تبیان، دستیار زندگی
ران مقابل آذربایجان به برتری دست یافت دیدارتدارکاتی تیم های ملی فوتبال ایران وآذربایجان با برتری تیم فوتبال کشورمان به پایان رسید . تیم ملی کشورمان در دیدار تدارکاتی خودمقابل آذربایجان با ترکیب اصلی خود به میدان آمد و برروی ی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در دیداری تدارکاتی

تیم ملی فوتبال ایران مقابل آذربایجان به برتری دست یافت


دیدارتدارکاتی تیم های ملی فوتبال ایران وآذربایجان با برتری تیم فوتبال کشورمان به پایان رسید .

تیم ملی کشورمان در دیدار تدارکاتی خودمقابل آذربایجان با ترکیب اصلی خود به میدان آمد و برروی یک حرکت ایستگاهی و نیز یک کار ترکیبی تمرین شده به گل دست یابد.

فریدون زندی برروی ضربه خطا در دقیقه 9 موفق شد دروازه آذربایجان را باز نماید. این شروع حملات تیم ملی ایران بود و در ادامه ضربات سر دایی و شوتهای سرکش زندی خطرات زیادی برروی دروازه حریف ایجاد کرد که با بدشانسی به ثمر نرسید.

در دقیقه 26 برروی یک حرکت ترکیبی و پاس روبه عقب هاشمیان جوادنکونام موفق شد با شوتی تماشایی دروازه آذربایجان را باز نماید.

در دقیقه 42 ضربه دایی می رفت تا سومین گل تیم ملی را به ثمر برساند که با واکنش حسن زاده دروازه بان حریف به کرنر رفت تا نیمه نخست با برنری تیم ملی کشورمان به پایان برسد.

تیم ملی که نیمه اول را با دو گل به سود خود به پایان برده بود ، نیمه دوم را با سه تعویض آغاز کرد و بازیکنان کلیدی نظیرعلی کریمی ، وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا جای خود را به ملی پوشان جوانی چون آرش برهانی ، ایمان مبعلی و جواد کاظمیان دادند تا در این نیمه آمادگی نیمکت نشینان تیم ملی نیز از سوی برانکو مورد ارزیابی قرار بگیرد .

تیم ملی با تغییر نفرات خود در نیمه دوم تاحدودی ناهماهنگ نشان داد و با توجه به برتری نیمه اول در وقت دوم با بی انگیزه به دروازه آذربایجان حمله برد . در این نیمه آذربایجان به مراتب بازی بهتری را از خود ارائه داد و علاوه بر گلی که در دقیقه 67 به ثمر رساند فرصت آن را داشت تا حداقل کار را به تساوی بکشد .

تیم ملی از ابتدای این نیمه بازی رو به جلو را در دستور کار داشت ولی پاسهای اشتباه و حرکت های ناقص مانع از حملات تیم ایران شد . در ابتدای نیمه دوم حرکات سرعتی کاظمیان و برهانی در چند نوبت دفاع تیم آذربایجان را دچار آشفتگی کرد ولی با یارگیری مدافعان حریف این حملات خیلی زود خنثی شد .

در دقیقه 67 روی یک ضد حمله سریع از راست قربانوف روی یک پاس به عقب با شلیکی دیدنی دروازه میرزاپور را باز کرد تا اختلاف به حداقل برسد . در ادامه بازی تیم ملی باز هم نفرات جوانتری را به بازی گرفت که رضا عنایتی ، بداوی و کاملی مفرد بازیکنان تعویضی تیم ملی بودند ولی این تغییرات هم تاثیری در روند کند بازی ملی پوشان کشورمان ایجاد نکرد و دروازه آذربایجان کمتر با خطر جدی روبرو شد .

در دقیقه 87 ضربه آرش برهانی را دروازه بان آذربایجان در دو مرحله کنترل کرد و در دقایق پایانی ضربه جواد نکونام در موقعیت تک به تک به بالای دروازه رفت تا این دیدار دوستانه با همان دو گل نیمه اول به پایان برسد.

سرمربیان تیم ملی فوتبال ایران و آذربایجان؛

ایوانكوویچ: تا قبل از بازی با كره طراوت لازم را به تیم ملی بازمی‌گردانم

تورس: ایران حتما به جام جهانی صعود می‌كند

برانكو ایوانكوویچ سرمربی تیم ملی كشورمان پس از پایان بازی مقابل آذربایجان در كنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: برای من صعود به جام جهانی هنوز قطعی نیست و علی‌رغم داشتن شانس زیاد برای این صعود تمام توان خود را بكار خواهیم گرفت تا در بازی‌های آینده پیروز میدان باشیم.

