تبیان، دستیار زندگی
را بر بام جهان به اهتزاز درآوردند مهرعلیزاده فتح قله اورست توسط بانوان ایرانی را تبریك گفت برای نخستین بار زنان ایرانی با فتح قله اورست پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر بام جهان به اهتزاز درآوردند. بانوان كوهنورد كشورمان صبح ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای نخستین بار زنان مسلمان پرچم ایران را بر بام جهان به اهتزاز درآوردند


مهرعلیزاده فتح قله اورست توسط بانوان ایرانی را تبریك گفت

برای نخستین بار زنان ایرانی با فتح قله اورست پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر بام جهان به اهتزاز درآوردند.

بانوان كوهنورد كشورمان صبح امروز موفق به صعود به قله اورست شدند.

تیم صعود كننده از 27 اسفند صعود به قله اورست را شروع كرده بود.

در پی این صعود، معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با صدور پیامی فتح قله اورست برای اولین بار توسط زنان ایرانی و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران را تبریك گفت.

در این پیام آمده است: «امروز بسیار خوشحالم كه زنان ایرانی به عنوان اولین زنان مسلمان قله اورست را فتح و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در بلندای آن قله رفیع به اهتزاز درآوردند. اینجانب ضمن تبریك به تمامی مسوولان، مردم، ورزشكاران و به خصوص بانوان گرامی امیدوارم با برنامه‌ریزی اصولی و توجهی كه به تمامی رشته‌های ورزشی شده شاهد پیشرفت بیش از پیش ورزش و افزایش سلامت و شادابی در جامعه باشیم.

اینجانب از زنان مسلمان ایران و مسوولین فدراسیون كوهنوردی كه با تحمل 71 روز سختی همراه با امیدواری و تلاش نام ایران را در قله مرتفع اورست ثبت كردند تشكر و آرزوی موفقیت و سلامتی برای تك تك شما عزیزان را دارم.»