تبیان، دستیار زندگی
بهترین هدیه‌ای كه شما می‌توانید به خانواده‌تان بدهید یك زندگی محكم و پر از مهر و محبت است. اغلب اوقات دغدغه‌های زندگی از كار خانه گرفته و بچه‌داری تا مسوولیت‌های شغلی روی روابط زندگی زناشویی تاثیرگذار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرصتی برای بیان عشق

عشق

بهترین هدیه‌ای كه شما می‌توانید به خانواده‌تان بدهید یك زندگی محكم و پر از مهر و محبت است. اغلب اوقات دغدغه‌های زندگی از كار خانه گرفته و بچه‌داری تا مسوولیت‌های شغلی روی روابط زندگی زناشویی تاثیرگذار است.

در اینجاست كه پیدا كردن فرصتی مناسب در طول روز برای صحبت كردن و ابراز همدردی و علاقه كه منجر به تقویت پایه‌های زندگی می‌شود بسیار كارساز است.

زندگی‌های موفق بیانگر این واقعیت هستند كه آنها مهارت‌های حل مشكلات زندگی را به خوبی می‌دانند. و بالطبع در تربیت فرزندان سالم‌تر موفق‌ترند.

 روان‌شناسان چندین راه برای تقویت روابط زناشویی پیشنهاد می‌كنند كه عبارتند از:

1- همیشه سعی كنید برخورد مناسبی با همسرتان داشته باشید محبت و عطوفت خود را از همسرتان دریغ نكنید اگر خیلی سرتان شلوغ است و زیاد درگیر كار هستید حداقل به هنگام سلام و خداحافظی این ابراز علاقه را به خوبی نشان دهید.

2- فكر نكنید كه باید منتظر بمانید تا بچه‌ها بخوابند آن وقت با همسرتان در مورد مسائل مختلف صحبت كنید .می‌توانید بعد از رسیدن به منزل، پس از مدتی سر و كله زدن با بچه‌ها، در مورد كارها و سایر مسایل زندگی‌تان با همسرتان گفتگو كنید. این را به فرزندانتان یاد بدهید كه باید به پدر و مادر هم اجازه بدهند تا آنها درباره مسائل زندگی به طور خصوصی با هم گفتگو كنند. برای این كار می‌توانید فرزندانتان را تشویق به خواندن كتاب كنید یا به آنها اجازه دهید كه یك فیلم تماشا كنند یا با اسباب‌بازی‌های شان بازی كنند آن وقت به راحتی می‌توانید با همسرتان به گفتگو بپردازید.

3- بد نیست گاهی اوقات بدون فرزندانتان برای صرف شام به رستوران بروید اگر به لحاظ مالی مشكلی وجود دارد حداقل برای خوردن یك بستنی یا گشت زدن در فروشگاه‌ها، كتاب‌فروشی‌ها و یا هر جایی كه دوست دارید وقت تان را با هم بگذرانید.

همسر

4- زمانی كه از كار منزل فارغ شدید به جای این كه به مطالعه بپردازید بد نیست با همسرتان در مورد كتابی خاص گفتگو كنید و با هم مطالعه کنید ، در کنار هم بنشینید و خاطرتان خوب گذشته را مرور کنید.

5- از حال یكدیگر خبر داشته باشید و این كار را یك عادت همیشگی برای خود قرار دهید. توجه داشته باشید كه اوضاع و احوال همسرتان چگونه است اگر او جلسه مهمی داشت پس از اتمام كارش با او تماس بگیرید. اگر همسرتان در خانه است با یك تلفن از اوضاع و احوال همسرتان و بچه‌ها باخبر شوید. حتی‌ می‌توانید برای او پیام بگذارید مطمئن باشید حتی یك پیام نیز می‌تواند برای همسرتان اتفاق خوشایند باشد.

6- به جای دیدن نقاط منفی همسرتان، روی نقاط مثبت او تمركز كنید. آنها را لیست كنید و در زمان مناسب به خاطر وجود این نقاط مثبت از او قدردانی كنید. اگر در مقابل فرزندانتان از همسرتان قدردانی می‌كنید مطمئن باشید كه فرزندانتان هم یاد می‌گیرند در آینده چنین رفتاری داشته باشند.

فراموش نكنید روابط گرم خانوادگی از احترام گذاشتن به یكدیگر نشات می‌گیرد و با این رفتار می‌توانید نقش یك پدر و مار خوب را برای كودكتان بازی كنید.

7- انتخاب ورزش یا پیاده‌روی با یكدیگر هم روش مناسبی برای با یكدیگر بودن است.

8- سعی كنید كه زندگی زناشویی خود را جوان نگهدارید و گاهی اوقات وانمود كنید كه با هم نامزد هستید.اگر می‌توانید در فرصت‌هایی نظیر سالگرد ازدواج ، تولد و حتی عید به مسافرت یا گردش یک روزه بروید .

هزاران کار دیگر هم هست که شما می توانید انجام دهید تا عشق ومحبت تان یکنواخت نشود . این هنری است که رمز داشتن زندگی زناشویی با نشاط است.

منبع : چهار دیواری - با تلخیص

تنظیم برای تبیان :داوودی

مقالات مرتبط :

حل مشکل با همسر کاملا اصولی!

حریم خصوصی در خصوصی ترین رابطه

می خواهید دوباره عاشق شوید؟

به جای دعوا، مشکل را حل کنید!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.