همکاری وزارت کارو امور اجتماعی و وزارت ارشاد در نقاط مختلف شهر تهران تاسیس می کند . وی گفت : اگر برای اشتغال 10 هزار نفر نیاز به همکاری 10 هزار واحد تولیدی باشد اجرای این طرح به سهولت انجام پذیر است و گام موثری برای ایجاد اشتغال و رویکرد جامعه به مشاغل فرهنگی و هنری خواهد بود . وی مدت اجرای این طرح را کمتر از دو سال ذکر کرد و افزود : هم اکنون کارشناسان در حال بررسی مکان بازارچه هاهستند و چنانچه از تسهیلات مربوطه نیز بهره مند شویم زمان اجرای آن به یکسال کاهش می یابد . معاون هماهنگی امور مناطق سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران گفت : این سازمان از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با دعوت از فرهیختگان راه اندازی خانه های فرهنگ مشارکتی را دردستور کارخود قرار داد و پس از فراخوان عمومی با استقبال مردم روبه رو شد.

وی افزود: با افزایش تقاضای عمومی برای راه اندازی خانه های فرهنگ مشارکتی، تاکنون 9 خانه فرهنگ به بهره برداری رسیده و مجوز تاسیس خانه فرهنگ نیز صادر شده است .

گنگ خوابدیده در جشنواره بین المللی ادینبورگ انگلستان

" گنگ خوابدیده " به عنوان نخستین نمایش ایرانی در جشنواره بین المللی ادینبورگ انگلستان که با حضور بیش از 2000 گروه تئاتری برگزار شد روی صحنه رفت . به گزارش واحد مرکزی خبر، آتیلا پسیانی کارگردان نمایش " گنگ خوابدیده " در نشست مطبوعاتی درباره دستاوردهای اجرایی این نمایش در جشنواره ادینبورگ انگلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به 23400 اجرای نمایشی دراین جشنواره افزود: این جشنواره در دو قسمت ، شامل بخش کارگردانان حرفه ای و صاحب نام تئاتر جهان وبخش عمومی برگزار شد . وی تصریح کرد : در بخش کارگردانی حرفه ای که بخش نخبگان تئاتر جهان محسوب می شود 20 نمایش از کارگردانان سرشناس جهان روی صحنه رفت.

پسیانی گفت : در بخش عمومی جشنواره نیز بیش از 2000 گروه نمایشی از 5 قاره جهان در 4 هفته برپایی ، نمایش خود را روی صحنه بردند . کارگردان نمایش " گنگ خوابدیده " نبود شناخت کافی از جشنواره های بین المللی معتبر تئاتر را از دلایل اصلی دور ماندن گروه های ایرانی از رقابت های نمایش جهان دانست و گفت : بیشترین نمایش های ایرانی از طریق دعوت نامه مدیران جشنواره های جهان در مدت برپایی جشنواره فجر است وی افزود : به رغم کمبود ارتباطات جهانی ، تئاتر ایران جدا از برخی مسائل تکنیکی در حال حاضر از لحاظ کیفیت به هیچ وجه از گروه های حرفه ای تئاتر جهان عقب نیست وی با اشاره به برپایی اجرای مشترک درمیان گروه های حرفه ای جهان ونقش آن در نزدیکی فرهنگی و بالا رفتن دانش حرفه ای نمایش گفت : در این سفر گابورکودا کارگردان مجارستانی از گروه ما برای اجرای مشترک دعوت به همکاری کرد که با توجه به نزدیکی دیدگاه ها و سبک اجرایی در حال حاضر مذاکره نهایی برای اجرایی دوجانبه بدون استفاده از کمک های اجرایی هستیم .

فیلم های بخش مسابقه سینمای دینی

به نقل از روزنامه جام جم

17 شهریور 81

:

8 فیلم ایرانی در بخش مسابقه جشنواره سینمای حقیقت ( دینی ) با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گزارش ایرنا این فیلمها عبارتند از : بوی گل سرخ ، اتانازی ، کولی، دخیل ، سفرمردان خاکستری ،خانه ای روی آب ، قارچ سمی و سگ کشی .

همچنین 5 فیلم دربخش بین الملل از کشورهای امریکا ، ایتالیا و لهستان و 15 فیلم کوتاه از فیلمسازان جوان استان یزد در این جشنوراه به نمایش در می آید.

گفتنی است سومین جشنواره سینمای حقیقت از

3 تا 6 مهرماه

در

5 سینمای استان یزد

برگزار می شود .