برانكو ایوانكوویچ در خصوص بازی مقابل آذربایجان گفت: از این بازی بسیار راضی هستم. كاملا به هدفی كه مدنظرم بود رسیدم. ای كاش شرایطی پیش می‌آمد كه می‌توانستم از تمام بازیكنانم استفاده كنم. ما در قسمت‌هایی از بازی به اقدامات بزرگی دست زدیم.در نیمه‌ی اول فرصت‌های زیادی داشتیم و تیم برتر میدان بودیم اما متاسفانه تنها به دو گل دست یافتیم. با این حال اطمینان دارم در چند روز باقیمانده و برای مقابله با كره‌ی شمالی طراوت لازم به تیم ملی باز می‌گردد و با آمادگی كامل به مصاف كره می‌رویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان در ادامه و در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه چرا در نیمه‌ی دوم تیم ایران ضعیف‌تر از نیمه‌ی اول بود خاطرنشان كرد: در نیمه‌ی اول من سعی كردم از بازیكنان ثابت خود استفاده كنم. اما در نیمه‌ی دوم تلاش من این بود كه به بازیكنان ذخیره نیز فرصت‌ خودنمایی را بدهم. این مسابقه یك سری مسائل را برای من روشن كرد. متوجه شدم كه بازیكنان ذخیره نیاز به تجربیات بیشتری دارند. به هر حال تیم ملی زمان زیادی برای هماهنگی در اختیار نداشت و مشكلات ما در نیمه‌ی دوم نیز نشات گرفته از همین مسائل بود. بازیكنان جوان برای حضور در تركیب ثابت اشتیاق و علاقه بسیار زیادی دارند، همین عامل سبب می‌شود تا آن‌ها تمركز خود را از دست بدهند ودچار اشتباه شوند. با این حال معتقدم كه آن‌ها می‌توانند در مواقع لزوم در تركیب اصلی تیم ملی قرار گیرند.

برانكو ایوانكوویچ با تاكید بر اینكه بازیكنانی كه برای بازی در تیم ملی انگیزه ندارند، بهتر است در تیم ملی نباشند، افزود: شاید بازیكنان ذخیره‌ی من در نیمه‌ی دوم نتوانستند آنطور كه باید و شاید توانایی‌های خود را نشان دهند، اما تمام 24 بازیكن تیم من سرشار از انگیزه هستند و اگر گاهی اوقات اشتباهی نیز مرتكب می‌شوند این امر كاملا طبیعی است.

وی افزود:‌ من آن‌ها را كاملا درك می‌كنم. بازیكنانی چون برهانی كاملا من را راضی كردند. كاظمیان هم تلاش زیادی به خرج داد. آن‌ها بازیكنان جوانی هستند كه میل باطنی برای در تركیب اصلی قرار گرفتن گاهی آنها را با مشكل مواجه می‌كند. این بازیكنان می‌توانند در كنار بهترین‌ها باشند و با آنها تركیب ایده‌آل من ایجاد می‌شود. نیمه اول نمایش قدرت نیرو بود، باز هم تاكید می‌كنم گرچه نیمه دوم ضعیف بودیم اما تا قبل از بازی با كره شمالی این نقاط ضعف به حداقل می‌رسانیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان ‌در خصوص تعویض دایی و عنایتی به خبرنگاران گفت: عنایتی بازیكن خوبی است كه در این بازی قصد داشت بهترین بازی خود را انجام دهد. او می‌خواست ثابت كند كه عنوان آقای گلی وی در لیگ برتر فوتبال حق مسلم او بوده است. همیشه كار برای بازیكنان گل‌زن سخت تر از سایر بازیكنان است آنها باید صبر بیشتری داشته باشند تا در زمانی كه فرصتی را به دست می‌آورند، آن را به گل تبدیل كنند. عنایتی بازیكنی است كه بالاخره به شانس خود دست پیدا خواهد كرد.

برانكو ایوانكوویچ در پاسخ به این سؤال كه بازیكن بازی‌ساز مورد نظر وی در تركیب اصلی تیم ملی كیست؟ گفت: برای این پست بازیكنان خاصی را مد نظر دارم. این شانس ماست و نباید از هم اكنون دست خود را برای حریفان رو كنیم.

وی در پایان دوباره تأكید كرد: هنوز برای من صعود به جام جهانی قطعی نیست. رسانه‌ها در این بین نقش حساسی دارند. تا زمانی كه داور آخرین بازی ما، سوت پایان بازی را به صدا درنیاورد و ما امتیاز لازم را كسب نكنیم، صعود تیم خود را قطعی نمی‌دانم. با این حال اعتراف می‌كنم كه تیم ایران شانس زیادی نسبت به سایر حریفان خود برای صعود به جام جهانی دارد.

تورس مربی برزیلی تیم ملی فوتبال آذربایجان نیز در پایان این كنفراس خبری، ‌اظهار داشت: مطمئنم كه ایران به جام جهانی صعود می‌كند. شما تیم خوبی دارید و از مربی خوبی نیز بهره می‌برید، تیم ما جوان است و در حال كسب تجربه. نیمه اول خوب نبودیم اما با صحبت‌هایی كه در بین دونیمه با بازیكنان انجام دادیم در نیمه دوم خیلی بهتر ظاهر و به خواسته‌هایمان نزدیكتر شدیم.