تبیان، دستیار زندگی
تو ما را آفریده‌ای. ظاهر این جمله ساده است؛ ولی وقتی به آن فکر می‌کنم، می‌بینم خیلی حرف توی همین جمله ساده هست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منجی همه ی منتظران
امشب به هزار نام زیبایت صدا می‌كنیم

تا حالا اخبار روزهای ظهور امام زمان (عج) را خواندهاید؟ روزهایی که قرار است عطر محبت و عشق عالمگیر شود. هیچکس ظلم نکند و هیچکس ظلم نبیند. نه نیازی باشد و نه نیازمندی و نه رنجی و رنجوری! نه فقط ما شیعیان، بلکه همه آنهایی که به پروردگار ایمان دارند؛ منتظر آمدن موعودی هستند که آمدنش پایان هزاران سال تاریخ تاریک بشریت است.

اگر چه این منجی در مذاهب و اعتقادات مختلف؛ نامهای متفاوتی دارد ولی شباهتهای نزدیکی با امام زمان(عج) دارد و در حقیقت در اکثر این مذاهب، آنها هم در انتظار ظهور کسی هستند که ما عاشقانه منتظرش هستیم. حال یا نمیدانند و یا روی تعصبات اعتقادی نمیخواهند باور کنند.

ابرهایی که او را میآورند

در روایات شیعه آمده است که پس از سالهای طولانی که انسانها گرفتار بلاهای خود خواستهای مثل جنگ و سقوط اخلاقی و نیز بلاهای طبیعی، قحطی و رنج شدهاند، شاهد اتفاقاتی غیرعادی و غیرعلمی در آسمان و زمین خواهند بود و در چنین روزهایی، روزی که کسی از تاریخ آن خبر ندارد، ندایی از آسمان شنیده میشود که خبر از فرا رسیدن روز موعود میدهد. پس از آن:

امام (عج) و تعدادی از یارانشان، با شکوه و جلالی خیره کننده و سوار بر ابرها میرسند و آن روز روز ظهور است.

حال به روایت «انجیل لوقا» در باره این روز دقت کنید. باب 21:

«زلزلههای عظیم و قحطیها و بادها پدید میآید علامات بزرگ از آسمان ظاهر خواهد شد... در آفتاب و ماه و ستارگان علامات خواهد بود... آن گاه پسرانسان را خواهند دید که برابرها سوار است و با قدرت و جلال عظیم میآید.»

خیلی شبیه به روایات ما بود. درست است؟ حالا رایت «انجیل متی» را که در فصل 24 این کتب آمده است بخوانید: «آن گاه پسرانسان را ببینید که برابرهای آسمان با قوت و جلال میآید... اما از آن روز و ساعت هیچکس اطلاع ندارد؛ حتی ملائک آسمان.»

او در میان ماست

این یکی از روایت معتبر شیعه است: «امام زمان (عج)؛ اگر چه از دیدهها پنهان است ولی در میان مردم رفت و آمد میکند و به اذن خدا، مشکلات آنها را حل میکند؛ بیآنکه بفهمند کسی که با او سخن گفتهاند و یا به یاری آنها آمده. همان امام منتظرشان است. تنها آنهایی که مقدر باشد و یا صلاحیت داشته باشند. او را درک میکنند.»

حضرت امام صادق (علیه السلام) نیز فرمودهاند:

«امام عصر (عج) در زمان غیبت، بین مردم و در بازارهایشان و روی فرشهایشان راه میرود ولی آنها او را نمیشناسند.»

در «انجیل مرقس» درباره موعود آخرالزمان که او را «تسلیدهنده» و «روح راستی» نامیده است؛ آمده: «(خدا) تسلیدهنده دیگری به شما عطا خواهد کرد تا همیشه با شما بماند. یعنی روح راستی که جهان نمیتواند او را قبول کند؛ زیرا او را نمیبیند و نمیشناسد. اما شما او را میشناسید؛ زیرا با شما میماند و در میان شما خواهد بود.»

کتایون کیائی

دوست نوجوانان

مطالب مرتبط

وقتی او را توی دلم ببینم

او از ته دلم خبر داشت!

جاده آسمان

او تا همیشه مهربان خواهد ماند

یا رب، تو از ما رو مگردان

سفری باز به تو

فقط تویی که میدانی!.

به عهدتان وفا کنید

وقتی تو را دارم از هیچ چیز نمیترسم

به خدا توکل کن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.