تبیان، دستیار زندگی
افرادی كه با دید مثبت به زندگی با احتمال کمتری دچار بیماری قلبی می‌شوند تا آنهایی که کمتر شادمان هستند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شادی از بیماری قلبی محافظت می ‌کند

شادی

افرادی كه با دید مثبت به زندگی نگاه می کنند با احتمال کمتری دچار بیماری قلبی می‌ شوند تا آن هایی که کمتر شاد هستند یا اصولا غمگین هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پژوهشگران کانادایی که این بررسی را انجام داده ‌اند می ‌گویند این اولین تحقیقی است که در آن داده‌های عینی مبنی بر این که، روحیه ی خوب به سلامت قلب کمک می‌ کند، نشان داده شده اند.

در این تحقیق که  نتایج آن در مجله "قلب" اروپا منتشر شده است، ‌پژوهشگران، 1739 مرد و زن را که در یک پروژه نظارت بر سلامت شرکت داشتند، برای 10 سال پیگیری کردند.

در شروع این بررسی، پرستاران تعلیم ‌دیده میزان خطر بیماری قلبی را در این افراد ارزیابی کردند.

سپس مشاهده‌ گران با استفاده از گزارش شخصی و ارزیابی بالینی، علائم افسردگی، خصومت و اضطراب و نیز خلقیات مثبت مانند شعف، شادی و رضایت را در این افراد در یک مقیاس پنج ‌نمره‌ای اندازه‌ گیری کردند.

شادی

این پژوهشگران با در نظر گرفتن سن، جنس و عوامل خطرساز برای بیماری‌های قلبی-عروقی، دریافتند که پس از 10 سال، افزایش میزان خلق مثبت، خطر بیماری قلبی را تا 22 درصد به ازای هر نمره افزایش در مقیاس پنج ‌نمره‌ای،‌ کاهش می‌ دهد.

این پژوهشگران در توجیه این نتایج چند نظریه ارائه می‌ دهند، از جمله این که افراد دارای "خلق مثبت" ممکن است دوره‌های طولانی استراحت و آرامش داشته باشند و با سرعت بیشتری استرس‌ شان برطرف شود.

البته آن ها تذکر می ‌دهند پیش از آن که دکترها بتوانند توصیه‌ هایی در مورد چگونگی پیشگیری از بیماری قلبی با تقویت عواطف مثبت ارائه دهند، لازم است کارآزمایی بالینی در مورد رابطه میان شادمانی و قلب انجام شود.

اگر می خواهید با پزشک سایت مشورت کنید، اینجا کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

دنبال شادی می‌گردید؟

شادی، ایمنی بدن را تقویت می ‌کند

6 نکته برای شاداب ‏تر و جوان ‏تر شدن

دارویی برای شادی وجود دارد؟

12 قدم به سوی شادی

17 روش شاد زیستن

شادابی

10 پله تا آرامش

خنده سلامتی می‌آورد

مادری شاداب، کودکی سالم

بداخلاق‌ها از مرگ بترسند!

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.